صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۱۹

حرف روز/ خیال خامی که بر باد رفت!

دیروز 12 بهمن سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بود. دشمنان ملت ایران از مدت‌ها پیش مترصد بودند تا به خیال خود 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران را به بحران‌ بکشانند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری
یادداشت: دیروز 12 بهمن سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بود. دشمنان ملت ایران از مدت‌ها پیش مترصد بودند تا به خیال خود 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران را به بحران‌ بکشانند و به واسطه آن به براندازی‌ـ که در صدر برنامه‌های‌شان قرار دارد‌ـ دست یابند. در همین زمینه، «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌های خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا علیه ایران استقبال کرد و اظهار داشت: «نتیجه تصمیم فعلی دولت دونالد ترامپ برای بازبینی سیاست‌هایش در قبال ایران باید این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد!» جان بولتون در ادامه افزود: «تشخیص من این است که انقلاب سال 1979 آیت‌الله خمینی تا جشن چهل سالگی‌اش دوام نخواهد آورد!»
اما با وجود همه این خیال‌بافی‌ها و توطئه‌های فراوان نظام سلطه و به طور مشخص آمریکا، هم اکنون در آستانه 22 بهمن 1397 و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته‌ایم.
از دیگر سو در فرهنگ عمومی و نیز معارف دینی ما 40 سالگی هم نشانه پختگی و کمال تلقی می‌شود و هم آغاز مرحله‌ای جدید از حیات است؛ از این رو ضروری است در این مقطع تاریخی یک بار دیگر اهداف، رویکردها، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بازخوانی شود تا جنبه‌های کمال و تعالی انقلاب اسلامی بیش از پیش عیان شود؛ به ویژه برای نسل‌های جدید و نسل‌هایی که پس از این خواهند آمد، دستاوردهای عظیم این چهل سال بازخوانی شود و... .
نکته مهم دیگر در این زمینه آن است که دستاوردها و عملکردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، در شرایط عادی و محیط سیاسی و جغرافیایی آرام و بدون چالش به دست نیامده است. ناگفته روشن است که دوره چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، با اقدامات تجزیه‌طلبانه، ترور، جنگ هشت ساله، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی در هم آمیخته شده است؛ در این شرایط برای دست یافتن به نقطه مطلوب و غلبه بر توطئه‌ها اسباب و عوامل گوناگونی مورد نیاز است که ایام پیش رو فرصت مناسبی برای پرداختن به این موضوعات مهم است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات