صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۶۸

از دروغ بزرگ تا وقاحت بی‌پایان

1ـ وقاحت بی‌پایان
«تفکرات جمهوری اسلامی نسبت به زنان تفکرات داعشی است.» این تیتر یک رسانه غربی از اظهارات وقیحانه فائزه هاشمی است. وی که نماینده سابق مجلس و مدیرمسئول روزنامه توقیف شده «زن» است، در مصاحبه با «یورونیوز» گفته است، جمهوری اسلامی با سیاسی کردن مسائل مربوط به زنان و گره زدن آن با مسائل دینی، مانع از رفع تبعیض علیه زنان می‌شود. «یورونیوز» نوشته است: «خانم هاشمی می‌گوید حکومت جمهوری اسلامی در مسائل مربوط به زنان، تنه به داعش می‌زند؛ اما جامعه ایران و فضای بین‌المللی اجازه نمی‌دهند علناً مثل داعش رفتار کند. فائزه هاشمی معتقد است، درباره حضور عمومی زنان در عرصه‌های مختلف جامعه، جمهوری اسلامی موفق عمل کرده؛ اما پسرفت‌های بسیاری در زمینه حقوق زنان، نسبت به حکومت سابق ایران بوده؛ پسرفت‌هایی که به حذف زنان از مدیریت کلان کشور و مراکز تصمیم‌گیری منجر شده است.» این در حالی است که میزان تحصیلات آکادمیک، حضور اجتماعی، حضور در بالاترین پست‌های سیاسی، قهرمانی‌های ورزشی و... زنان ایرانی پس از انقلاب چشمگیر و کتمان‌ناپذیر است.

2ـ تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام توصیه رهبری بود!
سعید حجاریان، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی یادداشتی با عنوان «پاشنه آشیل دیپلماسی»‌ـ که آن را در یک پایگاه اصلاح‌طلب منتشر کرده است‌ـ به روند برجام و در مقطعی حمایت رهبری از وزیر امور خارجه اشاره می‌کند و در ادامه می‌نویسد: «بنا به توصیه ایشان و مشارکت رئیس مجلس شورای اسلامی، برجام در حدود ۲۰ دقیقه به تصویب رسید.» حرف حجاریان یک دروغ بزرگ است که برای دمیدن بر آتش «فتنه اقتصادی» و مقصّر جلوه‌دادن رأس نظام در مشکلات اقتصادی ابراز شده است. طرحی نخ‌نما که جریان سیاسی خاص پیگیر است تا به وسیله آن از وضعی که خود با دستان خود و با «تَکرار می‌کنم» پدید آورده است؛ کلاهی در راستای فتنه اقتصادی ببافد و به مردم بگوید مسبب‌الاسباب وضع موجود کشور، کلان نظام اسلامی است و مادام که این نظام بر سر کار باشد، هیچ راه استشفایی برای گرانی‌های اخیر وجود ندارد!

3ـ مشکلات تقصیر منتقدان دولت است!
روزنامه «همدلی» در گزارشی با عنوان «تَکرار نمی‌کنم؛ رئیس دولت اصلاحات در دیدار با اعضای فراکسیون امید از روگردانی مردم از اصلاح‌طلبان سخن گفت»، نوشت: «حالا و در آستانه سال ۱۳۹۸ و پیش آمدن سخت‌ترین مشکلات اقتصادی معیشتی تاریخ معاصر، مجاب کردن مردم به شرکت در انتخابات و ریختن آرای‌شان به صندوق اصلاح‌طلبان کار بسیار سختی است که خاتمی هم به آن اشاره کرده، اما صحنه‌گردانان رسیدن به این یأس اجتماعی نباید خوشحال باشند؛ چون آرای ریخته نشده به صندوق اصلاح‌طلبان به سمت آنان سرازیر نخواهد شد و نگرانی امروز رئیس‌جمهور پیشین ایران بیش از آنکه به اصلاح‌طلبان سرایت کند، برای اصولگرایان که فرامین حکومتی را در دست دارند، نگران‌کننده خواهد بود.» این روزنامه با وجود اذعان به مشکلات اقتصادی و نارضایتی مردم، مدعی است وضع موجود تقصیر منتقدان دولت است!

4ـ تزریق۳۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی
فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سلسله نشست‌های ساماندهی وضعیت صنعت خودرو که به صورت مستمر در دو شرکت خودروساز بزرگ کشورمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با تأمین منابع مالی ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی تاکنون بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مورد نیاز این بخش پرداخت شده و بقیه آن در دو هفته آینده پرداخت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ساماندهی صنعت خودرو پیگیری تحقق افزایش عمق ساخت داخلی قطعات است که تولیدکنندگان باید به صورت مستمر گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات