صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۵۹

حرف روز/ سلام به آينده

جشن باشکوه چهلمين دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور بي‌نظير ملت ايران در راه‌پيمايي 22 بهمن به اوج رسيد و فصلی نو در پیش روی انقلاب اسلامی آغاز شد. فصل پنجمی که باید با همه توان برای شکوفاسازی آن حرکت و تلاش کرد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: جشن باشکوه چهلمين دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور بي‌نظير ملت ايران در راه‌پيمايي 22 بهمن به اوج رسيد و فصلی نو در پیش روی انقلاب اسلامی آغاز شد. فصل پنجمی که باید با همه توان برای شکوفاسازی آن حرکت و تلاش کرد. دهه پنجم دیگر دهه تکرار و خطا نيست؛ بلکه باید از تجربیات گذشته آموخت و با اتقان و تدبیر بیشتری گام برداشت؛ از این رو باید به ملاحظات زیر توجه کرد:
1ـ پیشرفت و آبادانی کشور بدون داشتن الگو و حرکت مبتنی بر آن حاصل نخواهد شد. فقدان الگو موجب سردرگمی و حرکت‌های سینوس‌واری می‌شود که در نهایت تنها به اتلاف انرژی و سرمایه و توان می‌انجامد و ما را از دستیابی به اهداف و مقصد باز می‌دارد. مبتنی بر این ایده، باید نگاه ویژه‌ای به الگوی اسلامی‌ـ ایرانی پیشرفت داشت و تلاش کرد تا تصمیمات و اقدامات مبتنی بر آن اتخاذ شود.
2‌ـ فهم اولویت‌ها یکی دیگر از ضرورت‌های تاریخی است که در دهه پنجم باید در دستور کار قرار گیرد. بی‌توجهی به اولویت‌ها و ترجیح کارهای غیرضروری نیز عاملی برای کند شدن حرکت پیشرفت کشور و گاه از دست رفتن فرصت‌های جبران‌ناپذیر خواهد بود و حاصل کلان کار القای ناکارآمدی به افکار عمومی است.
3‌ـ مبارزه با کجی‌ها و انحرافات و فسادها، اولویت و فوریتی است که این روزها بیش از پیش اهمیت خود را یافته و به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده است. دهه پنجم انقلاب باید دهه مبارزه با فساد و فراگیرسازی گفتمان عدالت‌خواهی باشد تا با رفع شر آثار فساد، تلاش و پیشرفت‌های کشور بیش از پیش هویدا شود. تعبیر مولانا به خوبی از این ضرورت حکایت می‌کند که می‌گوید: «اول ای جان دفع شر موش کن/ وانگهان در جمع گندم کوش کن»
واقعیت آن است که اگر فساد در عرصه‌های گوناگون رخنه نکرده بود، امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی خیلی بیش از آنچه امروز تجلی یافته، عیان شده و در زندگانی مردم به ویژه طبقات محروم و مستضعف جاری می‌شد.
4‌ـ اعتماد به جوانان و میدان‌داری ایشان اصل اساسی پیشرفت و حرکت در دهه پنجم انقلاب اسلامی است. واقعیت آن است که چهل سال برای پختگی نسل جوان متولد پس از انقلاب کافی است و باید امور کشور را به این نسل سپرد تا با توان و انگیزه و پویایی دوران جوانی کارهای ناممکن را ممکن کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات