صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۳۲

از عجله دولت تا استعفای ناگهانی

1ـ حمایت از سوریه را حمایت از مقاومت می‌دانیم
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه رمز پیروزی این کشور و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت خواندند و با تأکید بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌های آینده، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند و همچون گذشته در کنار ملت سوریه خواهد بود؛ زیرا این کار را کمک به جریان و حرکت مقاومت می‌داند و با اعتقادی از صمیم قلب، به حمایت از مقاومت افتخار می‌کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین برای توفیق ملت سوریه و سلامتی آقای اسد و خانواده ایشان دعا کردند. در این دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با تجلیل از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از کشورش، گفت: جنگ سوریه مشابه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود. جمهوری اسلامی در این حادثه فداکارانه در کنار ما بود و لازم است موفقیت کنونی را به جنابعالی و همه ایرانیان تبریک بگویم و از آنان قدردانی کنم.

2ـ توصیه‌هایی برای یک ائتلاف!
بهزاد نبوی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه که «اعتماد آنلاین» آن‌ را منتشر کرده، گفته است: «به شخصه در جریان انتخابات مجلس دهم و پس از آن به شدت معتقد بودم که باید بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو ائتلاف صورت بگیرد. متأسفانه دوستان قبول نکردند. نظرم این بود که فراکسیون امید و فراکسیون حامی آقای لاریجانی با حفظ هویت خود، یک فراکسیون جدید، مثلاً تحت عنوان «عقلانیت و اعتدال» شکل دهند. درست است که در عمل این دو فراکسیون در مسائل مهمی مانند سیاست خارجی، مسائل اقتصادی یا موضع‌گیری درباره FATF در کنار هم هستند؛ اما هیچ وقت یک ائتلاف رسمی ایجاد نکرده‌اند و این امر سبب شده است تندروها، علی‌رغم داشتن تعدادی حدود ۳۰ تا ۴۰ کرسی در مجلس دهم، نقش قابل ملاحظه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.»

3ـ پیوستن به توافق پاریس مانعی برای پیشرفت!
علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره سرنوشت موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس در مجلس گفت: در بحث موافقت‌نامه پاریس دولت عجله کرد و مجلس هم با تأیید سریع در کمیسیون، کوتاهی دوم را انجام داد که سبب شد موافقت‌نامه به صحن بیاید و رأی بیاورد. من پیشتر هم گفته‌ام که شانس آوردیم شورای نگهبان ایراداتی به این موافقت‌نامه گرفت؛ زیرا تازه ابعادش آشکار شده است. وی افزود: درحالی‌که ایران جزء کشورهایی با منابع سرشار سوخت فسیلی است، چه منطقی وجود دارد که ما خودتحریمی ‏کنیم. ایجاد گازهای گلخانه‏ای در اثر صنایع گسترده‏ای است که کشورهای توسعه‌یافته ایجاد کرده‌اند، حال کشوری که قرار است به‌ تازگی قدم‌های اولیه مسیر توسعه خود را بردارد و هنوز ابزار و فناوری روز در اختیارش نیست، به دنبال ژست حفاظت از محیط‌زیست است.

4ـ استعفای ناگهانی وزیر امور خارجه!
محمدجواد ظریف، شب گذشته با انتشاری پیامی در صفحه اینستاگرام خود از سمتش استعفا داد. وی در این پیام نوشت: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.» در حالی که گمانه‌زنی‌های گوناگونی در این باره مطرح شده است، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اختلافات وزیر امور خارجه با برخی از دولتی‌ها مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز برخی اتفاقات رخ داده بود. وی تصریح کرد: از شب گذشته چندین‌ بار تلاش کرده‌ام با آقای ظریف به صورت تلفنی صحبت کنم که وی تلفن خود را خاموش کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات