صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۲۶

از نمایش تمسخرآمیز تا دوگانه دروغین

1ـ نتیجه نمایش مضحک آمریکا در ورشو!
شبکه خبری سی‌ان‌ان، در گزارشی با طرح این پرسش که هدف دولت ترامپ در ورشو از این نمایش تمسخرآمیز دقیقاً چه بود، اعلام کرد: در جریان این نشست دولت آمریکا به جای آنکه شرکایش را علیه ایران متحد کند، تنها نشان داد که چه اندازه شکاف میان واشنگتن و متحدانش در غرب اروپا در حال افزایش است و به‌طور ناشیانه مشخصه‌های توافق بر سر ایران را تحت‌الشعاع قرار داد. این شبکه در ادامه با اشاره به نشست سوچی، نوشت: «همزمان که آمریکا در مسیر نمایش دیپلماتیک خود قدم برمی‌داشت، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌های خود را پیش برد و میزبان همتایان خود از ایران و ترکیه در شهر سوچی بود. نشستی که تنها خشم و ناراحتی اروپا از واشنگتن را تشدید کرد. رهبران اروپایی از تصمیم ناگهانی رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه با خشم حرف می‌زنند، اقدامی که فضای بیشتری برای ایران، روسیه و ترکیه برای شکل‌دهی آینده سوریه فراهم می‌کند.»

2ـ ‌حضور‌ نیروهای‌ فرامنطقه‌ای ‌را‌ قبول ‌نمی‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه نیروهای دریایی ارتش و سپاه دوشادوش هم امنیت منطقه را تأمین کرده و به همین سبب حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را قبول نمی‌کنیم.  امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم الحاق «فاتح» پیشرفته‌ترین زیردریایی کشور به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امروز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر هستیم، زیردریایی فاتح این سلاح راهبردی حاصل ۱۰ سال تلاش شبانه‌روزی مهندسان، صنعتگران، وزارت دفاع، سازمان صنایع دریایی، متخصصان ارتش، مراکز علمی و صنعتی دانشگاهی بوده و امروز به عرصه ظهور رسیده و آماده است عازم مأموریت‌های محوله شود. خانزادی خاطرنشان کرد: این توفیق به برکت انقلاب، رهبر معظم انقلاب و همراهی مسئولان و دعای خیر مردم ایران حاصل شده و جهان نمی‌تواند امتیازات بزرگ و متعدد ایران را که امروز با انباشت تجربیات ۴۰ ساله حاصل شده، نادیده بگیرد.

3ـ تصحیح عبارات نتانیاهو!
خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در مطلبی به امکان‌سنجی نتانیاهو برای جنگ با ایران پرداخت و نوشت: «پیش از افتتاح اجلاس ورشو درباره خاورمیانه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی مصاحبه‌ای گفت: گرد آمدن 60 کشور جهان از جمله کشورهای عرب، گام مهمی به سوی «پیگیری منافع مشترک در جنگ علیه ایران» است؛ اما یک ساعت بعد، گفته‌های نتانیاهو تصحیح شد و با حذف واژه جنگ، آن را به «منافع مشترک در مقابله با ایران» تبدیل کردند و گفته شد، این تصحیح به علت خطای ترجمه انجام شده است؛ اما نتانیاهو به صراحت از واژه «جنگ» استفاده کرده بود و منظورش نیز همین بود. واقعیت این است که  شاید نتانیاهو فکر می‌کند اسرائیل می‌تواند در نبرد علیه ایران پیروز شود؛ اما مصححان اظهارات او می‌دانند اسرائیل حتی برای حرکت به سمت مناطق محل استقرار نیروهای نزدیک به ایران در لبنان و غزه ناتوان است.»

4ـ دو قطبی‌سازی‌های دروغین!
روزنامه «شرق» در گزارشی با عنوان «خطر لغو کانال مالی» نوشت: «اگر به FATF نپیوندیم علاوه بر اینکه احتمالاً مشکل برای تداوم فعالیت کانال مالی اتحادیه اروپا به وجود خواهد آمد، ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بالا رفته و مسیر سرمایه در کشور محدود می‌شود. با کاهش ارزش ریال در برابر دلار، نرخ تورم افزایش می‌یابد. در شرایطی که امکان تعامل با کشورها از مسیرهای قانونی را نداریم، برای دورزدن تحریم‌ها باید از مسیرهای غیر شفاف حرکت کنیم که احتمال بروز تخلف و رانت را تشدید می‌کند... نپیوستن ایران به FATF می‌تواند به مفهوم پیوستن ایران به لیست سیاه مالی باشد.» ایجاد دوگانه دروغین «اف‌ای‌تی‌اف‌ـ معیشت» در حالی است که مردم به چشم خود نتیجه دوگانه دروغین «هسته‌ای‌ـ معیشت» را در برابر چشمان خود دارند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات