صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۱۹

آمار سازمان ملل از شمار تلفات جنگ یمن

یمن از آغاز جنگ در سال 2015 میلادی، به میزان 20 سال به لحاظ توسعه انسانی عقبگرد کرده است.

 

یک مقام بلند پایه سازمان ملل متحد گفت: بر اساس گزارش برنامه عمران ملل متحد، شمار جانباختگان جنگ یمن تاکنون به حدود 250 هزار نفر رسیده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» بدون ذکر شمارش از تعداد زخمی های جنگ یمن، افزود: جانباختگان یمن، علاوه بر افرادی که در نتیجه خشونت ها کشته شده اند، کسانی را شامل می شود که در نتیجه کمبود مراقبت های بهداشتی و کمبود آب، جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ارتباطات ما با طرف های درگیر در یمن و کشورهای تأثیر گذار در این کشور جریان دارد تا این گروه ها به میز مذاکرات برگردند و آتش بس در الحدیده (غرب یمن) اجرا شود.

دوجاریک افزود: این گزارش بین المللی نشان می دهد که یمن از آغاز جنگ در سال 2015 میلادی، به میزان 20 سال به لحاظ توسعه انسانی عقبگرد کرده است.

این گزارش بر پایه مطالعه یک تیم از محققان دانشگاه دنور آمریکا تهیه شده که پیامدهای جنگ در یمن مسیر دستیابی کشورها به اولویت های توسعه را تحت الشعاع قرار داده است و توسط کشورها در برنامه 2030 تصویب شد.

این پژوهش، سه سناریو احتمالی برای پایان جنگ در یمن در سال های 2019، 2022 و 2030 میلادی را با سناریو چهارم مقایسه کرد که این فرضیه را مطرح می کند که این جنگ پس از سال 2014 دیگر حل نمی شود.

منبع: تابناک

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات