تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۴۳

امام جمعه یاسوج از رقاصی و اختلاط در دانشگاه یاسوج به شدت انتقاد کرد.

آبروی استان ما به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود. نباید اجازه دهیم عده‌ای که معلوم نیست چکاره هستند، سابقه استان و دانشگاه را خدشه‌دار کنند.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر به حدیثی از امام صادق‌(ع) اشاره کرد و گفت: روز قیامت روز کوتاه شدن دست انسان از جهان و روز ندامت و پشیمانی و سختی است، اما برای پرهیزگاران مثل روز عروسی و شادی آن هاست و نتیجه اعمال خود را می‌گیرند و با نور ایمان به سوی درهای بهشت می‌روند.

امام جمعه یاسوج به آیه‌ای از سوره بقره اشاره کرد و گفت: ایمان آورندگان به خدا روزه بر آنها نوشته شده و عمل و حکمی سابقه‌دار است و بر امت‌های پیشین هم واجب بوده و یکی از احکام بسیار مهم اسلام روزه است و روزه دو نوع است که یکی روزه رساله‌ای و دیگری روزه واقعی و معنوی و قلبی که انسان در عالم ریاضت دینی قرار می‌گیرد و از همه حرکات و نگاه‌ها و سخنان نامربوط چشم می‌پوشد.

امام جمعه یاسوج به روزه انسان‌ساز اشاره کرد و گفت: انسانی که برنامه خود را به هم می‌زند و از گناهان پرهیز می‌کند روح استقامت را در خود پرورش می‌دهد و انسان‌هایی که از عالم ملکوت خبری ندارند مثل درختان لب جوی آب هستند که اگر آب به جوی وارد نشود از بین می‌روند و مقاومتی ندارند.

وی به فرا رسیدن ماه رحمت و مغفرت اشاره کرد و گفت: نفس کشیدن و حتی خوابیدن برای مؤمن در این ماه عبادت است و از کسانی که استثنا شده‌اند خواهش داریم که علناً روزه‌خواری نکنند و محیط شهرها محیط روزه‌خواری نباشد و با روزه‌خواران سخت برخورد کنند تا بفهمند سد شکستن احکام چه مجازاتی دارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت‌های مختلف از جمله روز کارگر و معلم اشاره کرد و با بیان خصوصیات این دو قشر اظهار داشت پیامبر دست پینه بسته کارگر را می‌بوسد یعنی مسلمانان قدر کارگر را بدانید و معلمین هم که جای خود دارند؛ پیامبر می‌فرمایند من هم به عنوان یک معلم برانگیخته شدم.

وی اما در این خطبه به موضوع مهم رقص و اختلاط در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: این افرادی که چنین کاری کردند یقیناً درس‌خوان و علم آموز نیستند.

امام جمعه یاسوج از حرکت مناسب و به موقع بسیج دانشجویی در موضع‌گیری مقابل این اقدام در دانشگاه یاسوج قدردانی کرد و گفت: آن‌ها در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج این حرکت قبیح را محکوم کردند.

وی با اظهار تأسف از محکومیت نه چندان محکم دانشگاه از این اقدام اظهار کرد: اخیراً نامه‌ای بدون مهر و امضا از طرف دانشگاه برای من آمد که یعنی این حرکت را محکوم کرده‌اند، حال من می‌پرسم آیا محکومیت این عمل قبیح از سوی شما با نامه بدون مهر و امضا به چه درد می‌خورد.

حسینی افزود: کسانی که این اقدام را کردند از حیوانات هم پست‌ترند که به صورت مختلط و به اسم اقوام و در لباس دانشجو این گونه در شهر تمام شیعه یاسوج هتاکی و بی‌حیای می‌کنند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: کدام قوم ایرانی این گونه هتاک است که زن و دخترش با جوانان هرزه و چشم دریده رقاصی کنند، حال از مسئولان بیدار باید پرسید که چرا غفلت کردید؟!

وی با انتقاد شدید از این اقدام در دانشگاه یاسوج گفت: چرا دانشگاه به جای رشد انسان جای هرزه‌گری می‌شود.

امام جمعه یاسوج در ادامه از برخی اقدامات مسئولان استان در دعوت از مهمانان خارج از استان و برنامه‌هایی که برای آن‌ها ترتیب می‌دهند هم انتقاد کرد و گفت: عده‌ای زن و دختر را با کف و سوت و کل جلو می‌فرستند. آیا معنای استقبال و شادی این است. حسینی گفت: آبروی استان ما به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود. عده‌ای که معلوم نیست چکاره هستند سابقه استان و دانشگاه را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: چرا وقتی مدیرکل و یا وزیر می‌آید زنان ما را با کف و سوت و هلهله جلو می‌فرستند؟ حسینی گفت: در مسئولان سابق و فعلی روسیه یک نفر پیدا نمی‌کنید که در مسافرت‌ها زن همراهشان باشد اما در استان شیعه‌نشین ما این گونه زنان را جلو می‌فرستند برای این وضعیت باید چه کار کنیم و آیا هدف امام و انقلاب از ابتدا این بود؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات