صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۴۸

اخبار کوتاه شنبه 18 اسفند

سردار سلامی با بیان اینکه امروز شمشیر جهاد مسلمانان که ضامن سعادت آنان است، از نیام برکشیده شده، گفت: «ما برای جنگ‌های بزرگ خود را آماده کرده‌ایم، امروز قدرت انقلاب‌مان از قلب این سرزمین تا مدیترانه و دریای سرخ امتداد یافته ‌و دیگر خلیج‌فارس میدان عرض اندام قدرتی، همانند آمریکا نیست.» جانشین فرمانده کل سپاه افزود: «مذاکره یعنی فرصت دادن به دشمن برای بازسازی قدرتش؛ ما با شما در میدان جنگ سخن می‌گوییم، چه این جنگ اقتصادی باشد و چه سیاسی.»
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسئله لوایح مربوط به FATF گفت: سؤال اصلی این است که اگر FATF را بپذیریم شرایط بهتر می‌شود یا بدتر؟ من می‌گویم اگر نپذیریم شرایط بهتر می‌شود، زیرا با توجه به اینکه در «پالرمو» کتمان اطلاعات به بهانه رازداری بانکی جرم تلقی می‌شود، اگر بپذیریم، باید اطلاعات بدهیم و همه مجاری دور زدن تحریم را افشا کنیم. عده‌ای می‌گویند ما نان‌مان را می‌خواهیم، اما جواب ما این است که نان شما را آجر می‌کنند.
«نیلس آنن» وزیر کشور آلمان در گفت‌وگو با نشریه «اشپیگل» با بیان اینکه اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌‌های تروریستی، تأثیری بر مواضع برلین در این زمینه نخواهد داشت، تصریح کرد: گروه حزب‌الله جزء احزاب سیاسی جامعه لبنان است. خبرگزاری «رویترز» با گزارش این خبر، افزود: پیش‌بینی می‌شود این تصمیم به تنش در روابط آلمان با عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا منجر شود.
«رابرت مالی» مشاور اسبق «باراک اوباما» در امور خاورمیانه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «نووستی» روسیه گفت: بسیاری از کشورهای عربی که در مذاکرات خصوصی از مواضع آمریکا و اسرائیل علیه ایران حمایت می‌کنند، به دلیل شرکت در نشست ورشو مورد انتقاد مردم کشورهای خود قرار گرفتند. واقعیت این است که دیدگاه کشورهای جهان نسبت به ایران کاملاً متفاوت است و هر یک ارزیابی خاص خود را دارند.
پس از آنکه برخی کانال‌های تلگرامی مدعی شدند در جلسه شورای اداری استان گیلان به سمت رئیس‌جمهور لنگه‌کفش پرتاب شده است، «پرویز اسماعیلی» معاون اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جلسه مذکور از صداوسیما به طور مستقیم پخش شده و خبرنگاران نیز حضور داشته‌اند، ادعای مذکور را قویاً تکذیب کرد.
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اتهام‌زنی و اهانت برای ما مهم نیست. هرکس درباره هر چیزی مشکلی دارد، به دستگاه قضایی رجوع کند. ما از فتنه‌ای مذهبی یا داخلی نمی‌هراسیم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات