صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۷۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 3 اردیبهشت

وندی شرمن، نماینده ارشد دولت سابق آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و گفت بعید است جمهوری اسلامی با دولت «دونالد ترامپ» وارد مذاکره شود. وی همچنین افزود: «زمانی که اوایل دهه نخست ۲۰۰۰ اروپا شروع به مذاکره با ایران کرد، ایران ۱۶۴ سانتریفیوژ داشت. بعد از آنکه تحریم‌های تنبیهی اعمال و اجرا شد و اقتصاد آنها را در هم فشرد، تعداد سانتریفیوژهای ایران تا سال ۲۰۱۳ به ۱۹۰۰۰ دستگاه رسید.»
پس از اعلام وزیر کشور مبنی بر اینکه ۳۱ فروردین‌ ماه آخرین مهلت برای استعفای مدیران شاغل، استانداران، فرمانداران و بخشداران در وزارت کشور برای حضور در انتخابات مجلس است، تعدادی از مسئولان اجرایی در این سطوح استعفا داده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که در منابع خبری شهر‌ها و استان‌های مختلف وجود دارد، می‌توان به این نتیجه رسید که برخلاف ادوار قبلی در این دوره انگیزه مدیران وزارت کشور برای رسیدن به کرسی‌های مجلس کمتر شده است.
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تهدیدات FATF، با عدم حضور ایران برطرف نمی‌شود، گفت: باید اصل روزآمد شدن و متحول شدن شرایط تعامل، تقابل و رقابت را درک کنیم و خودمان را برای انواع روش‌ها و ابزارهای جدید مبارزه آماده کنیم و بدانیم که پیش‌نیاز هر اقدامی، به دست آوردن بنیه مناسب اقتصادی متکی به مردم و توان داخلی است.
وزارت برق عراق اعلام کرد، واردات گاز از ایران را تا 9 ماه دیگر 13 درصد افزایش خواهد داد. بر اساس این، عراق در ابتدای سال 2020، واردات گاز از ایران را از 28 میلیون متر مکعب در روز در شرایط کنونی به 32 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد داد. این وزارتخانه اعلام کرد قطع واردات گاز ایران سبب می‌شود تولید برق در این کشور 4 هزار مگاوات کاهش یابد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به دنبال اعلام تمدید نشدن معافیت تحریمی نفت ایران در پیامی توئیتری اعلام کرد: از تصمیم آمریکا برای لغو معافیت تحریم ایران حمایت می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات