صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۶۸

از ادعای سی‌ان‌ان تا گزارش المانیتور

1ـ تسلیحات آمریکایی در اختیار القاعده!
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا با انجام تحقیقی، فاش کرد تسلیحات آمریکایی، که واشنگتن آنها را در اختیار ائتلاف سعودی‌ـ اماراتی در یمن می‌گذارد، به دست جنگجویان وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های تندرو می‌رسد. سی‌ان‌ان در عین حال ادعا کرده است، برخی تسلیحات آمریکایی نیز در دسترس انصارالله قرار گرفته که علیه ائتلاف سعودی‌ـ اماراتی در یمن می‌جنگند. طبق این تحقیق، عربستان سعودی و امارات از تسلیحات آمریکایی برای کسب حمایت شبه‌نظامیان یا قبایل یمنی بهره می‌برند. این تحقیق افزود، یکی از مسئولان در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار تحقیق در زمینه اقدام عربستان سعودی و امارات به انتقال تسلیحات آمریکایی در یمن شده است.

2ـ اینستکس لطف اروپا به ترامپ!
«المانیتور» در گزارشی درباره اثر واقعی اینستکس نوشت: اگر گستره پوشش این ساز و کار از اقلام انسانی فراتر نرود، صرفاً کمک به روایتی خواهد بود که دولت آمریکا سعی در ارائه آن دارد. این رسانه آمریکایی نوشت: کانال تجاری اروپا لطفی به دولت ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] و رفع اتهام غیرممکن شدن مبادلات انسانی با ایران توسط آمریکا است. این پایگاه در پایان نوشته است: «اکنون اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این ابزار تجاری خود را توسعه دهند و با ریسک تقابل با ایالات متحده مواجه شوند یا نه. در مقابل، ایران هم باید دریابد که آیا این [سازوکار]امری واقعی است یا صرفاً روشی برای حفظ وجهه اروپایی‌هاست.»

3ـ اجازه نمی‌دهیم از عراق علیه ایران استفاده کنند
سیدهاشم الموسوی، سخنگوی جنبش النجباء عراق درباره اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق برای نظارت بر ایران گفت: ما همچنان بر موضع رسمی و ملی و شرعی خود مبنی بر اینکه هرگز اجازه نمی‌دهیم عراق به سکو و مرکزی برای تهدید کشورهای همسایه و جاسوسی علیه ایران تبدیل شود، پافشاری می‌کنیم و به آن پایبند هستیم. وی افزود: ما قبلاً هم به صراحت اعلام کردیم عراق برده آمریکا نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات