صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۱۷

از اقرار روزنامه اماراتی تا غفلت از توان داخلی

1ـ همتی: دو ماه خواب نداشتم!
رئیس کل بانک مرکزی در تحلیل روند سیاست‌های ارزی و پولی بانک مرکزی گفت: در مرداد و شهریور ماه امسال شرایط سختی داشتیم و حمله سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم شده بود. در آن دو ماه خواب نداشتم و مدام در حال برنامه‌ریزی جدی برای مدیریت شرایط بودم. معتقد بودم که باید ترمز سقوط پول ملی کشیده شود. در آن مقطع ترامپ از سقوط پول ملی خوشحال شده بود. همتی افزود: هیچ کجای دنیا چک‌های تضمینی ۱۰ میلیارد دلاری وجود ندارد،‌ اما ۸ هزار میلیارد تومان ارزش چک‌های تضمینی کشور بود که ما آنها را ساماندهی کردیم و باید از شورای هماهنگی سران قوا نیز تشکر کنیم که قوت قلب دادند تا این کارها را انجام دهیم.

2ـ روزنامه اماراتی: مشکل منطقه آمریکاست نه ایران!
روزنامه «الخلیج» چاپ امارات نوشت: رفتار ایالات متحده و هم‌پیمانان آن برای تشدید فشار بر ایران، در زمانی که ترامپ خود علت اصلی بروز بحران در خاورمیانه است، حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. ایالات متحده نه تنها سبب ایجاد بحران خلیج‌فارس شده است؛ بلکه هیچ تلاشی برای پایان دادن به این اختلاف نمی‌کند. مسئله عجیب آن است که دولتی مانند امارات هم به شرکت در ائتلاف علیه ایران تمایل دارد، در حالی که پیش از این، در پرونده سوریه از همکاری با عربستان روی گرداند و در ادامه، سوریه و ایران، این اقدام امارات را اقرار به شکست در برابر ایران دانستند.

3ـ همچنان غافل از توان داخلی!
روزنامه «آرمان» در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «از روزهای اول بعد از بیرون رفتن آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷، تأکید بر حفظ اتحادیه اروپا می‌کردم؛ چون تنها روزنه ما به سمت جهان آزاد است.» وی در ادامه با اذعان به بدعهدی اروپا، نوشت: «اگرچه معاون وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که دنبال مکانی برای سر و سامان دادن به سازوکارهای بانکی با ایران است، ولی به نظر نمی‌رسد این سخن پشتوانه محکم و دقیقی داشته باشد.» گفتنی است، این نگاه و غفلت از توان داخلی چندین سال است که کشور را معطل نگه داشته و سبب ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات