صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۴۵

حرف روز/ یک انتصاب و چند نکته

انتصاب سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا در زمانی انجام شده که سپاه در اوج درخشش، موفقیت و قدرت راهبردی در سطح منطقه و جهان قرار دارد و همچنین در جبهه‌های مختلف جنگ نرم پیروزی‌های شایانی را به دست آورده است[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

یادداشت: انتصاب سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا در زمانی انجام شده که سپاه در اوج درخشش، موفقیت و قدرت راهبردی در سطح منطقه و جهان قرار دارد و همچنین در جبهه‌های مختلف جنگ نرم پیروزی‌های شایانی را به دست آورده است. حکم رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگی سپاه در انتصاب سردار سلامی دو نکته مهم را بیان می‌کند:
1ـ ارتقای توانمندی‌های همه‌جانبه و آمادگی در همه بخش‌ها: سپاه پاسداران یکی از نمادهای قدرت و اقتدار ملت ایران و همواره نیرویی راهبردی در تراز انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. حضرت امام(ره) نیز وجود سپاه را معادل وجود کشور تعریف کرده‌اند؛ از این رو ارتقای توانمندی‌های همه‌جانبه سپاه می‌تواند به افزایش قدرت ملی و روحیه ملی منجر شود. پیروزی‌های مکرر سپاه در عرصه مقابله با گروهک‌ها، تجزیه‌طلبان، تجاوز خارجی و سرکوب تکفیری‌ها در جبهه مقاومت نشان می‌دهد این نهاد همواره در مسیر افزایش قدرت حرکت کرده است. هنگامی که در این پیام بر سپاه تأکید می‌شود، منظور این است که برای افزایش توانمندی‌ها بدون ملاحظه کید بدخواهان داخلی و خارجی، عزم خود را در همه بخش‌ها به کار می‌گیرد.
2ـ تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و بصیرت: یکی از توصیه‌های فرمانده کل قوا به فرماندهان و مسئولان جدید در سپاه و ارتش در سال‌های اخیر، تأکید بر افزایش بصیرت نیروها است. تأکید بر این گوهر درونی در حکم نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا حاکی از اهمیت آن به عنوان ویژگی متمایزی از سایر نیروهای نظامی در جهان است که می‌تواند در شرایط مختلف به عنوان راهنما مسیر را به آنها نشان داده و آنان را در رسیدن به بهترین تدبیر برای شناخت دشمن و عمل انقلابی و ایمانی یاری دهد.
زمانی که جریان آمریکایی‌ـ صهیونیستی درصدد است که با انواع جنگ روانی و شانتاژهای خبری، سپاه پاسداران را از مأموریت‌های اصلی خود بازدارد و آن را به انفعال بکشاند، انتصاب سردار سلامی که تجربیات ارزشمندی در عرصه‌های مختلف و نگاه راهبردی و دقیق بر مسائل کلان داخلی و بین‌المللی دارد، سبب شده است که آنها این انتصاب را برای مقابله با ترامپ «معنادار» ارزیابی کرده و از آن احساس خطر کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات