خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۳۴

گام دوم انقلاب و لزوم مبارزه جدی با فساد

مبارزه نکردن با فساد باعث گسترش تبعیض در جامعه شده و به مرور با کاستن از سرمایه اجتماعی _ رابطه میان مردم و حاکمیت_ اقتدار و عزت ملی را زیر سؤال می‌برد.
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در پرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده، هفت توصیه اساسی علم و پژوهش، معنویت واخلاق، اقتصاد، استقلال و آزادی، عدالت ومبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی را به جوانان دارند.
هر یک از این توصیه‌های یاد شده اهمیت خاص خودش را دارد. ولی توصیه به عدالت و مبارزه با فساد نقطه ثقل آن‌ها می‌باشد. اساس حرکت برخی از شش توصیه دیگر یا ثمر بخشی آن‌ها مشروط به مبارزه با فساد است.
گسترش فساد به ویژه اگر شائبه سیستمی بودن داشته باشد، فعالیت علمی، رشد اخلاقی و معنوی و گسترش سبک زندگی اسلامی را بی ثمر خواهد کرد. عدم مبارزه با فساد اشتیاق به علم آموزی و پژوهش و تحقیق را می‌خشکاند. اخلاق و معنویت در صحنه اجتماع را به محاق می‌برد. سرمایه گذاران اقتصادی را فراری می‌دهد. مبارزه نکردن با فساد باعث گسترش تبعیض در جامعه شده و به مرور با کاستن از سرمایه اجتماعی _ رابطه میان مردم و حاکمیت_ اقتدار و عزت ملی را زیر سؤال می‌برد. عدم مبارزه با فساد، کار آمدی سبک زندگی اسلامی را به چالش می‌کشد.
با توجه به واگذاری عمده مسئولیت مبارزه با فساد به قوه قضاییه، این قوه نقش مهمی در اجرایی و عملیاتی شدن این بیانیه دارد. همان گونه که آیت الله رئیسی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس دستگاه قضا به عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در قوه قضاییه تأکید کردند، قوه قضاییه یکی از دستگاه‌های حاکمیتی است که نقش مهمی در اجرایی شدن این بیانیه، بخصوص در موضوع اجرای عدالت، مبارزه با فساد و جلوگیری از گسترش آن دارد. آیت الله رئیسی در تأکید بر این موضوع، در صفحه مجازی خود نیز استمرار انقلاب را منوط به گسترش عدالت و مبارزه با فساد دانستند. امیدواریم بیانیه گام دوم رهبری سرلوحه فعالیت‌های قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی و ملت، بخصوص جوانان که مخاطب اصلی این بیانیه هستند، قرار گیرد.
موسی سلیمانی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات