صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۸۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 17 بهمن

سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها در شرایطی پشت میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نشستند که با تلاش دانشمندان هسته‌ای، 19 هزار سانتریفیوژ در حال فعالیت بوده و کشورمان به غنی‌سازی 20 درصد دست‌ یافته بود. وی افزود: آمریکایی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند، بنابراین در برابر این دولت و هم‌پیمانانش باید بر قدرت خود در زمینه‌های دفاعی و اقتصادی بیفزاییم و ذره‌ای عقب‌نشینی نکنیم.
در سال ۱۳۹۶، سپرده‌های قرض‌الحسنه مردم در بانک ملی معادل 15/2 هزار میلیارد تومان بوده است که تنها 9/2 هزار میلیارد تومان آن وام قرض‌الحسنه داده شده است. بر اساس این، پس از کسر سپرده قانونی و ذخیره نقدینگی، 3/8 هزار میلیارد تومان منابع مازاد قرض‌الحسنه در سال ۱۳۹۶ در اختیار این بانک قرار داشته که به تسهیلات قرض‌الحسنه تبدیل نشده است، این رقم معادل اعطای حدود ۱۳۰ هزار وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی است.
«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران با اشاره به حذف دلار از مبادلات مالی بین دو کشور و استفاده از ارزهای ملی، گفت: «برای روسیه مهم است که پرداخت‌های مالی با ایران را با ارزهای ملی انجام دهد.» وی افزود: مسکو در همکاری با ایران عملاً استفاده از دلار را کنار گذاشته است. جاگاریان توضیح داد: «ما بر روی «روبل» روسیه و «ریال» ایران تکیه خواهیم کرد و در صورت لزوم و فقدان گزینه‌های دیگر از «یورو» استفاده می‌کنیم.»
در حال حاضر، ایران با 80 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی و تولید برق در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه چهاردهم را دارد و کشورهای همسایه همواره نیازمند و پذیرای حضور متخصصان و سازندگان ایرانی هستند. این میزان ظرفیت نصب شده نسبت به چهار دهه گذشته، بیش از 11 برابر رشد کرده است.
به گفته تاجران و کشتی‌داران، یک ناوگان کوچک با حدود 7 میلیون بشکه نفت ونزوئلا در خلیج مکزیک سرگردان است؛ برخی از این محموله‌ها در آستانه تحریم‌های آمریکا خریداری شده و برخی دیگر نیز، خریدارا‌ن‌شان در انتظار هستند که به چه کسی پولش را پرداخت کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات