صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۵۱

اخبار ویژه روزنامه‌ها 20 اسفند ماه

روزنامه کیهان **

نفوذ ایران به شبکه سایبری کاخ سفید، FBI و ارتش آمریکا

یک شبکه خبری آمریکا می‌گوید اطلاعات سری برخی نهادهای دولتی این کشور از جمله اف‌بی‌آی، اداره ارتباطات کاخ سفید و ارتش، توسط هکرهای ایرانی هک شده است.

ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از شرکت ریسکیوریتی اعلام کرد: یک گروه هکر ایرانی به نام «ایریدیوم» که دسامبر گذشته به یک شرکت آمریکایی حمله کرده، بار دیگر دوشنبه هفته گذشته به این شرکت حمله کرد.

هدف حمله گروه هکری ایرانی شرکت «سیتریک سیستمز» بوده که به بسیاری از نهادهای دولتی آمریکا خدمات رایانه‌ای از جمله پلاتفورمی برای دورکاری کارمندان دولتی ارائه می‌کند.

ریسکیورتی مدعی است که حملات هکرهای ایرانی به سیتریک سیستمز از 10 سال پیش شروع شد و تاکنون ادامه داشته است.

«چارلز یو» رئیس ریسکیوریتی گفت این هکرها که از طریق حساب کاربری یکی از کارمندان شرکت سیتریکس به آن نفوذ کرده‌اند، موفق شده‌اند تا به 6 ترابایت اطلاعات از این شرکت دست یابند.

به نوشته ان‌بی.سی تحلیل این حملات نشان می‌دهد که هکرها بر پروژه‌های مرتبط با اف‌بی‌آی، قراردادهای هوا و فضا و ناسا و همچنین شرکت نفتی آرامکو عربستان متمرکز بوده‌اند.

نفوذ در شبکه رایانه‌ای سیتریک به هکرها امکان دسترسی به ارتباطات خصوصی با نهادهای دولتی پیرامون پروژه‌های حساس فناوری اطلاعات در ارتباط با اف‌بی‌آی، اداره دفاع موشکی، اداره پشتیبانی دفاعی و اداره سامانه‌های اطلاعات دفاعی آمریکا و همچنین اداره ارتباطات کاخ سفید را داده است.

اداره سامانه‌های اطلاعاتی دفاعی آمریکا وظیفه پشتیبانی فنی و ارتباطی از رئیس‌جمهوری، معاون رئیس جمهوری، وزیر دفاع و فرماندهان ارشد این کشور را دارد.

اداره ارتباطات کاخ سفید نیز موظف است امنیت ارتباطات رئیس‌جمهوری آمریکا را تأمین کند.

ریسکیوریتی همچنین مدعی شد گروه ایرانی «ایریدیوم» همان گروهی است که در سال 2017 اطلاعات پارلمان انگلیس را هک کرد.»

این سوءمدیریت اقتصادی پاسخ نمی‌خواهد، شرمندگی می‌خواهد

یک سایت حامی دولت می‌گوید غیر از اصولگرایان، حتی رسانه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب نیز نسبت به اظهارات اخیر جهانگیری منتقد شده‌اند.

فرارو می‌نویسد: ‌اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید «همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتماً جواب خواهیم داد. این اظهار نظر جهانگیری با واکنش‌های فراوانی در رسانه‌ها روبه‌رو شد. حتی رسانه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب نیز از آن استقبال نکردند.

روزنامه جوان با طعنه به جهانگیری نوشته است «ظاهراً تصویر سوپرمنی که روزنامه حزب سازندگی در ماجرای ورود «اسحاق جهانگیری» به بازار آشفته دلار از او منتشر کرد، اثر بطئی، اما عمیق خود را گذاشته است، به طوری که ماه‌ها پس از آن سوپرمن‌سازی، جهانگیری که روز‌های متمادی را در سکوت خبری گذرانده بود، با یک توئیت وارد کارزار رسانه شد و مخالفان فرضی خود را تهدید کرد که پنج دقیقه‌ای همه انتقاد‌های آنان را جواب می‌دهد.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: «رؤسای دولت‌های یازدهم و دوازدهم - خالقان برجام سوخته و اقتصاد آویخته - نه در پنج دقیقه که در ۵‌ میلیون دقیقه هم قادر نخواهند بود حتی به یکی از این انتقاد‌ها که برجام یا اقتصاد باشد، جواب بدهند.»

روزنامه رسالت نیز در یادداشتی نوشته است «به جای شرمندگی از مردم طلبکار نباشید» و «نمک به زخم مردم نپاشید.» حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را باید با پنج دقیقه سکوت ممتد، یا پنج دقیقه سربه‌زیری و شرمندگی جواب دهید. سر را بلند نکنید، چون در آزمون مملکت‌داری نمره قبولی نگرفتید.»

اما در فضای مجازی انتقادات از جهانگیری بالاگرفته و کاربران زیادی سخنان جهانگیری را نقد کرده‌اند. کاربری که ظاهرا از هواداران اصلاح‌طلب‌ است در این باره نوشته است: «آقای جهانگیری ماه رمضان گفتی به زودی حرف می‌زنم دوماه بعدش گفتی ناگفته‌هایی با مردم دارم الانم که میگی فلان، یا بیا بگو یا مثل اون بنده خدا که رفت بگم بگم راه ننداز. بیا ۵ دیقه حرفاتو بزن جواباتو بده بعدش برو مشکلات مردم رو حل کن، ما راضی هستیم به ۵ دیقه.»

کاربر دیگری به نام رسول معتقد است: «آقای جهانگیری فرمودن همه انتقادات را پنج دقیقه‌ای جواب می‌دهیم! عزیزدل برادر! همون مرتبه‌هایی که در تکرار، مناظره‌ها، برجام، دلار ۴۲۰۰ تومانی، انتخاب منشی دفترتون و... جواب دادین برای هفت پشتمون کافیه!

عده‌ای هم گفته‌اند ادعای جهانگیری را باید در «گینس» ثبت کرد.

کاربری به کنایه خطاب به جهانگیری نوشته است: «جناب جهانگیری حرف زدن در ظرف ۵ دقیقه آسان است، اما عمل کردن دشوار، حقیقت مسئله این است.»

کاربر دیگری به سخنان جهانگیری اینگونه واکنش نشان داده است: «کسی که می‌تواند توی چشم مردم ‌نگاه کند وخیلی خونسرد دروغ بگوید، چرا ظرف۵ دقیقه؟ در ۵ ثانیه هم‌ می‌تواند.» این واکنش به سخنان معاون اول رئیس‌جمهور در شرایطی صورت گرفته که شواهد و قراین نشان می‌دهد که نقش او در دولت به شدت نزول کرده است.

پس از اوج‌گیری بحران ارزی در اوایل سال جاری ناگهان در یک شب بهاری اسحاق جهانگیری در قامت سوپرمن ظاهر شد و اعلام کرد دلار تک نرخی شده و قیمت آن ۴۲۰۰ تومان است. این تصمیم عجیب، بحران ارزی در کشور را تشدید کرد و تا همین امروز هم دولت نتوانسته آن را کنترل کند. با وجود اینکه بعد‌ها گفته شد آن تصمیم جهانگیری نبوده بلکه تصمیم کلیت دولت بوده با این حال دلار ۴۲۰۰ تومان به عنوان دلار «جهانگیری» مشهور شد. برخی کارشناسان سیاسی معتقدند دلار ۴۲00تومانی، پوست خربزه‌ای زیر پای جهانگیری بود و تمام امید‌ها برای موفقیت او در انتخابات سال 1400 را از بین برده است. پس از ماجرای دلار، روند نزولی موقعیت جهانگیری ادامه یافت و او حالا یک چهره نه چندان موثر در دولت است.

وکیلی: کاش به جای روحانی عارف را انتخاب می‌کردیم

عضو فراکسیون امید گفت: بهتر بود سال 92 به جای روحانی، عارف را انتخاب می‌کردیم.

محمدعلی وکیلی که سابقه سخنگوی ستاد روحانی در انتخابات 96 را نیز در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با برنامه «رو در رو» اظهار داشت: یکی از علل ورودم به لیست امید (اصلاح‌طلبان) محبت آقای هاشمی رفسنجانی بود، ایشان گفتند که اسم من در لیست حتما باشد. وی با بیان اینکه «هرکدام از اعضای لیست امید برای تبلیغات در تهران باید 50 میلیون پول می‌دادند اما من این هزینه را ندادم و 100 میلیون هزینه تبلیغات شخصی خودم کردم» افزود: نمایندگان اصلاح‌طلب فعلی در مجلس عصاره جریان اصلاحات هستند. من از اصلاح‌طلبانی که فراکسیون امید را تخریب می‌کنند گلایه دارم اعتماد به نفس فراکسیون امید را با این تخریب‌ها از بین برده‌اند.

وکیلی اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر اصلاح‌طلبان دیگری غیراز ما نیز داخل مجلس بودند کارنامه بهتری از ما داشتند. وی همچنین گفت: سال 92 بین روحانی و عارف بهتر بود عارف را انتخاب می‌کردیم نه روحانی. عضو فراکسیون امید با بیان اینکه «بزرگترین‌اشکال اصلاح‌طلبان در سال 88 عدم موضع واحد بین سران این جریان بود» اظهار داشت: برخلاف موسوی و کروبی آقایان هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشتند. بعد انتخابات 88 در جلسات خصوصی متعددی خدمت آقایان هاشمی و خاتمی رسیدم و شاهد بودم که آقای خاتمی بارها نسبت به بیانیه‌های موسوی و کروبی اعتراض داشت. سال 88 خاتمی از آمدن موسوی ناراحت بود چون بعد آمدن موسوی مجبور به کناره‌گیری شد.

وی همچنین گفته است: تیم مذاکره‌کننده ما نتوانست همه خطوط قرمز رهبر انقلاب را در مذاکرات حفظ کند. برخی فکر می‌کردند اروپا می‌تواند جلوی آمریکا توازن ایجاد کند اما این تلقی غلط بود، شخصا معتقدم باید ایران از برجام خارج شود.

عضو فراکسیون امید گفت: بنده قبل از برجام هم می‌دانستم که طرف مقابل قابل اعتماد نیست. قطعا با پذیرش لوایح چهارگانه مربوط به FATF چیزی بدست نمی‌آوریم جز عدم ضرر.

او همچنین می‌گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر یک قاعده مشخص علیه ایران اعمال نشده که بعد از پذیرش FATF لغو شود. وکیلی معتقد است:‌ اشکال دولت روحانی این است که نگاه کلان به مسایل کشور ندارد و پروژه‌ای کار می‌کند. دولت روحانی پیر، سیر، کند و پروژه‌ای است و تنها حسن‌اش این است که دولت رئیسی نیست(!؟)

وی درباره برخی فعالان سیاسی چنین می‌گوید:

- حسام الدین آشنا فرد بسیار مرموزی است.

- سیده فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی)دختر مظلومی است.

- این حرف محمدرضا خاتمی که گفت ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم حرف بسیار غلطی بود.

گویانیوز: اپوزیسیون تبدیل به دلقکستان شده است

یک سایت ضدانقلاب وابسته به سازمان سیا نوشت اپوزیسیون حکومت اسلامی دست هخاها و بچه جغله‌ها افتاده است.

گویانیوز همزمان با برخی رسوایی‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی نوشت: حکومت اسلامی، اپوزیسیون‌اش شده هخا! دنباله‌روهای هخا هم می‌شوند یک مشت بچه جغله، که امروز سایت‌های جدی خبری را که باز می‌کنید، نام و نشان و تصویرشان را هر روز در آنجا می‌بینید.

اگر باور نمی‌کنید، خبرهای روز اپوزیسیون را دنبال کنید ببینید در صدر اخبار چه کسانی نشسته‌اند. جوانکی برای خودش مجلس سنا درست کرده و خودش شده رئیس ‌آن! جوانکی دیگر شده منبع اخبار سری اپوزیسیون! فلان کَسَک شده سخنگوی زنان در رسانه‌های خارجی و رهبر جنبش زنان! بهمان کَسَک شده نماینده ‌مردم ایران در ملاقات با فلان مقام «رسمی» آمریکا!

آنها هم که در عالم سیاست، سابقه‌ای و گذشته‌ای دارند نشسته‌اند پای میکروفون رسانه‌ها، و بزرگوارانه خواهان میدان دادن به همین‌ها هستند چرا که جوان هستند! چرا که قدیمی‌ها احتمالا ‌اشتباه کرده‌اند و جدیدی‌ها احتمالا ‌اشتباه نخواهند کرد!

در روزگار جوانی ما، جمله‌ «دست فلان کس تا مرفق به خون آلوده است» مد روز بود.

این روزها جمله‌ «دست افراد ‌اشاره شده در بالا تا مرفق به افتضاح آلوده است» باید به جای آن جمله‌ قدیمی بنشیند. حکومت اسلامی، اپوزیسیون را مبتذل کرده است.

آقایان بزرگان، اگر زورشان به حکومت نمی‌رسد و توان مقابله با آن را ندارند، دست کم با هخاهای داخل اپوزیسیون مبارزه کنند پیش از اینکه اپوزیسیون تبدیل به «مضحکستان» و «دلقکستان» شود و مایه‌ خنده‌ مردم ایران.

دست بچه جغله‌ها، که اغلب تبدیل می‌شوند به بازیچه‌ حکومت، اگر باز بماند، محیط اپوزیسیون را تبدیل به کودکستان خواهند کرد؛ محیطی که باید دانشگاه باشد.

دومین بوئینگی که بوی نویی می‌داد سقوط کرد

یک سایت دولتی نوشت بوئینگ‌هایی که قرار بود مردم ایران در پسابرجام سوارشان شوند، یکی یکی سقوط می‌کنند.

برخی روزنامه‌های بزک‌کننده برجام، طی چند ماهه پس از اجرای آن مدعی بودند قرار است آمریکا و فرانسه بالغ بر 200 فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ایران بفروشند. اما هم آمریکا و هم فرانسه زیر تعهدات خود زدند.

اکنون سایت خبر آن‌لاین همزمان با سقوط یک بوئینگ در اتیوپی و در گزارشی با عنوان «سقوط بوئینگ‌هایی که قرار بود مردم ایران سوارشان شوند»، می‌نویسد: هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فرودگاه آدیس‌آبابا، دقایقی پس از برخاستن دچار سانحه شد و ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن کشته شدند.

همچنین هفتم آبان امسال نیز همین نوع هواپیما متعلق به خطوط هوایی Lion Air اندونزی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا در اندونزی دچار سانحه شد و ۱۸۹ نفر خدمه و سرنشین آن کشته شدند.

چند روز پیش بازماندگان قربانیان این حادثه از بوئینگ به‌طور رسمی شکایت کردند. مقصر اصلی حادثه به گفته کارشناسان در داستان اندونزی، خرابی سیستم موسوم به Anti-stall Flight-control system بوده است. این سیستم کنترل پرواز اجازه قفل شدن ناگهانی موتور اصلی هواپیما را نمی‌دهد و بنابراین جلوی قفل شدن ناگهانی موتور را می‌گیرد. اما بدعمل کردن این سیستم باعث سقوط ناگهانی بوئینگ ۷۳۷ مکس در دریای جاوه شد. روز یکشنبه نیز هواپیمای مشابه دقایقی پس از پرواز از آدیس‌آبابا درحالی‌که فقط ۴ ماه از عمر بوئینگ گذشته بود، سقوط کرده و باعث کشته شدن ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن شد.

هرچند باید منتظر خوانده شدن جعبه سیاه هواپیما باشیم، اما ظاهراً این دو بوئینگ به دلایلی مشابه دچار نقص فنی ذاتی شده و سقوط کرده‌اند.

از سوی دیگر ایران در سال‌های ۲۰۱۶ (ایران ایر) و ۲۰۱۷ (شرکت آسمان) مجموعاً ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس خریداری کرد که ترامپ پس از روی کارآمدن، مانع از تحویل آن‌ها به ایران شد.

به ‌هر حال اکنون با مشاهده نقص فنی در این مدل از بوئینگ، قطعاً سهام این شرکت در بازارهای بورس کاهش خواهد یافت و منهای کاری که ترامپ در ندادن هواپیماها به ایران کرد، باید گفت در گرفتن این نوع هواپیما باید احتیاط‌های فنی لازم را انجام داد.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* تصاویری که از جلسه دادگاه متهمان فساد پتروشیمی منتشر شده اند، نشان می‌دهند در چهره‌های آنها ذره‌ای ترس و پشیمانی وجود ندارد. این افراد با اینکه بیش از هفت میلیارد یورو فساد مالی دارند، ترسی ندارند. این وضعیت، وظیفه رئیس جدید قوه قضائیه را سنگین می‌کند. قوه قضائیه باید بدون اعتنا به عناوین، نسبت‌ها و جایگاه افراد با هر کس که مرتکب جرم می‌شود برخورد قاطع کند تا فساد ریشه کن شود.

* با اینکه در جلسات رسیدگی به پرونده فساد هفت میلیارد یوروئی پتروشیمی، مطالب تکان دهنده‌ای توسط نماینده دادستان مطرح می‌شود و دیروز بخشی از آن در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شده، اما جزئیات این پرونده بسیار حیرت انگیز است. یکی از نکات این است که سردمداران فساد پتروشیمی پشت دو نفر که فراری هستند و در خارج مشغول خوشگذرانی می‌باشند (خانم شیخ الاسلامی و آقای علمی) پنهان شده‌اند درحالی که در این پرونده، 8 مدیر دولت دهم و فرزندانشان دخالت مستقیم داشتند و آنها نیز باید محاکمه شوند.

*********************************

روزنامه ایران**

کارمندان دولت چقدر حقوق‌می‌گیرند

خبر اول اینکه، خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشته است: در سال 97 دولت به حدود چهار میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۳۷ کارمند و بازنشسته حقوق پرداخت می‌کند که متوسط مبلغ در حکم آنها حدود دو میلیون و ۸۶۷ هزار تومان است. این در شرایطی است که مجموع کارکنان دولت از رسمی، پیمانی و قراردادی به دو میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر می‌رسد که متوسط مبلغ کل حکم آنها در سال جاری حدود دو میلیون و ۹۳۳ هزار تومان است. همچنین تعداد بازنشستگان کشوری و لشکری دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر است که متوسط مبلغ کل حکم در سال جاری برای آنها به دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین تعداد افرادی که کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، دو میلیون و ۵۳۳ نفر و تعداد دریافتی کمتر از چهار میلیون تومان به چهار میلیون و ۴۳۴ هزار نفر می‌رسد. مابقی کارکنان نیز بیش از چهار میلیون تومان دریافتی دارند که حتی تا بالای ۱۰ میلیون تومان تعداد آنها افزایش دارد این در حالی است که افرادی که بیش از ۱۰ میلیون تومان در دولت دریافتی دارند، حدود هزار و 935 نفر هستند که متوسط حکم آنها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

متهم مورد نظر مقیم کانادا است!

خبر دیگر اینکه، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: مرجان شیخ‌الاسلامی متهم پرونده پتروشیمی پیش از ارجاع این پرونده به دادگاه از کشور خارج شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید اسدالله مسعودی مقام افزود: این متهم در حال حاضر مقیم کانادا است که اقدامات قانونی درخصوص پرونده وی انجام شده است. در غیاب متهم، نوبت دادرسی و تمامی مراحل رسیدگی به اتهامات وی انجام می‌شود. رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی افزود: برای این متهم و دو متهم دیگر این پرونده که در ایران نیستند، وکیل در دادگاه حضور دارد. مسعودی مقام گفت: رقمی که در پرونده پتروشیمی مبنی بر ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو مطرح شده، به معنی تصاحب نیست بلکه تفاوت بین ارزی است که باید به کشور وارد می‌شد که انجام نشده است. مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا مدیرعامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت در دوره مسئولیت رضا حمزه‌لو مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی بوده است.

محکومیت قدیانی به مطالعه و رونویسی از سه کتاب

دست آخر اینکه، ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، براساس حکم دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری و رونویسی از سه کتاب محکوم شده است. مرتضی قدیانی فرزند وی در توئیتر نوشته است: «آقای قدیانی به دو سال حبس به اتهام توهین به رهبری و یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شده است. این حکم به دلیل عدم حضور آقای قدیانی غیابی صادر شده است.» همچنین در این حکم از باب مجازات تکمیلی به او تکلیف شده است که نسبت به مطالعه و رونویسی کتاب‌های زیر اقدام کند: حکایت زمستان به قلم سعید عاکف، داستان سیستان به قلم رضا امیرخانی، کتاب دشمن‌شناسی، انتشارات انقلاب اسلامی. ایرنا نوشته است که ویژگی مشترک این سه کتاب، ارائه اطلاعات و نکاتی درباره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقام معظم رهبری است. هر کدام از این کتاب‌ها در زمان انتشار مورد استقبال مردم قرار گرفتند و به چاپ‌های دورقمی رسیدند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

درباره پالرمو و CFT باید منتظر تحقق وعده‌ اروپایی‌ها بمانیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید مجمع باید تا قبل از مشخص شدن رفتار اروپا در قبال INSTEX و اجرای تعهدات اروپا در برجام، از تصویب یا عدم تصویب پالرمو و CFT خودداری کند. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر صبح دیروز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: پالرمو و CFT تصمیمات حساسی است و مجمع بحث‌های گسترده و سنگینی کرده است ولی صرف 3-2 جلسه نتوانسته‌ایم به تصمیم برسیم. اصلا این‌طور نیست که بین خیر و شر را انتخاب کنیم و کسانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند بین دو شر، شر کمتر را انتخاب کنند و به همین دلیل مجمع تشخیص کارهای سنگینی کرده و در 3-2 جلسه نتوانسته به نتیجه برسد و این را برای آینده گذاشته‌ایم و اشکال هم ندارد. باهنر تاکید کرد: باید ببینیم وعده‌های اروپایی‌ها چه میزان محقق خواهد شد و قرار نیست آنها مطالبه‌گر باشند و ما همیشه جواب دهیم. مدتی هم ما مطالبه‌گر باشیم و آنها پاسخ دهند تا ببینیم درباره جبران کار غلط آمریکا چه کار می‌کنند.

زنگنه به گزارش مجلس درباره پرونده‌‌های فساد جواب نداد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرونده‌های فساد در میادین نفتی و گازی در جلسات اخیر فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با آنکه به وزیر مربوط هم تذکر داده شد اما به جهت عدم پاسخ‌گویی وزیر از سوی فراکسیون گزارشی به قوه‌قضائیه ارائه شد. به گزارش خانه ملت، امیر خجسته در توضیح جلسات اخیر فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: گزارش فساد در پتروشیمی و اختلاس مرجان شیخ‌الاسلامی نیز به فراکسیون ارائه شده است، در حال حاضر هم به دنبال جمع‌آوری اسناد و تکمیل گزارش هستیم. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرونده‌های فساد در میادین نفتی و گازی در جلسات اخیر فراکسیون مورد بررسی قرار گرفته و از این جهت به وزیر مربوط هم تذکر داده شد اما به جهت عدم پاسخگویی وزیر از سوی فراکسیون گزارشی به قوه‌قضائیه ارائه شده است. وی افزود: علاوه بر این فراکسیون به موضوعاتی چون خودرو، گمرکات و عملکرد برخی بانک‌ها ورود کرده است. شکایت‌های متعددی هم به جهت ورود به این مسائل به ما شده است. خجسته تصریح کرد: فراکسیون در هفته حداقل 3 جلسه برگزار می‌کند؛ برخی جلسات هم تا ساعت 2 بامداد به طول می‌انجامد، در واقع فراکسیون با دعوت از وزرا و مسؤولان و بررسی گزارش‌های مختلف به طور جدی در مسیر مبارزه با فساد گام برداشته است. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون بعد از ارائه بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید ایشان بر مبارزه با فساد، این اصول را در اولویت قرار داد و با انتصاب رئیس جدید قوه‌قضائیه جدی‌تر از گذشته به واکاوی پرونده‌های فساد پرداختیم.

اصلاح‌طلبان یک خیابان را هم آسفالت نکرده‌اند

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مسؤول ناکارآمدی‌های دولت و شورای شهر هستند، گفت: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشند، گفت: اصلاح‌طلبان حامیان اصلی دولت بودند و هر چقدر بگویند دولت از ما نیست و عملکردش را مورد انتقاد قرار دهند، نمی‌توانند از زیر بار مسؤولیت انتخاب این دولت فرار کنند. وی ادامه داد: همه می‌دانند روحانی در هر 2 دوره انتخابات خود با رأی و حمایت اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور شد و بر این اساس عملکرد دولت به طور مستقیم روی سرنوشت اصلاح‌طلبان تأثیر دارد، چرا که مردم این دولت را حاصل تفکر اصلاح‌طلبی می‌دانند. سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران تصریح کرد: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری تهران آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند و ناکارآمدی در میان آنان مسبوق به سابقه است و بر این اساس اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت، شورای شهر و شهرداری تهران باشند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات