صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۸۳

از لیست برزخی تا دستور قابل تقدیر

1ـ ایران ابرقدرت منطقه‌ای و عامل ثبات منطقه است

صادق خرازي، دبيركل حزب نداي ايرانيان با اشاره به نقش سردار سليماني، گفت: «سردار دوست ندارد الكي مطرح شود. اگر 10 قاسم سليماني داشتيم امروز نه در بعد داخلي مشكل داشتيم نه در بعد خارجي... من در نقش آقاي سردار اسلام سرلشكر سليماني اغراق نمي‌كنم، مي‌دانم ايشان هم خوشش نمي‌آيد. او كسي است كه دنيا به او براي مقابله با محور تروريسم نياز دارد.» خرازي افزود: «اينكه مي‌گوييم دنيا به سليماني نياز دارد، به دليل اين بوده كه او يك نظامي استراتژيست است و موقعيت جغرافيايي منطقه را خوب مي‌شناسد. ايران به عنوان يك ابرقدرت منطقه‌اي از نيروهاي بسيار باهوش، زيرك و قدرتمندي برخوردار است كه همه منطقه را مثل كف دست مي‌شناسند. آقاي اردوغان مورد خيانت داخلي قرار مي‌گيرد و عليه او كودتا مي‌شود، دست به دامن قاسم سليماني و ظريف براي تأمين امنيت كشورش مي‌شود؛ زيرا ايران در جهت ثبات در منطقه تلاش مي‌كند.»

 

2ـ حمله به اقدام درست و دقیق دادستانی

عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات گفته است: «در بحران اخیر نهادهای نظارتی کلیه حساب‌های سلبریتی‌ها برای جمع‌آوری کمک‌ها را مسدود کردند و اجازه ندادند اتفاقی که در زلزله کرمانشاه رخ داد، دوباره تکرار شود. نتیجه این نوع رویکرد نیز این شد که مردم در طول یک هفته تنها دو‌ میلیارد و پانصد ‌میلیون تومان که رقم قابل توجهی نیست، به حساب کمیته امداد واریز کردند... .» فارغ از آنکه مجموع مبالغ جمع‌آوری شده در کمیته امداد و هلال احمر مبلغ قابل توجهی است؛ اما این نگرانی مشاور خاتمی از محدودیت و کاهش اعتبار سلبریتی‌ها در کنار نظریه سعید حجاریان که باید حرف‌مان را از زبان سلبریتی‌ها بزنیم، کاملاً قابل درک است. گفتنی است دستور پیشگیرانه و قابل تقدیر دادستانی کل کشور سبب شد تا این اتفاق که هنوز برخی سلبریتی‌ها پول‌های میلیاردی جمع‌آوری شده را در حساب‌شان نگه داشته‌اند، دیگر تکرار نشود.

 

3ـ آغاز خرید سهام سهامداران بانک‌های نیروهای مسلح

بر اساس برنامه ادغام بانک‌های نظامی در بانک‌ سپه، سهام واگذار شده این بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی باید خریداری شود. در همین راستا و بر اساس آگهی منتشر شده از سوی همه این نهادها، سهام واگذار شده در مدت 30 روز کاری از دارندگان سهام خریداری می‌شود. بانک مهر اقتصاد هر سهم را به ارزش اسمی یا به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، هر کدام که بهای بالاتری داشته باشد، می‌‌خرد. بانک انصار هر سهم را به قیمت 2086 ریال، بانک قوامین هر سهم سهامداران حقیقی را 1000ریال و هر سهم سهامداران حقوقی را به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، خریداری خواهد کرد. مؤسسه اعتباری کوثر هم از این الگو تبعیت می‌کند. بانک حکمت ایرانیان از سهامداران حقیقی هر سهم را 1000ریال و از سهامداران حقوقی 788 ریال خریداری می‌‌کند.

 

4ـ ما لیست برزخی هستیم!

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب تهران گفته است: «سال 92 سال ائتلاف با اصولگرایان معتدل برای عبور از جهنم و ورود به برزخ بود که انتخابات ریاست‌جمهوری را پشت سر گذاشتیم و در ادامه سال 94 نیز همچنان این فضا حاکم بود و در حقیقت ما نیروهای دوره برزخ هستیم و لیست ما نیز لیست دوره برزخ است. اگر شرایط کشور در زمان انتخابات 1400 نیز به همین صورت باشد، به دلیل وجود خطر پوپولیسم و لمپنیسم از داخل و خارج کشور تنها راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت را ائتلاف می‌دانم. در عین حال اگر شرایط تا زمان انتخابات بهبود یابد و اوضاع تغییر کند که البته هر چیز در عالم سیاست ممکن است، آن وقت احتمال دارد که اصلاح‌طلبان کاندیدای مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات