سیاسی >>  امام و رهبری >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۱۵

گربه‌رقصانی آمریکا علیه سپاه به جایی نخواهد رسید

دستگاه وسيع و همه‌کاره‌ي سپاه، امروز يک دستگاه برجسته است در کشور؛ اگر مقابله‌ي با دشمن است از لحاظ سياسي، سپاه جلو است؛ اگر مواجهه‌ي با دشمن است در ميدان عملي و نظامي و عملياتي، سپاه جلو است؛ اگر اين دشمن در داخل مرزهاي ما، داخل کوچه و خيابان ما است، سپاه جلو است؛ اگر اين دشمن در چند هزار کيلومتر آن‌طرف‌تر در اطراف حرم حضرت زينب (سلام الله عليها) است، باز هم سپاه جلو است.
در شب ولادت با سعادت حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام (19/1/98) و به‌مناسبت روز پاسدار، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از پاسداران و خانواده‌هاي آنان، علت خصومت آمريکايي‌ها با سپاه را پيشگامي آن در دفاع از کشور و انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: آمريکا و دشمنان نادان چهل سال است که هر چه در توان داشتند عليه جمهوري اسلامي به کار بستند اما هيچ غلطي نتوانستند بکنند و امروز دست انقلاب و نظام اسلامي در منطقه و بلکه در دنيا باز شده است.
متن محوربندي شده اين بيانات بدين شرح است:
***
بسم الله الرّحمن الرّحيم
و الحمد لله ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام علي سيدنا و نبينا ابي‌القاسم المصطفي محمّد و علي آله الاطيبين الاطهرين المنتجبين سيما بقية الله في الارضين.
 
خيلي خوش‌آمديد برادران عزيز، خواهران عزيز، جوانان عزيز، نوجوانان عزيز که حقيقتاً چشم انسان به مشاهده‌ي شماها روشن ميشود. و ما به شما اميدواريم؛ ما به امروزتان و فردايتان خيلي اميدواريم. عيدتان هم مبارک باشد ان‌شاءالله.
 
سپاه نهاد برجسته و پيشگام کشور
دستگاه وسيع و همه‌کاره‌ي سپاه، امروز يک دستگاه برجسته است در کشور؛ اگر مقابله‌ي با دشمن است از لحاظ سياسي، سپاه جلو است؛ اگر مواجهه‌ي با دشمن است در ميدان عملي و نظامي و عملياتي، سپاه جلو است؛ اگر اين دشمن در داخل مرزهاي ما، داخل کوچه و خيابان ما است، سپاه جلو است؛ اگر اين دشمن در چند هزار کيلومتر آن‌طرف‌تر در اطراف حرم حضرت زينب (سلام الله عليها) است، باز هم سپاه جلو است.
 
گربه‌رقصانی براي سپاه به جايي نميرسد
براي همين است که مي‌بينيد آمريکايي‌ها چه گربه‌رقصاني‌اي براي سپاه ميکنند! البتّه به جايي هم نميرسد. آنها کيد ميکنند، آنها به خيال خودشان عليه سپاه و در واقع عليه انقلاب و عليه کشور نقشه ميکشند، امّا قرآن ميگويد «فَالَّذينَ کَفَروا هُمُ المَکيدون».(۱) آن که در واقع دارد فريب مي‌خورد، آن که دارد حرکت ميکند به خيال اينکه به سمت قلّه ميرود در حالي که دارد به سمت حضيض(۲) مي‌رود، او «اَلَّذينَ کَفَروا» است؛ يعني ترامپ، يعني همين شياطين، اشرار و احمقهاي دُور و بَر نظام حاکمه‌ي آمريکا؛ اينها هستند. خيال ميکنند دارند پيشرفت ميکنند، [در حالي که] همين تجربه‌ي چهل‌ساله‌ي قبلي را باز دارند با کمال بي‌عقلي تکرار مي‌کنند.
 
سناريوهاي شکست خورده آمريکا در مقابله با جمهوري اسلامي
خب بابا، شما در اين مدّت فشار سياسي آورديد، فشار اقتصادي آورديد، تبليغات فراگير کرديد، حمله‌ي نظامي کرديد، حمله‌ي امنيتي کرديد، رژيم صهيونيستي را تقويت کرديد، همه فقط به خاطر اينکه بلکه بتوانيد جمهوري اسلامي را از بين ببريد؛ توانستيد از بين ببريد؟ جمهوري اسلامي يک روز يک مجموعه‌اي بود که نه اقتصاد داشت، نه ارتش داشت، نه امکانات نظامي داشت، نه امکانات ديپلماسي داشت، نه بلد بود - سابقه نداشتيم؛ تازه داشتيم تجربه ميکرديم- آن روز شما نتوانستيد غلطي بکنيد؛ امروز جمهوري اسلامي همه چيز دارد. نگاه نکنيد به اينکه قيمت فلان کالا بالا رفته؛ خب بله، از اين قضايا اتّفاق مي‌افتد -يک مقداري بي‌توجّهي است، يک مقداري نابلدي است، يک مقداري هم خباثت دشمن است، موجب ميشود که ناگهان مثلاً شما ببينيد قيمت گوشت فلان [قدر] شد؛ اينها اتّفاقات است- امّا حرکت عظيم اين انقلاب، حرکت عظيم جمهوري اسلامي، اين باز شدنِ دستِ جمهوري اسلامي در منطقه و بلکه در دنيا، اينکه آمريکا با همه‌ِي ادّعايش اعلام ميکند ميخواهد در مقابل جمهوري اسلامي بِايستيد -که مي‌ايستد و هيچ غلطي هم نميتواند بکند- نشان‌دهنده‌ي اين است که روشي که آمريکا در اين چهل سال در پيش گرفته، روش شکست‌خورده است، [منتها] اين بي‌عقل‌ها باز دارند همان روش را تکرار ميکنند.
 
اهداف نظام اسلامی
خب، اينکه ما دائماً به اينها ميگوييم «بي‌عقل» و ميگوييم «احمق» و ميگوييم «خبيث» و غيره، مشکلي را حل نميکند؛ مشکل آن وقتي حل ميشود که ما بدانيم چه کار ميخواهيم بکنيم و در راهِ آنچه ميخواهيم انجام بدهيم، به معناي واقعي کلمه حرکت کنيم و شأن خودمان و نقش خودمان و تأثير خودمان را بشناسيم و معين کنيم و پيش برويم. ما ميخواهيم يک نظامي، يک جامعه‌اي، بر اساس احکام الهي به وجود بياوريم که در آن، هم سعادت دنيا هست، هم سعادت آخرت هست، هم پول هست، هم عزّت هست، هم قدرت مادّي هست، هم سلطه‌ي بر همه‌ي مناطق عمده‌ي دنيا هست، هم معنويت هست، هم توجّه هست.
 
اقتدار جهاني جمهوري اسلامي نه از طريق بمب اتم
ديگران سلطه را با بمب اتم، يعني با وسيله‌ِي جنايت به دست مي‌آورند، [امّا] نظام اسلامي بمب اتم را حرام کرده. اين احمقها حالا مدام تکرار ميکنند «بمب اتم»؛ قبل از اينکه آنها بگويند، خودمان گفتيم ما نميخواهيم، اين خلاف مباني مذهبي ما و مباني فقهي ما است. بحث تسلّط ما تسلّط ديگري است. اين قدرتي که امروز جمهوري اسلامي پيدا کرده به خاطر بمب اتم است؟ به خاطر غني‌سازي هسته‌اي است؟ ابداً! مسائل ديگري مطرح است.
 
احترام دنياي اسلام به ملت ايران به خاطر فداکاري و ايستادگي و بصيرت
دنياي اسلام براي اين ملّت احترام قائل است به خاطر فداکاري‌اش، به خاطر ايستادگي‌اش، به خاطر بصيرتش.
 
اکثريت ملت صاحب بصيرت و ايستاده در مسير مقاومت
اينکه ميگوييم «بصيرت»، خب ما هشتاد و چند ميليون جمعيتيم و از اين جمعيت، عدّه‌اي کودک و نوجوانند و وارد مقولات نيستند، از آن عدّه‌اي هم که هستند، بعضي‌هايشان مخالف اين راهند؛ معنايش اين است که يک مجموعه‌ي در حدّ نصابِ لازم در اين کشور وجود دارد که پاي اين حرف محکم ايستاده؛ معناي ايستادگي ملّت اين است. اينکه شما مي‌بينيد يک نفري يک چرندي در يک روزنامه‌اي مينويسد يا خلاف مباني حرف ميزند يا فلان شبکه‌ي فرض بفرماييد اينترنتي مِن باب مثال يک وسوسه‌اي را القا ميکند، اين تعيين‌کننده‌ي مسير ملّت ايران نيست؛ تعيين‌کننده‌ي مسير ملّت ايران همين حرکت اصلي است که دارد حرکت ميکند به سمت جلو، و روزبه‌روز هم پيش‌تر خواهد رفت.
 
ضرورت شناخت نقش ها و نقش آفريني در حرکت جمهوري اسلامي به سوي اهداف
اين راه ما است؛ شماها هم نقش داريد در اين زمينه، نقش مهمّي هم داريد. همه‌ي سپاه نقش دارد؛ بخشهاي مختلف سپاه، هر کدام نقشهايي دارند، دستگاه‌هاي دولتي و دستگاه‌هاي نظامي ديگر هم هر کدام نقشهايي دارند. همه‌ي ما بدانيم نقشمان چيست؛ من نقش خودم را تشخيص بدهم و به آن عمل کنم به معناي واقعي، نه براي خاطر اينکه مردم بگويند عمل کرد، [بلکه] براي خاطر خدا. رَبَّنَا اغفِر لَنا ذُنوبَنا  وَ اِسرافَنا في اَمرِنا!(۳)
با خدا ارتباطمان را مستحکم کنيم و قوي کنيم. اين راه را اولياي خدا باز کردند، امام باز کرده. امام به معناي واقعي کلمه يک عبد صالح بود، يک ولي بود. امام اين جوري بود: مؤمن در راه خدا؛ همه‌ي حقايق حوزه‌ي دين براي دل اين مرد واضح بود، روشن بود؛ دل سپرده بود به اين راه و حرکت ميکرد و ميرفت. لذا آن روزي که اين خبرها نبود و اين همه جمعيت نبود و حکومتي نبود و دولتي نبود و همه چيز دست دشمنها بود و دست رژيم پهلوي، آن روز رو کرد به رأس رژيم طاغوت، به آن طاغوت اصلي، او را توبيخ کرد، او را ملامت کرد، به او بد گفت؛ يعني مسئله‌اش مسئله‌ي خدا است. اين راه همين جوري پيش خواهد رفت.
 
آماده شدن جوانان براي نقش آفريني در مسير انقلاب
 ان‌َشاءالله جوانها نقش خودشان را بيابند، نوجوان‌ها ان‌شاءالله خودشان را آماده کنند، پدرها و مادرها جوانها و نوجوان‌ها را ان‌شاءالله براي آينده آماده کنند و همه خودشان را در صراط مستقيم ثابت‌قدم بدارند.
پروردگارا! ما را در صراط مستقيم ثابت‌قدم بدار. پروردگارا! درجات امام بزرگوار را عالي کن. پروردگارا! ارواح مطهّر شهدا را در برترين و عالي‌ترين مقاماتِ معنوي عالي بهشت قرار بده. پروردگارا! ما را هم به آنها ملحق بفرما.
والسّلام عليکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته
 
***
۱) سوره‌ي طور، بخشي از آيه‌ي ۴۲؛ «... و[لى] آنان که کافر شده‌اند، خود دچار نيرنگ شده‌اند.»
۲) پايين‌ترين حدّ چيزي
۳) سوره‌ي آل‌عمران، بخشي از آيه‌ي ۱۴۷؛ «... پروردگارا! گناهان ما و زياده‌رَوى ما در کارمان را بر ما ببخش ...»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات