صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۳۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 15 اسفند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق با اشاره به روابط استراتژیک ایران و عراق تأکید کرد، این روابط علیه هیچ کس نخواهد بود. ظریف در این مصاحبه تلویزیونی گفت: من پنج سال پیش آماده سفر به عربستان بودم و ایران هم‌اکنون نیز در هر زمانی که برای آنها (عربستان) مناسب باشد، آماده تعامل است. وی در ادامه تأکید کرد، ایران هرگز برای حذف عربستان از منطقه تلاش نخواهد کرد.
گزارش رسانه‌های خارجی حاکی از آن است که صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، به دلیل افزایش خرید برخی از مشتریان، در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و ماه میلادی جاری نیز ثابت خواهد ماند. آمار «رفینیتیو آیکان» نشان داد، صادرات نفت ایران در فوریه به 1/25 میلیون بشکه در روز می‌رسد. گفتنی است، میزان صادرات ایران در ژانویه بین 1/1 تا 1/3 میلیون بشکه در روز بود که بالاتر از حد انتظار بود.
یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از صدور مجوز برای واردات ۴۰۰ تا 600 هزار تن شکر در سال 1398 از سوی کارخانجات چغندر قند خبر داد و گفت: به دلیل تأمین نشدن حق‌آبه کشاورزان خوزستانی، تولید نیشکر از ٩٠٠ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن کاهش یافته که این میزان تولید، نیاز سه ماهه اول سال ٩٨ را تأمین می‌کند؛ اما برای سه ماهه دوم باید واردات انجام شود تا نیاز بازار تأمین شود.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: «وقتی آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود، من بسیار متأسف شدم. من چندین سال در مذاکرات بر سر این توافق شرکت داشتم، چون در مسکو مسئول پرونده کنترل تسلیحاتی و خلع سلاح بودم.» او در ادامه گفت: «خراب کردن چیزها خیلی آسان است، اما ساختن دشوار است.»
سیدحمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام آمادگی کشور عراق برای راه‌اندازی بانک مشترک ایران و عراق، گفت: در مذاکرات آقای ظریف با طرف عراقی بحث بانک مشترک ایران و عراق مطرح شد و بانک «رافدین عراق» اعلام آمادگی کرد تا شعبه‌ای در ایران تأسیس کند.
سیدکمال سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با اشاره به مزایای متعدد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، گفت: بهترین روش بازپرداخت درآمد ۵۶ هزار میلیارد تومانی این سیاست، کارت الکترونیکی خرید کالاهای اساسی برای ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات