آذربایجان غربی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۸۶

الزامات دهه پنجم انقلاب

حضرت امام (ره) مردم را ولی نعمت این انقلاب دانسته اند و همیشه نیز رکن اصلی پیروزی انقلاب و استمرار آن با وجود هجمه های مختلف اعم از تهدید، ترور، جنگ هشت ساله و فتنه های گوناگون مردم بوده اند.
پایگاه بصیرت / قدرت ا... احمدپور

انقلاب اسلامی علی رغم بدخواهی بدخواهان و مانع تراشی نظام استکبار در پیشرانی آن، با حضور میلیونی مردم در جشن چهل سالگی وارد دهه پنجم حیات طیبه خود شد.

انقلابی که بر طبق پیام راهبردی دیده بان بصیر انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) در ورود به دهه پنجم، یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان هایش پشت سر نهاد و در برابر وسوسه هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد و اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است.

اینک در آغاز دهه پنجم انقلاب و در ادامه این مسیر نورانی که امام (ره) آغازگر آن بود، بایستی در عین پای بندی به آرمان های والای آن امام عزیز، در استمرار این حرکت تمدن ساز به تحقق بخشیدن الزاماتی که لازمه آن است، بیش از پیش کوشا باشیم:

1-مصاف رسانه ای با دشمن:

 سحر رسانه ای دشمن به مانند ساحران زمان حضرت موسی(ع) که سعی داشتند با عوام فریبی مردم چراغ انقلاب آن حضرت را خاموش نمایند، به دنبال آن است که از هر نوع ضعفی که در نظام اسلامی است، بهره برداری نموده و آن را به عنوان نماد ناکارآمدی در ذهن نوجوانان و جوانان این مرز و بوم رسوخ دهد.

 طرح شبهات گوناگون در زمینه های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و ... از یک سو با هدف بی هویت کردن و تهی کردن انقلاب اسلامی ایران از آرمان هایش که حاصل و ثمره خون هزاران شهید می باشد و از سویی دیگر جدا کردن ملت اسلامی ایران از نظام و انقلابی که چهار دهه در پای آن جنگیده اند، شهید داده اند، سختی ها را به جان خریده اند و در یک جمله همراه با انقلاب زندگی کرده اند، از جمله اهداف رسانه ای دشمن می باشد.

 لذا با تشکیل شورای فضای مجازی و برگزاری جلسات هدفمند و شناسایی نقاط آسیب پذیر و استفاده از ظرفیت نخبگان می توان در این عرصه بر کید رسانه ای دشمن فائق آمد.

2-تلاش در جهت کارآمدسازی نظام در تمامی عرصه ها:

 امروز مدیریت جهادی در عرصه های مختلف، از جمله علمی و فناوری، هسته ای، نظامی و... توانسته است کارآمدی نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشد، به طوری که دوست و دشمن معترف به این امر هستند، لذا مسئولین می توانند در سایه ولایتمداری و عمل به وظیفه انقلابی خویش، این روحیه جهادی و مدیریت انقلابی را به سایر عرصه ها از جمله اقتصاد و موضوعات دیگر تسری دهند و این امری است که تحقق آن از طرف دولت مورد انتظار است.

 دشمنان می خواهند چنین وانمود کنند که نظام مبتنی بر دین که انقلاب اسلامی پرچمدار آن است در تأمین مایحتاج اولیه مردم با مشکل مواجه است، برای مقابله با جا انداختن این ذهنیت در جامعه، می شود با هماهنگی و هم افزایی بخش های مختلف مدیریتی در اجزای نظام، این لکه ننگ را از کارنامه پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، پاک کرد و آن را به افتخاری دیگر برای نظام بدل نمود.

3-ضرورت حفظ و تداوم مردمی و اسلامی بودن نظام:

 معمار کبیر انقلاب، حضرت امام (ره) مردم را ولی نعمت این انقلاب دانسته اند و همیشه نیز رکن اصلی پیروزی انقلاب و استمرار آن با وجود هجمه های مختلف اعم از تهدید، ترور، جنگ هشت ساله و فتنه های گوناگون مردم بوده اند. این امر با حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس، انتخابات های متعدد، راهپیمایی ها و دفاع از اصل نظام در فتنه ها به اثبات رسیده است، لذا باید مردمی بودن این نظام و توجه به جایگاه مردم با نزدیک شدن مسئولین به مردم و عدم فاصله گیری آن ها از ملت که ذخائر ارزشمند انقلاب هستند، در دهه پنجم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

4-حفظ، تقویت و تأکید بر اهداف والای انقلاب:

 بزرگترین خیانت به انقلاب آن است که از اهداف والایی که برایش ترسیم شده است منحرف شود و این همان خواسته چندین ساله دشمنان در نبرد با انقلاب عظیم مردمی ایران است.

یکی از اهداف والای این انقلاب که به عنوان محوری ترین شعار در راهپیمایی های منتهی به پیروزی انقلاب مورد انتظار مردم بود، استقلال است که در مقطع فعلی بیم آن می رود با قبول کنوانسیون های مختلف بین المللی که در تضاد با استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور هستند، اعم از پالرمو،fatfو ... این هدف والا که همچون نگینی بر تارک انقلاب می درخشد مورد خدشه قرار گیرد، لذا انتظار از مراجع ذی صلاح در نظام جمهوری اسلامی، از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که در بررسی و تصویب چنین کنوانسیون ها و اسناد حقوقی بین المللی حساسیت لازم را داشته باشند.

5- تلاش در جهت هموار کردن مسیر برای انتخاب صحیح کارگزاران نظام توسط مردم:

 جهت تحقق دولت اسلامی که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری نظام اسلامی در تشکیل آن چندان موفقیتی نداشته است، شایسته است نهادهایی که دل در گرو انقلاب دارند و نخبگان و افراد بصیر انقلابی، مردم را در جهت انتخاب اصلح در انتخابات، اعم از مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا، ریاست جمهوری و ... هدایت و راهنمایی نمایند.

 لزوم تحقق این هدف ایجاد بستر و ساز و کار لازم از طرف نهادهای انقلابی است که تشکیل آن در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری ضروری می نماید.

 سخن پایانی این که لازمه تحقق این الزامات که از ضروریات انقلاب اسلامی در دهه پنجم می باشد، پیروی از راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری می باشد که در طول سه دهه رهبری خویش توانسته است با رهنمودها و مدیریت کارآمد، کشتی انقلاب را از دریای پرتلاطم فتنه ها به سلامت عبور دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات