صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۹۹

از کاهش عقلانیت تا گروگان گرفتن معیشت

1ـ اختلاف‌افکنی میان تهران و بغداد به نفع تل‌آویو!
«گلن سگل» تحلیلگر اندیشکده «مطالعات ایران و خلیج‌فارس» در یادداشتی در نشریه «جروزالم‌پست» درباره روابط ایران و عراق نوشت: درگیری میان کشورهای منطقه مورد علاقه تل‌آویو است؛ چراکه این امر موجب می‌شود توجهات از اسرائیل[رژیم صهیونیستی] دور شود. سگل سپس با اشاره به دیدار اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در نشست «ورشو»، نوشت: این دیدار برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تلاش تل‌آویو برای ایجاد رابطه با بغداد را به وجود آورد. در ادامه این یادداشت آمده است: «این سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» به نفع اسرائیل است، چراکه تا وقتی دشمنان اسرائیل درگیر مناقشه با یکدیگر باشند، اسرائیل معمولاً دیگر به عنوان یک هدف مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اسرائیل و ایران در تقابل با یکدیگر هستند، بنابراین اینکه اسرائیل برای دوستی با عراق تلاش کند، غافلگیرکننده نیست.» او در پایان دوستی با عراق برای مقابله با ایران را غیر عملی دانسته، اما نوشته است تل‌آویو می‌تواند از درگیری و جنگ میان دولت‌ها و بازیگران غیر دولتی نفع ببرد. گفتنی است، سگل درباره این بازیگران غیر دولتی توضیحی نداده است.

2ـ نشانه کاهش عقلانیت در جامعه!
روزنامه «ایران» در گزارشی با عنوان «سلبریتی نمی‌تواند الگوی کامل برای مردم باشد» نوشت: «رابطه معنادار و محکمی بین عقلانیت و استقبال از سلبریتی‌ها وجود دارد. به این معنا که هر چه کنش‌های جامعه و فردی به سمت احساس و هیجان متمایل باشد، عقلانیت در جامعه کمتر شده و تمایل مردم به سمت سلبریتی‌ها بیشتر خواهد شد. متأسفانه، در جامعه ما آنطور که باید به مسائل فرهنگی توجه نشده و بیشتر به سمت فردگرایی حرکت کرده است.» گفتنی است، روزنامه‌های اصلاح‌طلب این روزها در حالی با حمله به سلبریتی‌ها، این طیف را «مانکن‌های توهم»، «قورباغه»، «فاقد شعور سیاسی» و «نااهل» می‌نامند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 به شدت آنها را بزرگ می‌کردند. در آن مقطع تعداد زیادی از سلبریتی‌ها از روحانی حمایت کرده و شعار «با روحانی تا ۱۴۰۰» را در صفحات اجتماعی خود منتشر می‌کردند.

3ـ اگر FATF تصویب نشود، دلار گران می‌شود!
«احمد شیرزاد» از فعالان اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «ادامه روند بلاتکلیفی به نفع کشور نیست» نوشت: «ادامه روند بلاتکلیفی به نفع کشور نیست و قطعاً موجب تلاطم بازار می‌شود. کما اینکه در هفته‌های اخیر نیز همین اتفاق افتاد. ایران باید تکلیف خود را روشن کند که اگر قرار نیست وارد FATF شود، همه پیامدها و مشکلات آن را به جان بخرد که افزایش ناگهانی نرخ دلار، تورم فزاینده و قرار گرفتن در انزوای اقتصادی شدید از تبعات این مسئله خواهد بود.» این روزنامه اصلاح‌طلب مدعی شده است، اگر FATF تصویب نشود، دلار گران می‌شود. متأسفانه، اصلاح‌طلبان با گروگان گرفتن معیشت مردم، به دنبال جاده صاف‌کنی برای تصویب لوایح و توافقات خسارت‌بار هستند!

4ـ استقبال پاکستان از میانجی‌گری ایران
«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان از پیشنهاد اخیر وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آمادگی برای کمک به رفع تنش بین اسلام‌آباد و دهلی ‌نو استقبال کرد و گفت: این معنای حقیقی و چیزی است که ما از کشور دوست و برادر خود ایران انتظار داریم. سخنگوی ارتش پاکستان ضمن تشکر از مواضع ایران در زمینه تنش‌های اخیر با هند گفت: کشورهایی مانند چین، ترکیه و ایران کمک بزرگی در وضعیت فعلی هستند. وی در پاسخ به پرسشی دیگر، مبنی بر راه‌های مؤثر برای تقویت امنیت مرزهای ایران و پاکستان و جلوگیری از تحرکات تروریست‌ها، گفت: نیروهای امنیتی و مرزبانی پاکستان همکاری بسیار خوبی با دوستان ایرانی خود در آن طرف مرز دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات