صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۵۲

اخبار کوتاه دوشنبه 15 بهمن

مرکز آمار ایران گزارش فصلی تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در پاییز سال جاری را منتشر کرد. بر اساس نتایج اولیه این آمارگیری، در مهر ماه سال جاری تعداد 37/5 میلیون رأس گوسفند و بره و 14/5 میلیون رأس بز و بزغاله در دامداری‌های کشور موجود بوده که این میزان در آبان و آذر امسال به‌ترتیب به 39/6 و ٤٠ میلیون رأس گوسفند و بره و 14/9 و 15/4 رأس بز و بزغاله رسیده است. بررسی ترکیب گله و زایش دام‌ها نشان می‌دهد، روند افزایش جمعیت دام سبک کشور در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۰ میلیون از ۲۸ میلیون یمنی از گرسنگی شدید رنج می‌برند. در این بیانیه آمده است: حدود 7/4 میلیون یمنی به درمان یا ممانعت از سوء تغذیه و  3/2 میلیون نفر به درمان سوء تغذیه شدید نیاز دارند. در حال حاضر، یمنی‌ها بیش از هر زمان دیگری از زمان شروع جنگ در مارس ۲۰۱۵ در معرض گرسنگی هستند.
محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران درباره کانال مالی اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس گفت: «اینکه اروپا بگوید این کانال تنها شامل کالاهای غیر تحریمی، مانند غذا و دارو است، خوشایند ما نیست و برخلاف معاهده‌ای است که اروپایی‌ها با ما داشته‌اند.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، ایران از طریق حزب‌الله، دولت لبنان را کنترل می‌کند. بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: «ایران نمایندگانی دارد که یکی از آنها حزب‌الله است. حزب‌الله به تازگی به دولت لبنان پیوسته است. این اشتباه است که در واقع آنها دولت لبنان را کنترل ‌کنند.»
بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات کشور، در سال 1396 بالغ بر دو میلیارد و یکصد و هشتاد و چهار میلیون دلار کالاهایی که صددرصد مشابه داخلی دارند، وارد کشور شده‌اند. گفتنی است، واردات این نوع کالاها شرایط را برای بیکاری 200 هزار نفر فراهم کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات