صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۹۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 10 بهمن

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در فضای مجازی، درباره روابط بانکی بین ایران و سوریه و آخرین توافقات صورت‌گرفته در این زمینه گفت: در چارچوب توافقات دو کشور ایران و سوریه در دمشق برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور، توافق‌نامه برقراری‌ و توسعه روابط بانکی دو کشور به امضا رسید. عبدالناصر همتی افزود: بر اساس تفاهم با رئیس بانک مرکزی سوریه، روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور، برقرار و مجوز تأسیس بانک مشترک ایرانی و سوری در دمشق صادر می‌شود.
سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فعالیت‌های بسیج به هیچ عنوان موازی‌کاری با دولت نیست و اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز فعالیتی انجام داده‌ایم، با حمایت دولت‌ها بوده و دولت دوازدهم هم می‌تواند از توان بسیج استفاده بیشتری کند. وی افزود: امروزه، 11 هزار گروه جهادی در عرصه‌های گوناگون داریم که بدون دریافت مزد و فقط با هدف خدمت به خلق خدا، به مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.
شرکت PG&E، دارنده بزرگ‌ترین تأسیسات توزیع نیروی برق و گاز در آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام ورشکستگی کرد. جان سیمون، مدیرعامل شرکت PG&E دلیل ورشکستگی این شرکت را آتش‌سوزی اخیر در کالیفرنیا عنوان کرده است. شرکت بیمه «مونیچ‌ ر» این آتش‌سوزی را پرهزینه‌ترین بلای طبیعی سال 2018 اعلام و خسارت‌های ناشی از آن را 16/5 میلیارد دلار برآورد کرد.
دادگاه «مِنگ وان‌ژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی که از حدود یک ماه پیش دولت کانادا وی را به بهانه ادعایی دورزدن تحریم‌های ایران بازداشت کرده بود، برگزار شد. به گزارش «رویترز»، اولین حضور مِنگ در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در کانادا در حالی انجام شد که اُتاوا مشغول بررسی امکان تحویل دادن او به آمریکا به بهانه نقض تحریم‌های ایران است.
سردار حسین اشتری با بیان اینکه کمبود دام یا افزایش قیمت گوشت عوامل متعددی دارد و باید مسئولان مربوطه پیگیر امور باشند، گفت: موضوع قاچاق دام درصد کمی از این کمبود گوشت را شامل می‌شود و در واقع علت اصلی نیست. طبق صحبتی که با وزیر جهاد داشتیم، وی نیز تأکید کرد علت افزایش قیمت گوشت قاچاق نیست.
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: طبق آخرین آمارها، در آبان ماه سال جاری ۷۷ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر یارانه نقدی گرفته‌اند و به طور میانگین پرداخت هر ماه یارانه ۳ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات