صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۸۵

از تعریف تروریست تا توهین آشکار

1ـ ادغام پنج بانک نیروهای مسلح تا چهار ماه آینده
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مدتی است تحول در نظام بانکی را دنبال می‌کنیم و یکی از اقدامات مهم در این زمینه ادغام بانک‌های نیروهای مسلح بود که در شورای پول و اعتبار و ستاد اقتصادی سران قوا بحث و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پنج بانک و مؤسسه در بانک سپه ادغام شوند. عبدالناصر همتی با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی گفت: این پنج مؤسسه بانکی نزدیک به ۲۱۵ هزار میلیارد تومان سپرده دارند و تمهیدات خوبی نیز اندیشیده شده است. سپرده‌ها نیز با سودهایی که تاکنون پرداخت می‌شد، ادامه می‌یابد. همتی رقم تسهیلات این بانک‌ها را ۱۳۰ هزار میلیارد تومان و تعداد سپرده‌گذاران را ۲۴ میلیون سپرده‌گذار اعلام کرد و اظهار داشت: این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و کارکنان هم بر اساس قراردادها به کار خود ادامه می‌دهند. وی در باره سهامداران نیز گفت: تکلیف سهامداران وابسته به نیروهای مسلح مشخص است و یک میلیون و ۱۳۰ هزار سهامدار جزء نیز مشکلی نخواهند داشت. از حالا تا چهار ماه بانک‌ها می‌توانند مجامع را برگزار کنند و پس از آن در بانک سپه ادغام می‌شوند.

2ـ توهین آشکار به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام!
«عبدالله ناصری» فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه «آرمان امروز» گفته است: «حسب اطلاعاتی که ما از برخی اعضای مجمع داریم و گزارش‌هایی که اعضای اصلاح‌طلب مجمع داده‌اند، اتفاقاتی در جلسه اخیر مجمع افتاده و افرادی که قبلاً با امضای این کنوانسیون‌های مالی موافق بودند، تعداد قابل توجه‌شان از جمله آقای توکلی بلافاصله در عرض ۱۵ روز مخالف سرسخت شده‌اند. معلوم است در این ۱۵ روز اتفاقی رخ داده است؛ یعنی جریان قدرتمندی یا اینها را قانع کرده که من بعید می‌دانم اقناع‌سازی صورت گرفته باشد یا موضوعات دیگری در میان است.» جملاتی که توهینی آشکار به اعضای مجمع است و نشان می‌دهد هرکس نظری خلاف نظرات این جریان داشته باشد یا دلواپس است یا فردی ضعیف است که می‌توان با تهدید و تطمیع او را از میدان به در کرد!

3ـ غربی‌ها گفتند آنچه تصویب کرده‌اید به درد ما نمی‌خورد!
حجت‌الاسلام سیّدمحمود نبویان، نماینده سابق تهران در مجلس گفت: ‌زمستان 1394 قانون مبارزه با تروریسم را در مجلس مصوب کردیم و در تبصره ۲ ماده ۱ آوردیم مردمی که دارند برای استقلال خودشان و ضد اشغالگری می‌جنگند، تروریست نیستند؛ از جمله مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن. نبویان ادامه داد: غربی‌ها به صراحت گفتند آنچه تصویب کرده‌اید به درد ما نمی‌خورد و بروید تعریف‌تان را از تروریست عوض کنید. اتفاقاً این سری هم که تمدید کردند، باز همین را خواستند. خب ما اگر تعریف‌مان را عوض کنیم، چه کسی تروریست می‌شود؟ حماس و فلسطین و جهاد و سایر ملت‌های مقاوم منطقه. بعد چه کسی مدافع تروریست است؟ ملت ایران و حاج‌قاسم سلیمانی!

4ـ ایران صاحب رتبه نخست ذخایر نفت جهان می‌شود
آمار و ارقام از جایگاه دوم ایران در ذخایر گازی جهان می‌گوید؛ این در حالی است که گفته می‌شود هنوز بخشی از مخازن و میادین نفتی و گازی ایران توسعه نیافته است و حتی برخی پیش‌بینی‌ها حاکی است ایران از نظر ذخایر نفتی نیز در جایگاه نخست جهان می‌ایستد. آخرین چشم‌انداز مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در ماه دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شده، نشان می‌دهد طی ۲۳ سال آینده آمریکا، روسیه، چین و ایران، چهار عرضه‌کننده اصلی گاز خواهند بود. این ذخایر توسعه‌نیافته در کنار برخی مناطق کشف نشده قرار گرفته و سبب شده است برخی رتبه نخست ذخایر نفتی را برای ایران پیش‌بینی کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات