صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۸۴

گزارش روز/ ماجرای یک خبر!

نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» در 18 فروردین ماه به نقل از منابع آگاه، خبری ویژه از اظهارات عجیب محمود احمدی‌نژاد در حلقه نزدیکانش درباره نقش انگلیس در کشور منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود حضور یافته و مواضع تندی را مطرح می‌کند. وی مدعی است، تمام مسئولان نظام براساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند[...]

یادداشت: نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» در 18 فروردین ماه به نقل از منابع آگاه، خبری ویژه از اظهارات عجیب محمود احمدی‌نژاد در حلقه نزدیکانش درباره نقش انگلیس در کشور منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود حضور یافته و مواضع تندی را مطرح می‌کند. وی مدعی است، تمام مسئولان نظام براساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند! یا وابسته به انگلیس هستند یا انگلیس به صورت مستقیم یا با واسطه آنها را مدیریت می‌کند! وی همچنین مدعی است، در اتفاقات گذشته و حتی شکل‌گیری انقلاب هم انگلیسی‌ها پشت پرده بوده‌اند!» اما این خبر بلافاصله با واکنش عبدالرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و وی در صفحه شخصی خود در این باره نوشت: «در شأن سپاه نیست که سایت‌های زیرمجموعه آن علناً دروغ ببافند و تهمت بزنند، به این دوستان بگویید که پاسداری از انقلاب اسلامی تنها از مسیر صداقت، انصاف و مروت میسر است»؛ اما اینجا پایان ماجرا نبود و «عباس امیری‌فر» از روحانیون نزدیک به احمدی‌نژاد و مسئول فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دوره وی در واکنش به این مسئله در نامه‌ای که در «انصاف‌نیوز» منتشر شد، نوشت: «سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشان شد. الله‌اکبر از انسان. چه جور موجودیه. انسان می‌تونه از فرش به عرش برسه، خدا رحم‌مان کند و به فکر دعای پیامبر عظیم‌الشأن‌مان می‌افتیم که نیمه‌های شب دعا می‌فرمایند که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً. ایشان بعد از نهی ارشادی حضرت آقا برای کاندیدا شدن ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت بی‌سابقه شورای نگهبان به اتفاق آرای ۱۲ نفر فقها و حقوقدان‌ها کینه عجیبی از نظام و مقام معظم رهبری گرفته است!» فراتر از پاسخ عباس امیری‌فر که خبر درج شده در نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» را تأیید می‌کند، اقدام عجیب اسفندیار رحیم‌مشایی در اسفند ماه 96 بود. وی در اقدامی حیرت‌انگیز با حضور در مقابل سفارت انگلیس و با ادعای اعتراض به بازداشت حمید بقایی حکم صادره برای بقایی را آتش زد و مدعی شد این حکم یک حکم انگلیسی است! همچنین شخص محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به دادگاه مشایی و بقایی، بیانیه‌ای منتشر کرد که پایگاه بهار از پایگاه‌های وابسته به وی در توضیح آن می‌نویسد: «در این بیانیه موضوع دخالت انگلیس در امور ایران مطرح و تصریح شده است؛ اگر ریگی به کفش ندارند، متن مذاکرات و توصیه‌های وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر به تهران را منتشر کرده و رسیدگی‌ها را علنی برگزار کنند.»
البته نزدیکان محمود احمدی‌نژاد همچنان این اظهارات را تکذیب کرده و رسانه‌ها را تهدید به شکایت می‌کنند و روند تأیید و تکذیب‌ها ادامه دارد!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات