کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۷۱

وظیفه شما در فضای مجازی چیست؟

در فضای غبارآلود مجازی، وظیفه هر فرد مسلمان آگاه فعالیت مؤثر در این فضاست، به قول دیگر می‌توان گفت، امروز بعد از نماز، امر مستحبی جوان انقلابی دغدغه‌مند باید کار فرهنگی و جهادی و فعالیت فعال در فضای مجازی باشد.
مقام معظم رهبری چندین سال است که دغدغه های فرهنگی خویش را مطرح کرده و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را متذکر شده و بر اقدام جامع و اثربخش در این حوزه تأکید می‌کنند.
ایشان زمانی که مباحث اقتصادی و سیاسی مهمی مطرح است، می‌فرمایند: من (به این موضوع) به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم. من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب‌ها خواب به چشمم نمی‌آید. بلند می‌شوم و نگران هستم.
یکی از ابزارهای مهم جنگ نرم دشمن فضای مجازی هست که نقش تعیین کننده‌ای در نوع جنگ و مدیریت میدان مبارزه دارد. به همین خاطر در این زمینه اشاره خواهیم داشت به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فضای مجازی و نقش آن در این برهه بسیار حساس از زندگی مدرن که امروزه شاهد آن هستیم. اهمیت فضای مجازی در نگاه مقام معظم رهبری آنقدر زیاد است که ایشان می‌فرمایند:
اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و در جای دیگری می‌فرمایند:
اگر وظیفه رهبری این انقلاب را بر عهده نداشتم حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.
فضای مجازی هم مانند سکه‌ای دو رو است که باید هر دو روی آن را باهم دید، رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدید‌های این فضا می‌باشد.
باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن استفاده صحیح و حداکثری از این رسانه عصر جدید مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه است.
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله فضای مجازی چند نکته‌ کلیدی در دل این بیانات قابل توجه و تأمل است:
الف: تدبیر، برنامه ریزی و هدایت فضای مجازی به سمت فرصت‌ها که درغیر این صورت تبدیل به تهدید می شود.
ب: پیشرفت همیشگی و اجتناب ناپذیری تکنولوژی های مدرن جهان
ج: اهمیت فضای مجازی و برابری اهمیت آن با انقلاب اسلامی
به راستی اگر روزی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی حکم جهاد عمومی برای رفتن به جبهه‌های جنگ داده بودند، در حال حاضر هم رهبر فرزانه انقلاب حکم جهاد برای همه ما دادند و نیاز هست که در این جنگ نرم همه به صورت کاملاً فعالانه حضور داشته باشیم. با روشنگری و میدان داری به وظایف خود دراین عرصه عمل کنیم. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند:
اگر از فضای مجازی غافل شویم، اگر نیروی مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند، مطمئناً ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.

الف: گاهی با یک کلام، یک جمله می‌توانیم باعث تقویت روحیه طیف مومن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم. در فضای غبارآلود مجازی، وظیفه هر فرد مسلمان آگاه فعالیت مؤثر در این فضاست، به قول دیگر می‌توان گفت، امروز بعد از نماز، امر مستحبی جوان انقلابی دغدغه‌مند باید کار فرهنگی و جهادی و فعالیت فعال در فضای مجازی باشد.
ب: گاهی انسان حرف حق را می‌تواند با استدلال قوی و زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب برسد.
ج: گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم، اما می‌توانیم انعکاس کار‌های خوب و هنری دیگران در فضای مجازی باشیم.
به امید روزی که همه ما سرباز خوبی برای ولایت در میدان جنگ نرم باشیم.
نویسنده: جهانگیر آشنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
3
سلام
روشهای فعالیت در فضای مجازی را هم بگویید
من کاری که تا الان کردم اینه که در سایتها وقتی در انتهای یک پیام نظر میزارند من هم پیام می‌گزارم و دفاع یا انتقاد میکنم
چرا اینها در پایگاههای بسیج مطرح نمی شود و آموزش داده نمی شود
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات