صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۳۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 7 اسفند

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه ایران آماده مشارکت در روند بازسازی سوریه است، گفت: مسیر توسعه مناسبات و همکاری‌های تهران‌ـ دمشق در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روشن است و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود. وی تأکید کرد: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پشتوانه محکمی برای استمرار همکاری‌ها و گسترش روزافزون روابط دو دولت ایران و سوریه است.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر به استعفای «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد. پمپئو در این پیام یادآور شد، از استفعای ظریف مطلع شده، اما سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نخواهد کرد و رفتار ایران باید به رفتار یک کشور عادی تغییر یابد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از نزدیک اخبار مربوط به استعفای ظریف را دنبال خواهد کرد.
کارلوس رافائل فاریا تورتوسا، سفیر ونزوئلا در روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» گفت: «اگر اتحادیه اروپا تا این اندازه نگران مردم ونزوئلا است، پس چرا آنها تحریم‌های اعمال شده علیه ونزوئلا را لغو نمی‌کنند تا ما بتوانیم هر آنچه ملت ما نیاز دارند، خریداری کنیم؟ کشورهای اروپایی قصد ندارند دموکراسی را به کشور ما بازگردانند، آنها به دنبال سرنگونی دولت ما هستند تا بتوانند نفت ونزوئلا را تصاحب کنند.»
حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» گفته است: میزان محبوبیت آقای روحانی که تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 به 72 درصد رسیده بود، امروز به هشت درصد کاهش پیدا کرده است، یعنی بیش از 9 برابر کاهش داشته است. کاهش سرمایه اجتماعی علت‌العلل بسیاری از مشکلات و مسائل امروز کشور است.
پل کرسی، هنرپیشه آمریکایی نوشت: زمانی بدون هیچ شرمساری و ندامتی، آمریکا یک کشور سفیدپوست بوده و حتی ستارگان سینمایی نیز به خوبی این را می‌دانستند؛ اما آمریکای سال ۲۰۱۹ جامعه‌ای از خود منزجر و در حال فروپاشی است. نخبگان آمریکایی در جنگ با گذشته این کشورند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات