صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۶۰

حرف روز/ حضور جریان‌ساز و هدفمند

دیروز مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرامین و توصیه‌هایی در این دیدار داشتند که می‌توان گفت، همه آنها از نیازها و اولویت‌های جامعه امروز است[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: دیروز مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرامین و توصیه‌هایی در این دیدار داشتند که می‌توان گفت، همه آنها از نیازها و اولویت‌های جامعه امروز است. از بین همه آن توصیه‌ها و فرامین دو موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:
1ـ وظیفه مهم این دفتر افزایش غنای فکری جامعه از طریق پاسخ به پرسش‌ها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروه‌های اثرگذار فرهنگی است؛ موضوع تبیین و روشنگری نسبت به انقلاب، دستاوردهای آن و تحلیل درست نسبت به ضعف‌ها و نقایص آن که در اثر جنگ نرم دشمن کارآمدی انقلاب اسلامی را نشانه گرفته و خط تبلیغی مشروعیت‌زدایی از نظام را دنبال می‌کند، نزد رهبری چنان اهمیت دارد که ایشان از آن به «جهاد تبیین» تعبیر کرده و مشارکت در این جهاد و پاسخ مستدل و اقناعی به ابهام‌ها، شبهات و پرسش‌های متنوعِ دینی مردم، به ویژه جوانان را که حافظه تاریخی عمیقی نسبت به وضعیت کشور پیش از انقلاب ندارند و امروز هدف دشمن قرار گرفته‌اند، وظیفه همه دستگاه‌های فکری اعم از دانشگاه و حوزه می‌دانند، اما از دفتر تبلیغات و حوزه قم متناسب با رسالت‌ها و مأموریت‌ها انتظار «کار جهشی» ویژه همچون؛ «جهت‌دهی»، «جریان‌سازی» و «هدایت‌گری» دلسوزانه و انقلابی با «زبان روزآمد» دارند که کارهای پرشمار گذشته دفتر حاکی از توان آنها در برآوردن این توقع بحق است. 
2ـ در آسیب‌شناسی موضوع تبلیغ و فضای مجازی «حضور جریان‌ساز» داشته باشید؛ از آنجا که امروز پایه کار تبلیغی دشمنان انقلاب بر فضای مجازی و فعال‌سازی شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های سهل‌الوصول اجتماعی متمرکز است، ایشان دفتر تبلیغات را به اولویت‌بندی و تمرکز بر کارهای زمین‌مانده، از جمله حضور جریان‌ساز در فضای مجازی توصیه کردند. این جریان‌سازی و توجه به اولویت‌ها، از شناسایی موضوعات و شبهات در این فضا شروع می‌شود، تا بسیج کردن مجموعه‌های انقلابی و دینی برای تمهید پاسخ‌های اقناعی و استدلالی که ضریب نفوذ در دل‌ها و اذهان پیدا کند و ترفندها و دروغ‌بافی‌های دشمن را خنثی کند. مجموعه‌ها و افراد دغدغه‌مند بسیاری با آتش به اختیار و از سر تکلیف در این حوزه فعالند، اما باید برای افزایش اثربخشی و غنای فکری جامعه هدفمند و هم‌افزا عمل کنند. اولویت دفتر تبلیغات، هدف‌گذاری و هدایت شبکه‌ای و همگرایی این مجموعه‌هاست.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات