صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۲۳

اخبار ویژه روزنامه‌ها 6 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

شلیک از پشت به دیپلماتی که 6 ماه است در بازداشت به سر می‌برد

اظهارات سفیر بازنشسته ایران در آلمان، زدن دیپلمات بازداشت شده کشورمان از پشت است و بوی خیانت می‌دهد. سخنان علی ماجدی همچنین بهانه فراهم کردن برای بدعهدی غربی‌ها ارزیابی می‌شود و نمی‌تواند اتفاقی تلقی شود.

علی ماجدی که از تیر ماه 93 سفیر کشورمان در آلمان بود، آبان گذشته به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، بالاجبار بازنشسته شد، او همچنین سال 92 برای مدتی، معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت بود. مشاور میرحسین موسوی در زمان نخست‌وزیری (سال 64)، کاردار ایران در امارات (68 تا 70)، سفیر ایران در برزیل و ژاپن، معاون اقتصادی وزارت خارجه (83 تا 84) از دیگر سوابق اوست.

اسدالله اسدی دبیر سوم کشورمان در اتریش، تیر ماه گذشته با اتهامات واهی در آلمان بازداشت شد و این درست زمانی بود که ماجدی، سفیر کشورمان در برلین بود. اکنون با توجه به اتهام‌پراکنی خائنانه ماجدی علیه آقای اسدی که 6 ماه است در بازداشت به سر می‌برد، این گمانه‌زنی که پرونده‌سازی برای این دیپلمات مظلوم توسط برخی عناصر نفوذی و آلوده انجام شده، قوت می‌گیرد.

روز چهارشنبه،‌ خبرگزاری دولتی ایسنا که سابقه جوسازی و دروغ‌پراکنی علیه زائران عراقی مشهدالرضا(ع) را نیز در سوابق خود دارد، از قول ماجدی اظهارات خلاف واقعی را منتشر کرد که بلافاصله مورد استقبال رسانه‌های عربی و VOA، BBC، رادیو فردا، دویچه وله و... قرار گرفت.

ماجدی در این مصاحبه به جای انتقاد از آمریکا و اروپا به خاطر بدعهدی‌شان مدعی شده بود: «-در مقطعی که ترامپ بر روی کار آمد، خیلی‌ها می‌گفتند که ایران نباید خود را برابر آمریکا قرار دهد، ولی کسانی که ایران را به این سمت بردند براساس یک تفکر اشتباه فکر می‌کردند که این به نفع کشور است.

- متأسفانه ما فقط یاد گرفته‌ایم دشمنی کنیم. باید بپذیریم که آمریکا هژمونی برتر دنیا است. ما باید نوع نگاهمان به دنیا را با توجه به وضعیت بین‌المللی تغییر دهیم و تا زمانی که نوع نگاهمان تغییر نکند، این مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.

- ما خیلی نتوانستیم طی این مدت اعتماد اروپایی‌ها را جلب کنیم. اروپایی‌ها با ما کار می‌کنند ولی به ما اعتمادی ندارند. می‌بینیم که طی این چند وقت چه مسائلی بین ایران و اتحادیه اروپا رخ داده است. من نمی‌خواهم مسائل را بازگو کنم ولی این اتفاقات باعث شده که اعتماد اروپایی‌ها به ایران از بین برود. با دو، سه عمل اشتباه، اعتمادی که در حال ایجاد شدن بود از بین رفت. باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیات‌ها و یا خودسری‌ها می‌توان منافع ملی کشور را تأمین کرد، به صراحت گفت تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است.

* در حال حاضر به غیر از برجام ما با چالش‌های دیگری با اروپا مواجه هستیم، چنان که می‌بینیم دانمارک، هلند و آلبانی اقدام به اخراج دیپلمات‌های ایران کرده‌اند به این بهانه که ایران می‌خواسته اقدامات تروریستی در این کشور انجام دهد. از طرف دیگر شاهد دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان هستیم. جدا از این که ادعاهای مطرح شده از سوی اروپا در مورد ایران درست است یا نه. (خبرنگار: برخی در کشور می‌گویند که اروپایی‌ها با ایجاد این چالش‌ها و ادعاها می‌خواهند فرار به جلو داشته باشند به نحوی که ایران نتواند در مورد موضوع SPV از آنها مطالبه کند.)

- من اعتقادی به این تحلیل‌ها ندارم. اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی(!؟) آورده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را به راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به راحتی اثبات کنند. ما می‌بینیم در هنگامی که آقای روحانی به اتریش سفر می‌کند مسائل آلمان رخ می‌دهد. قبل از آن نیز مسائل دیگری وجود داشت. آنها با یک دوگانگی در سیاست ایران مواجه شده‌اند. ما در داخل کشور با موضوعی همچون «عملیات خودسرانه» مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ عملیات‌هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند».

این گزافه‌گویی‌های بی‌سند و کاملاً مشکوک، در حالی است که اخیراً فاش شد دولت هلند برای ده‌ها سال صمدی کلاهی (عامل جنایت تروریستی هفتم تیر) را با اسم مستعار پناهندگی داده و مراقب می‌کرد. همچنین نیسی سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه نیز پناه داده شده بود. به عبارت دیگر، ماجدی به جای اینکه به حضور گروهک‌های مختلف تروریستی در اروپا اعتراض کند، سعی می‌کند برای اروپایی‌ها بهانه فراهم، و عهدشکنی سابقه‌دار از آنها را توجیه نماید.

جالب اینکه با وجود 6 ماه بازداشت غیرقانونی و همراه با اذیت و آزار دیپلمات کشورمان در آلمان و سپس انتقال به بلژیک، ماجدی می‌گوید نباید مسائل سیاست خارجی را حیثیتی کنیم!

آنچه به مسئله ابعاد امنیتی می‌دهد و ضرورت دارد وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌ربط به ماجرا ورود پیدا کنند، پناهندگی چند مهره نفوذی در سفارتخانه‌های کشورمان در اروپا همزمان با آشوب و فتنه سبز در ایران است.

سال 88 و 89 در اوج عملیات روانی دشمن برای القای بی‌ثباتی، حرکتی به نام کمپین سفارت سبز راه افتاد و چند عضو سفارتخانه‌های کشورمان در اروپا، ضمن اعلام پناهندگی، اقدام به اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی کردند؛ از جمله: محمدرضا حیدری دبیر دوم سفارت در نروژ، حسین علیزاده، دبیر دوم سفارت در فنلاند، فرزاد فرهنگیان رایزن دوم و وابسته مطبوعاتی در سفارت ایران در بلژیک، احمد ملکی از عوامل کنسولگری ایران در میلان ایتالیا و سپس درویش رنجبر و ابوالفضل اسلامی و علی‌اکبر امید مهر (از عناصر نفوذی در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و فرانسه و هند).

به نظر می‌رسد علی ماجدی سرنخ مهمی درباره شبکه نفوذی و وطن‌فروش (و دیپلمات‌فروش) در وزارت خارجه به دست داده که نباید به سادگی از آن گذشت. باید با تحقیقات جدی قضایی و امنیتی روشن شود او در زمینه وطن‌فروشی، چه زد و بندی با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه - به هنگام حضور در وزارت خارجه و نفت- داشته و از آن مهم‌تر، کدام شبکه، ‌این قبیل عناصر آلوده را در وزارت خارجه راه می‌دهد و حمایت می‌کند؟!

برجام قرار بود همین موانعی را بردارد که حالا به ‌FATF ربط می‌دهید

مشاور رئیس‌جمهور برخلاف تبلیغات پرحجم دولتی، اذعان کرد این طور نیست که با پیوستن به ‌FATF، مشکلات تحریمی و بانکی حل می‌شود.

اکبر ترکان در روزنامه آرمان نوشت: این طور نیست که وقتی به لوایح چهارگانه بپیوندیم، امکان شکستن تحریم‌ها و امکان ارتباطات بانکی ما در دنیا فراهم و دیگر مشکل بانکی‌مان حل می‌شود. اگر کسی این طور فکر کند، فردا این اتفاق نمی‌افتد و از مردم شرمنده می‌شویم. بلکه معتقدم با تصویب این لوایح و پیوستن ما، دشمن برای اعمال فشار دچار محدودیت می‌شود ولی اگر نپیوندیم برای آمریکایی‌ها شرایطی فراهم می‌شود که اعمال فشارشان را تشدید کنند. چون وقتی به این پیمان‌ها نپیوندیم، اصلا همکاری بانکی‌مان زیر سؤال می‌رود و با قواعد بانکی دنیا نمی‌توانیم کار کنیم.

در نتیجه نپیوستن ما، کار‌ آمریکایی‌ها را در تشدید تحریم‌ها تسهیل می‌کند. پیوستن ما هم تضمینی برای برقراری روابط بانکی با دنیا ندارد، چون امروز قواعد دنیا بر مبنای قلدرمآبی است. دونالد ترامپ آنچه را که در اندیشه‌های خیلی از سیاستمداران آمریکایی می‌گذرد، با صراحت عنوان می‌کند. ترامپ اصلا معتقد به قواعد بین‌المللی نیست و چون زور دارد، خیال می‌کند که حق است و چون قدرت نظامی دارد هم به این خیال افتاده که حرفش درست است. لذا اگرچه پیوستن ما به همکاری‌های بین‌المللی تضمینی برای حل مشکلات ما نیست، ولی نپیوستن ما موجب می‌شود که دست ‌آمریکایی‌ها باز باشد و بتوانند سیاست‌هایشان را برای اعمال فشار بر ما افزایش دهند. از طرفی ما نباید حواسمان را از ترامپ به جاهای دیگر منحرف کنیم بلکه باید مراقب رفتارهای ترامپ و کسانی باشیم که با او هم‌پیمان هستند؛‌ مثل عربستان و اسرائیل که کوشش می‌کنند به ما ضربه بزنند و اگر به ‌FATF نپیوندیم، این ضربه را راحت‌تر می‌زنند. فراموش نکنیم که اروپا یک قدرت سیاسی است که قادر نیست از این قدرت سیاسی در عرصه بین‌المللی استفاده کند.

اظهارات آقای ترکان البته چند سؤال را هم پیش می‌کشد: 1- اگر اروپایی‌ها اختیاری مقابل آمریکا ندارند، چرا تعهدات برجام را ادامه می‌دهیم اما از مزایای ادعایی برجام محروم شده‌ایم، به نحوی که حتی انگلیس (به تصریح سفیر کشورمان) برای یک بیمار صعب‌العلاج، پس از 4 ماه ویزا صادر نمی‌کند؟ 2- وقتی برجام که ضمیمه سند شورای امنیت (قطعنامه 2231) است به سادگی آب خوردن، پایمال و لگدکوب شده، چه تضمینی برای توهمات و وعده‌های بعدی درباره ‌FATF وجود دارد؟ 3- وقتی عربستان و اسرائيل می‌توانند در ‌FATF (ولو با همکاری کامل ایران) درباره ما تصمیم‌گیری و کارشکنی کنند و محدودیت‌ها سرجای خود باقی بماند، چرا باید امتیازات امنیتی متعدد را در CFT و پالرمو و خود FATF واگذار کنیم؟

صورت مسئله روشن است. وقتی اروپا به تصریح آقای ترکان قادرنیست بر سر برجام، مقابل تحریم‌های آمریکا بایستد، مسئله اصلا بعد حقوقی ندارد بلکه کاملا سیاسی است و این موضع سیاسی را نباید به موضوع حقوقی (الحاق بر ‌FATF) تنازل داده. اگر می‌گویید بهانه را از دست دشمن بگیریم، باید پرسید مگر همین حرف را به هنگام قبول برجام نمی‌گفتید؟! چرا بهانه ازدست دشمن گرفته نشد و همه تحریم‌ها- با چند تحریم جدیدتر- بازگشت؟!

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* انتقاد شفاف استاندار گیلان از کسانی که بیت المال را صرف اموری از قبیل نصب بنرها و خوشامدگویی‌ها می‌کنند، وی را پیشاهنگ مبارزه با هزینه کردن از جیب مردم برای تشریفات زائد مسئولین قرار داده است. وی در جمع مسئولین استان گیلان گفت: با پول مردم بنر چاپ می‌کنید و به اسم خودتان می‌زنید. موقع بازدید صد تا ماشین راه می‌افتد می‌خواهند چه کار کنند؟ وقتی استاندار، فرماندار یا هر مسئول دیگری جائی می‌رود یا کاری می‌کند چرا از پول مردم برای خوشامدگوئی به آنها هزینه می‌شود؟ این هزینه کردن از جیب مردم را قطع کنید و پول مردم را برای خدمت به خود مردم هزینه کنید.

* دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با افتخار گفته است: اعتبار دانشگاه آزاد در حدی است که یک نامزد مجلس افغانستان در رزومه‌اش نوشته فارغ التحصیل دانشگاه آزاد کابل است. البته آقای ولایتی نه تنها در این صحبت خود اسمی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که دانشگاه آزاد را تاسیس کرده و این افتخار را آفریده نبرد، بلکه در دوران ریاست وی در حذف تمام کسانی که به نحوی با موسس فقید این دانشگاه مرتبط بودند از هیچ تلاشی فروگذار نشده است. لابد اینهم از افتخارات دانشگاه آزاد است!

* ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: اگرچه مذاکرات دشواری را با ایران آغاز کرده ایم. اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، تحریم‌های بسیار سخت و فراگیری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان در ادامه بیانیه خود خواستار توقف تولید موشک‌های بالستیک در ایران شده و ادعا کرده که این موشک‌ها برای گروه‌های مسلح در خاورمیانه ارسال می‌شود، مطلبی که همواره مسئولان ایرانی آن را تکذیب کرده‌اند.

* دادستان مشهد می‌گوید علت بازداشت نظامی سابق آمریکا این است که وی شاکی خصوصی دارد. غلامعلی صادقی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که اخیراً فردی به نام مایکل وایت که گفته می‌شود نظامی سابق آمریکا است در مشهد بازداشت شده است. علت بازداشت این فرد چیست؟ گفت: این فرد شاکی خصوصی دارد. وی در پاسخ به این سوال که اتهام امنیتی متوجه این فرد نیست؟ گفت: این موضوع درحال بررسی است و فعلاً محرز و مسلم این است که این فرد شاکی خصوصی دارد. پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از کامل شدن نتایج آن اعلام می‌شود.

*********************************

روزنامه خراسان**

طرح برخی مسئولان برای برگزاری کنسرت خیابانی و جشنواره شادی!

بر اساس طرح تعدادی از مسئولان دولتی برای پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاهای کشور که با هدف اجرای بند "ب" کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس -مصوب سال ۲۰۰۳ یونسکو- تهیه شده، پیشنهاد شده اقداماتی چون تعبیه فضاهایی برای برگزاری کنسرت های خیابانی برای زنده نگه داشتن هنرهای نمایشی سنتی و افزایش مخاطبان و نیز برگزاری جشنواره ها (کاروان های شادی) و جشن های ملی، برنامه ریزی و اجرا شود.

*********************************

روزنامه ایران**

علت بازداشت مایکل وایت در مشهد

خبر اول اینکه، غلامعلی صادقی، دادستان مشهد درباره علت بازداشت فردی که گفته می‌شود نظامی سابق امریکا است در مشهد گفت: این فرد شاکی خصوصی دارد. به گزارش مهر، وی در پاسخ به این سؤال که اتهام امنیتی متوجه این فرد نیست؟ گفت: در حال بررسی است، اما آنچه فعلاً محرز و مسلم است، این است که این فرد شاکی خصوصی دارد. صادقی افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از کامل شدن نتایج آن اعلام می‌شود. دادستان مشهد در پاسخ به این سؤال که آیا این فرد همچنان در بازداشت است؟ گفت: بله این فرد همچنان در بازداشت به سر می‌برد. پس از بازداشت مایکل وایت نظامی سابق امریکا در مشهد، موضوع بازداشت این فرد از طریق دفتر حفاظت منافع واشنگتن در تهران به اطلاع دولت امریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت در جریان این دستگیری قرار گرفته است.

هدف انقلاب از نظر آیت‌الله مصباح

خبر دیگر اینکه، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: ماهیت انقلاب مردم کشورمان، حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی است و امروز هم برای بقای آن، باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر اهمیت بدهیم. به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهاد‌ها که هدف اصلی انقلاب اسلامی را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند، گفت: اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد.

مرضیه ‌هاشمی: بابت عقایدم بازداشت شدم

باخبر شدیم که، خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی بعد از آزادشدن از زندان امریکا گفته علت بازداشت او شغلش به عنوان یک خبرنگار و عقایدش بوده و اینکه دولت امریکا می‌خواسته به او هشدار بدهد که مراقب حرکاتش باشد. ‌به گزارش فارس، مرضیه هاشمی این اظهارات را روز پنجشنبه، یک روز بعد از آزادی از زندان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس مطرح کرد. مجری پرس‌تی‌وی به هیچ جرمی متهم نشده و واشنگتن اعلام کرده ایشان به عنوان «شاهد کلیدی» برای ادای شهادت در تحقیقات مربوط به یک پرونده قضایی نامشخص مقابل یک هیأت منصفه بازداشت شده است.

گزینه احتمالی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

شنیدیم که، در پی استعفای محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تابناک خبر داده که علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در دولت یازدهم، گزینه اصلی معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تحریم های جدید امریکا علیه ایران

دست آخر اینکه، امریکا شماری از نهادهای مرتبط با ایران را تحریم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزارت خزانه داری امریکا چهار نهاد مرتبط با سپاه قدس و هواپیمایی ماهان را به فهرست تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران اضافه کرده است. خبرگزاری رویتر هم اعلام کرد که نهادهای تحریم شده، لشکر فاطمیون، لشکر زینبیون، هواپیمایی فارس ایر قشم و شرکت مسافرتی «فلایت تراول» مستقر در ایروان هستند. دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی فارس ایر قشم هم در لیست جدید تحریم‌های امریکا دیده می‌شوند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش آغاز شد

رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش روز گذشته با آرایش عملیاتی یگا‌ن‌های مختلف این نیرو در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد. به گزارش تسنیم، این رزمایش را که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، بالغ بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی اجرا می‌کنند. در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا، پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند. نمایش قدرت و توان تحرک و جابه‌جایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگرد‌‌های هوانیروز در تمام مراحل رزمایش از ویژگی‌‌های مهم این مرحله از رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

حمایت ایران از دولت و ملت ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضدمردمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند. به گزارش فارس، بهرام قاسمی با توجه به حوادث سیاسی داخلی اخیر ونزوئلا و دخالت‌های علنی و نامشروع آمریکا در امور آن کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضدمردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند. وی افزود:‌ ما امیدواریم هرگونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با به کارگیری راهکارهای قانونی و مسالمت‌آمیز هر چه سریع‌تر حل‌وفصل شود.

ترامپ بر جنگ داخلی در ونزوئلا اصرار دارد

دستیار ویژه رئیس مجلس نوشت: ترامپ با تداوم مداخلات خود و سوءاستفاده آشکار از شرایط داخلی ونزوئلا، بر«ترویج آشوب و جنگ داخلی» در این کشور اصرار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ترامپ با تداوم مداخلات خود و سوءاستفاده آشکار از شرایط داخلی ونزوئلا، بر «ترویج آشوب و جنگ داخلی» در این کشور اصرار دارد و از احترام به دموکراسی و تشویق مخالفان به «گفت‌وگوی ملی» حمایت نمی‌کند. وی تاکید کرد: این امر نمونه دیگری است از سیاست استاندارد دوگانه آمریکا و متحدانش!

تاج‌زاده باید بابت ادعای تقلب از مردم عذرخواهی کند

مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از عدم صداقت تاج‌زاده در رابطه با ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ گفت: سناریوی اغتشاش و براندازی نظام ۱۴ ماه قبل از انتخابات در جلسه‌ای در آمریکا با حضور افراد ملی- مذهبی و جریان‌های مختلف اپوزیسیون و با حضور مقامات ارشد آمریکایی طرح‌ریزی‌شده بود. ذوالنور افزود: از مدت‌ها قبل به دنبال دوقطبی‌‌سازی جامعه بودند تا در زمان مقرر عواطف طیف‌هایی از جامعه را جریحه‌دار کنند و آنها را در موضع لجاجت قرار دهند و به کف خیابان بکشانند. وی یادآور شد: تاج‌زاده در اعترافاتش بیان کرده است دنبال این بودیم که انتخابات ابطال شود و وقتی این امر صورت گرفت در انتخابات بعدی نظام را فاقد صلاحیت برگزاری انتخابات سالم بدانیم و پای مجامع بین‌المللی را به کشور باز کنیم. وی تأکید کرد: شورای نگهبان همه جور انعطاف به خرج داد تا آقای تاج‌زاده و دوستانش اگر سندی برای تقلب دارند بیاورند ولی برنامه دوستان از اساس این نبود که بخواهند از مسیر قانونی اقدام کنند. ذوالنور افزود: تاج‌زاده باید شجاعت داشته باشد و از مردم بابت ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ عذرخواهی کند، چرا که عده‌ای فریب ادعای دروغ آقایان را خوردند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات