زنجان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۹۹۲

نقش آفرینی جوان ایرانی در گام دوم انقلاب

پایگاه بصیرت / میثم سلطانی
گام دوم را رهبر معظم انقلاب دومین مرحله خودسازی، جامعه پروری و تمدن سازی نامیدند که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (ارواحنافداه) می باشد، سخنی که خطاب اصلی آن "جوان مؤمن ایرانی" است و هدف از این خطابه، رشد و پیشرفت آینده تمدنی اسلام بدست انقلاب اسلامی ایران است. 
دشمنان کشورمان بعد از انقلاب ۵۷، در میدان های سخت و نیمه سخت، با جنگ و تحریم و ترور و "نفوذ نرم فرهنگی" و "تغییر باورها و رفتارهای" نسل مؤمن و انقلابی، همه توان خودش را گذاشت، اما برخلاف انتظار جبهه استکباری، جوان مؤمن ایرانی با حضور در صحنه و پیش روی در مسیر عکس بدخواهان نظام، ایستادگی و مقاومت خویش را نشان دادند که نمونه آن شهدای مدافع حرم هستند که در دهه پیش روی آبروی نسل های جدید انقلاب شدند. یکی از شهدای شاخص و جوان از بین این دلدادگان ائمه اطهار علیهم السلام، شهید محسن حججی بود که یکی از پرشورترین تشییع ها را در توسط ملت قدرشناس و شهید پرور کشورمان داشت. با مشاهده این مصادیق می توان گفت که این راه همان راه دوران طلایی دفاع مقدس است که همچنان امروز به دست نسل جدید ادامه دارد. راه و مسیر انقلاب با وجود چنین جوانان با اراده و استوار در عقیده پیش می رود و به حق می توان گفت که این نسل جدید پرچم دار گفتمان انقلاب اسلامی هستند.
هدف دشمن که تبدیل کردن جوان مؤمن ایرانی به یک عنصر خنثی، بی تفاوت، بی خاصیت، کوته بین و چشم بسته بر حقیقت را داشت، تا به امروز به فضل الهی نتوانسته است جوانان را مغلوب کند.
رهبر معظم انقلاب در منشور گام دوم انقلاب دو بار فرمودند:" جوانان باید شانه های خود را به زیر بار مسئولیت دهند." اما چگونگی محقق شدن این امر با اعتماد، تحویل مسئولیت ها و مدیریت های کلیدی نظام به نسل جوان و فرصت دادن و اعتماد به این نسل محقق می شود. قطعاً این کار باید از نیروهای انقلابی در صحنه شروع شود که نمونه یکی از این حرکت های انقلابی و عمل به این بیانیه رهبری، استعفای آیت الله سلیمانی، امام جمعه زاهدان بود که در نماز جمعه هفته گذشته علت استعفای خود را عمل به تفکر زیبای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان گرایی اعلام کرد.
تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی برای بکارگیری جوانان در پست های کلیدی کشورمان به دور از رانت و آقازاده پروری و بر اساس شایسته سالاری، امروز امری مهم و لازم الاجرا می باشد. سابقه چهل ساله نظام بخصوص دهه اول انقلاب نشان می دهد که هر کجا به جوانان میدان داده شده رشد و خلاقیت و بالندگی و پیشرفت به همراه داشته است و این شعار در کشورمان به واقعیت پیوسته که موتور متحرک جامعه جوانان می باشند.
 
ضعف ها و کاستی ها، خسارت ها و عقب ماندگی هایی که موجب ایجاد مشکلات در وضع امروز کشورمان شده است، همگی ناشی از بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی، نداشتن روحیه وعمل جهادی، پایبند نبودن به ارزش های دینی و الهی و تن ندادن به راه حل های داخلی و استفاده از ظرفیت های داخلی می باشد. برای عبور از این وضعیت راهکاری به جز مردم سالاری دینی وجود ندارد، راه حلی که توسط آن و بوسیله آرای عمومی، مدیران اصلی کشور انتخاب می شوند و خروجی صندوق های رأی، وضع کشور و نظام را شکل می دهد. از این رو، نقش مردم در عمل به این تکلیف الهی خویش و در انتخاب افراد شایسته و صالح و مدیر، بسیار حساس و حیاتی است. علاوه بر این تکیه بر جوانان مؤمن انقلابی و اعتماد به توان آنان در مسیر پیش رو می تواند به مراتب این رشد و ترقی کشور را سرعت دهد.
همچنان که رهبر معظم انقلاب با اعتماد و امید به پیشرفت کشور به دست این نسل پر امید و پرانگیزه، به جوانان کشور به عنوان یکی از ظرفیت های بالفعل موجود برای رساندن کشور به قله های پیشرفت معنوی و مادی می نگرند و خطاب به آن ها می گویند:" شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید، ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست."
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات