زنجان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۳۳

چرا دشمن نتوانست 22 بهمن را کمرنگ کند؟

سابقه تاریخی گواه این مدعاست که هم هزینه ایستادگی کمتر از وادادگی و سازش است و هم گذشتن از فتنه های سیاسی، نظامی و اقتصادی، جز با همدلی و مقاومت میسر نخواهد شد.
پایگاه بصیرت / احمد بیگدلی
فقط چند ساعت زمان لازم بود تا هفته ها نقشه کشی برای کاستن از حضور مردم در جشن چهل سالگی انقلاب، نقش بر آب شده و دشمنان ایران اسلامی مبهوت از حضور بی نظیر و شگفت انگیز مردم در راهپیمایی 22 بهمن 97، مجدداً کاسه چه کنم در دست بگیرند.
شرایط اقتصادی ماه های اخیر کشور، دشمنان را امیدوار ساخته بود تا با مشاهده حضوری کمرنگ از ملت، جام پیروزی سر کشند و جنگ رسانه ای نوینی را با محوریت «دل زدگی مردم از انقلاب اسلامی» آغاز نمایند که انعکاس صحنه های شگفت انگیز از حضور میلیون ها نفر در خیابان های تمامی شهرها و حتی بسیاری از روستاهای کشور، آن هم در زیر برف و باران، حال خوش خیالی را ناخوش کرد.
بررسی اجمالی وضعیت رسانه های ضدانقلاب، پیش و پس از راهپیمایی، به درستی گویای اصابت تیر دشمن به سنگ است و این را هم در لحن و هم در شیوه پوشش 22 بهمن به عینه شاهد هستیم. مثلاً دو رسانه دربار ملکه انگلستان - بی بی سی فارسی و شبکه ماهواره ای من و تو- که طی ماه های اخیر با پخش و تولید مستندهای متعددی سعی در ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی و به تبع آن بی رغبت ساختن مردم برای حضور در راهپیمایی داشتند، با یأس و ناامیدی عجیبی رو به رو شدند و تلاش کردند ساعات ابتدایی راهپیمایی را در سکوت کامل خبری سپری کنند و پس از آن نیز به جای پرداختن به جمعیت میلیونی، تصاویر بسته و محدودتری برای مخاطبان خود عرضه کنند.
ایران اینترنشنال(رسانه بودجه بگیر سعودی)، رادیو فردا و رادیو زمانه نیز علاوه بر سکوت کامل پیرامون حضور میلیونی مردم، تنها تصاویر بسته و گوشه ای از سخنرانی رئیس جمهور را منتشر کردند. در این میان برخی رسانه های امریکایی همچون آسوشیتدپرس و سی ان ان و خبرگزاری بریتانیایی رویترز ضمن اذعان به حضور گسترده مردم در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، از سویی تأکید دوباره ای بر شعار «مرگ بر آمریکا» توسط راهپیمایان کردند و از سوی دیگر اذعان کردند که چنین مردمی قصدی برای تسلیم شدن در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارند.
رسانه های صهیونیستی هاآرتص و جوییش پرس نیز در گزارش هایی تاکید کردند به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که ایران با آن روبروست، هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد و نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از گرفتن جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باز نمی‌دارد.
در این میان واکنش رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی امریکا بسیار جالب توجه بود. دونالد ترامپ که گویا بسیار خشمگین از حضور ملت بود، دوشنبه شب در توئیت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی، انقلاب اسلامی ایران را عامل «فساد» و «ترور» توصیف کرد و نوشت: «مردم ایران که مدت‌هاست در رنج اند شایسته آینده روشن‌تری هستند». جان بولتون نیز که پیش از این ادعا کرده بود ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نخواهد دید، در پیامی توئیتری و از سر ضعف و سردرگمی مفرط، با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود نوشت: «پس از ۴۰ سال، جمهوری اسلامی ایران در عمل به وعده هایش برای حفظ کردن و دفاع از حقوق شهروندان خود ناکام مانده است»
حال سوال اینجاست چرا تلاش های شبانه روزی و گسترده دشمنان، هجمه های سنگین رسانه ای و وجود مشکلات اقتصادی تأثیری بر حضور باشکوه ملت نداشت؟
پاسخ این سوال مطمئناً در این وجیزه کوتاه نمی گنجد؛ اما به طور اختصار می توان گفت، انقلاب اسلامی ایران چون برآمده از بطن مردم و پی ریزی شده توده های عظیم ملی است، بنیانی مرصوص دارد و مردمی که خود انقلاب را بنا نهاده اند، برای حفظ و حراست از آن از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. این دیدگاه راسخ منجر به ایستادگی در برابر جنگ و تحریم گشته و سابقه تاریخی نیز گواه این مدعاست که هم هزینه ایستادگی کمتر از وادادگی و سازش است و هم گذشتن از فتنه های سیاسی، نظامی و اقتصادی، جز با همدلی و مقاومت میسور نخواهد شد. همچنین صحبت های حاضران و بسیاری از دست نوشته های راهپیمایان نشان داد که مردم میان نظام کارآمد و عملکرد ناکارآمد برخی مسئولین تفکیک قائل می شوند و مشکلات اقتصادی فعلی را به پای اصل و اساس نظام برآمده از خون هزاران شهید نمی نویسند.
 نکته مهم دیگری که دشمنان همواره از آن غافل اند، شناخت چهل ساله ملت ایران از دشمنان این مرز و بوم است. مردم به خوبی دریافته اند که نه اشک تمساح دشمنان بر مشکلات کشور باورکردنی است، نه می توان به پیشنهادات مزورانه معاندان ملت دل خوش کرد و نه دشمن را بی تقصیر در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی دانست. وجود این دیدگاه منجر به حضور هر چه باشکوه تر ملت در جشن چهل سالگی انقلاب شد. بنابراین با وجود این بصیرت و خودآگاهی ملی، بی دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب مردم ایران را امتحان پس داده و ضامن اصلی بقای انقلاب اسلامی بدانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات