صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۲۶

اخبار کوتاه شنبه 25 اسفند

شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد: بانک مردم چین، میزان ذخایر طلای خود را برای سومین ماه متوالی افزایش داد و به رقم ۱۸۷۴ تن یا معادل 60/26 میلیون اونس رساند. این اقدام بخشی از راهبرد چین برای کاهش وابستگی به دلار آمریکاست. بسیاری از کشورها که پیشتازان آنها چین و روسیه هستند، به دنبال کاهش سلطه دلار در بازارها هستند و تلاش می‌کنند ضمن افزایش ذخایر طلا، پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه را با کشورهای گوناگون امضا کنند تا بدین‌وسیله سلطه دلار در بازارهای جهانی کاهش یابد.
کمتر از 24 ساعت پس از حادثه تروریستی در نیوزیلند، افرادی با سر دادن شعارهای اسلام‌هراسانه در محوطه بیرونی مسجدی در لندن، با سلاح سرد به مسلمانان حمله‌ور شدند. گفتنی است، دیروز رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریست‌چرچ» خبر دادند. حدود 200 نفر در حال اقامه نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند؛ درپی این حمله تروریستی حداقل 50 نفر کشته و 30 نفر دیگر مجروح شدند.
سیدحمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره پرداخت بدهی‌های عراق به ایران گفت: رقم بدهی‌ها ثابت نیست. بخش اول بدهی‌ها معادل 200 میلیون دلار بوده که پرداخت شده و فکر می‌کنم حداکثر طلب ما از عراق مبلغی در حدود 1/5 میلیارد دلار باشد. در چند وقت اخیر، عراقی‌ها بالای 100 میلیون دلار به مپنا بابت برقی که تحویل گرفته‌اند، پرداخت کرده‌اند. ایران روزانه حدود 4 تا 5 میلیون دلار برق و گاز به عراق صادر می‌کند.
دولت میزان درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه 1398 را ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد که این رقم در مقایسه با قانون بودجه 1397، ۴۰ درصد رشد داشته و در بررسی‌های بودجه ۹۸ از سوی مجلس درآمد‌های نفتی به ۱۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالی است که گفته می‌شود آمریکا معافیت‌های تحریمی خرید نفت از ایران را در اردیبهشت ماه به دو کشور کاهش خواهد داد!

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات