صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۸۷

اخبار کوتاه دوشنبه 26 فروردین

«پت بوتیگیگ» شهردار ۳۷ ساله یک شهر کوچک در ایالت ایندیانا به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و در اولین سخنرانی رسمی خود از سیستم الکترال کالج انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم این سیستم دموکراسی حداکثری است؛ چرا که تنها در طول عمر من، دو بار شاهد بوده‌ام که الکترال کالج رأی و نظر مردم آمریکا را کنار زده است. او که از ژانویه تمایل خود را برای نامزدی در انتخابات نشان داد، در مدت کوتاهی توانسته خود را بالا بکشد و بعد از جو بایدن و برنی سندرز قرار بگیرد. گفتنی است، بوتیگیگ به طور علنی گفته است همجنس‌گرا است.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، از بین کسانی که تاکنون به سیل‌زدگان کمک نکرده‌اند، 58/6 درصد «نامناسب بودن وضعیت مالی» خود را مهم‌ترین علت کمک نکردن به سیل‌زدگان اعلام کرده‌اند. 17/4 درصد نیز گفته‌اند در روزهای آینده کمک خواهند کرد و 18/9 درصد هم اعلام کرده‌اند مطمئن نیستند کمک‌ها به مردم سیل‌زده برسد؛ در این میان 5/1 درصد افراد به دیگر موارد اشاره کرده‌اند.
هیئت متشکل از شخصیت‌های بازرگانی و دولتی رژیم صهیونیستی که قرار بود به منظور کنفرانسی بازرگانی به بحرین بروند، سفر به این کشور را در پی نگرانی‌های مربوط به مسائل امنیتی لغو کردند. لغو حضور در این نشست پس از آن صورت گرفت که پارلمان بحرین میزبانی کشورش از شخصیت‌های صهیونیستی در نشست کارآفرینی را محکوم کرد.
اسپوتنیک به نقل از «عید عماش الکربولی» عضو شورای استانداری الانبار نوشت: گزارش‌های اطلاعاتی بیانگر آن است که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در صحرای الانبار واقع در غرب عراق پنهان شده است. البغدادی در خاک سوریه تحت محاصره درآمد و مجبور شد به یک مکان امن فرار کند و صحرای الانبار نزدیک‌ترین مکان امن به شمار می‌آمد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد کار تدوین آیین‌نامه قانون رسیدگی به اموال مسئولان (از کجا آورده‌ای؟) در حال انجام است و تدوین آن به زودی به پایان خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات