صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۸۶

از مطالبه‌گری از اروپا تا پاسخگویی ناکارآمدهای دولت

1ـ ما هم در مقابل اروپا باید مطالبه‌گر باشیم!
محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته (پالرمو) و کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT) را بسیار حساس دانست و گفت: این طور نیست که میان خیر و شر یکی را انتخاب کنیم؛ بلکه باید بگوییم میان دو شر، شر کمتر را انتخاب می‌کنیم. وی تأکید کرد: به همین دلیل مجمع تشخیص مصلحت نظام کار و بحث‌های سنگینی انجام داده است، اما واقعاً طی دو یا سه هفته نتوانست به نتیجه برسد و آن را برای آینده گذاشتیم. در ضمن منتظر هستیم ببینیم وعده‌های اروپا و دیگران چقدر عملی می‌شود. وی با تأکید بر اینکه، مدتی هم ما در مقابل اروپا مطالبه‌گر شویم، اظهار داشت: آنها باید پاسخ بدهند. باید ببینیم در رابطه با جبران خروج غیر حقوقی و غیر منطقی ایالات متحده آمریکا از توافق جامع هسته‌ای، چه کار می‌کنند تا اثر فیزیکی روی زمین داشته باشد، ما خیلی حوصله اینستکس و... نداریم، براین اساس برویم جلو و تصمیم بگیریم. در واقع باید مشروط به عمل اروپایی‌ها عمل کنیم.

2ـ واردات 10 هزار کانتینر قطعات خودرو به مناطق آزاد
مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد از دپوی 10 هزار کانتینر قطعات خودرو در مناطق آزاد خبر داد و گفت: قطعات یدکی و لاستیک هم معاف از ثبت سفارش هستند و بدون تشریفات ثبت سفارش وارد مناطق آزاد شده‌اند. وی با بیان اینکه، دپوی قابل توجهی از کالاهای اساسی در مناطق آزاد وجود ندارد، افزود: اساساً وزارت صمت باید نسبت به واردات قطعات و مواد اولیه و کالاهای اساسی اقدام کند و مناطق آزاد در این حوزه سیاستگذار نیست. بانک با بیان اینکه، در راستای رفع مشکلات تأمین برخی از کالاها در کشور، 3 هزار و 200 قلم کالا معاف از ثبت سفارش در مناطق آزاد شده‌‌اند، گفت: طبق مصوبه دولت این میزان کالا و مواد اولیه بدون ثبت سفارش و سهمیه ارزی وارد مناطق آزاد و در این مناطق دپو می‌شوند تا در شرایط عادی بعد از ثبت سفارش وارد سرزمین مادر شوند.

3ـ چرا ترامپ دشمنی با ایران را افزایش می‌دهد؟
شبکه المیادین درباره افزایش خصومت میان واشنگتن و تهران در دوره ترامپ نوشت: «ترامپ و جریان او هیچ اشتراکی را با ایران ممکن نمی‌دانند و دو علت اصلی ورای این باور آنها نهفته است. علت اول آن است که در دیدگاه آنها، ایران امتداد آسیایی چین و نقطه وصل مهمی در راه ابریشم است و عامل دوم که بیش از هر موضوع در خاورمیانه یا غرب آسیا برای آمریکایی‌ها نگران‌کننده است، فرسایش توان بازدارندگی اسرائیل و ضعف روزافزون آن در انجام وظایفش است. منشأ این امر، نقش ایران در درگیری با اسرائیل است. تهران شریک اصلی سوریه و لبنان است. علاوه بر اینکه کمک زیادی به غزه و گروه‌های مقاومت در آن می‌کند. تمام این واقعیت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده علت و میزان خصومت آمریکا و اسرائیل با تهران باشد.»

4ـ اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشند
سیدحسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه، اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشند، گفت: دولت انگیزه، نشاط و تحرک لازم برای بهبود اوضاع کشور را ندارد و بازار امروز کشور کاملاً مؤید این است که دولت همه امور را رها کرده است! سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: معمولاً انگیزه رؤسای‌جمهور در دور دوم فعالیت خود تا حدی کاهش می‌یابد، اما در این دوره از دولت این مسئله بسیار حاد شده است. نقوی‌حسینی گفت: در همه جای جهان اگر دولتی توان حل مشکلات را نداشته باشد، آنقدر شهامت دارد که استعفا دهد، اما در کشور ما چنین اقدامی مرسوم نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات