تهران بزرگ >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۴۰

رونق به تمام معنا

سال ۹۸ هم سال رونق تولید نامگذاری شد تا دولت بتواند با تکیه براین راهبرد رفتار خود را در مسیری قرار دهد که هم مشکلات اقتصادی داخلی را حل کند و هم زبان و کلام او در عرصه بین المللی نافذ شود.
شکی نیست که مشکلات اقتصادی که از گذشته تا کنون وجود داشته باعث شده است یکی از ابعاد قدرت جمهوری اسلامی را مختل کند و همین موضوع سبب سرمایه گذاری دشمنان برای پیشبرد توطئه هایشان در ۴۰ سال گذشته شده است.
دولت در ماه های اخیر نگاهش را به مسائل اقتصادی تغییر داده است و دیگر مانند گذشته رابطه با آمریکا را علت العلل حل مشکلات نمی داند ولی دارای راهبرد مشخصی برای عبور از مشکلات موجود نیست و همین هم آسیب های بی شماری را به دنبال دارد.
در این حال بهترین موهبت برای دولت در چنین شرایطی این است که بیشتر از همه مطالبه گر رونق تولید شود، زیرا :
۱.مقابله با جنگ اقتصادی: آمریکا با جنگ ارزی علیه ملت ایران از ورود هر کالایی به کشورمان جلوگیری می کند و اینستکس نیز نتوانسته باعث ورود حتی یک قلم کالا در سخت ترین شرایط به کشور باشد. رونق تولید می تواند این توطئه امریکا را برای همیشه از سر ایران بردارد.
۲.رونق خود کفایی: در شرایطی که برخی از کارخانجات کشور چرخ تولیدشان متوقف شده است ، چنین راهبردی می تواند باعث ایجاد حرکتی در این کارخانه های ورشکسته و بدهکار شود و مجددا رونق به کارخانه ها برگردد.
۳.رونق اقتدار و قدرت دیپلماسی هم می تواند نتیجه رونق تولید باشد و هم می تواند تولید را رونق ببخشد، چنین رویکردی سبب دست برتر ایران در مذاکره و تن ندادن به التماس و تحقیر نیز می شود.
۴.رونق اشتغال و ریشه کنی بیکاری: یکی از برنامه ها برنامه ششم توسعه و گام دوم کاهش بیکاری است و هیچ عامل دیگری مثل رونق تولید نمی تواند این معضل اساسی کشور را ریشه کن نماید.
۵.رونق اعتماد به سیاستها، برنامه ریزی ها و مدیریت دولت: در ماههای گذشته بارها شاهد بوده ایم که دولت درخواست همکاری از مردم برای عبور از شرابط نامناسب اقتصادی داشته است، اما چون مردم به نتیجه عملکرد دولت بی اعتماد بوده اند، دولت نتوانسته به موفقیت نائل شود و اعتماد عمومی را به خود جلب کند.
۶.رونق امید و کاهش اثرگذاری عملیات روانی: یکی از دلایل افزایش اثرگذاری جنگ روانی و عملیات شناختی به خاطر زبان غیر عامل به عمل دولت است و رونق امید می تواند این کژکارکردی دولت را از سطح جامعه بزداید.
۷.رونق انگیزه و فعالیت مدیران و مقابله با تنبلی، کسادی و مسئولیت نشناسی
۸.افزایش قدرت پول ملی در مقابل سایر ارزهای خارجی نیز از برکات رونق تولید است. اکنون پول ملی به یکی از کم ارزش ترین پول های منطقه تبدیل شده است و این زیبنده کشوری نیست که دارای ظرفیت های متعددی در همه زمینه ها می باشد.
با توجه به نکات فوق، دولت محترم باید به شعار سال به عنوان یک ودیعه در گام دوم انقلاب بنگرد و با تمرکز در اجرای رونق تولید، اضلاع سه گانه فشار اقتصادی، کاهش اعتماد عمومی به دولت و جنگ روانی را برطرف کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات