صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۸۰
توییتر ابزاری برای دیپلماسی

دیپلماسی توییتر

از متن توییترهای مختلف ترامپ نیز برمی آید که این سیاست شخصی ترامپ نیست و وی فقط با سلیقه خود، سیاست های دولت فدرال آمریکا را پیاده می کند و همه مطالب توییتر شده راهبرد اصلی آمریکا در مواجهه با موضوعات مختلف را نشان می دهد.
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
 
درسیاست بین الملل امروزی، دیپلماسی توییتر جایگاه خاصی را پیدا کرده است. معمولا سیاستمداران بلندپایه کشورهای مختلف از توییتر استفاده می کنند. از این رو دونالد ترامپ رئیس جمهور  نیز از این بستر حداکثر بهربرداری لازم را می کند. ترامپ از دیپلماسی توییتری برای عملیات روانی، سنجش افکار عمومی قبل از اعلام تصمیم رسمی خود استفاده می کند. یا اگر وی در جایی دچار اشتباه استراتژیک شود از طریق توییتر موضوع را حل و فصل می کند.
در آنالیز شخصیت ترامپ به خوبی مشاهد می گردد که وی در جایی حتی برای دیدن شدن و مطرح شدن در رسانه های مختلف گاها کلمات را بصورت غلط املایی می آورد. البته روسای جمهوری آمریکا برای پیشبرد اهداف خود از ابزار رسانه ها قبلا نیز استفاده نمودند. به عنوان مثال روزولت از طریق رادیو، جان اف. بی کندی از طریق تلویزیون با پیام هایی به ارائه سیاست های خود می پرداختند. ترامپ در عین اینکه خود را مردمی جلوه می دهد و می خواهد از سیاست عوام گرایه و پوپولیستی استفاده کند. اهداف نیز در سر دارد. نخست رقیبان سیاسی خود را با حمله توییتری در تنگنا قرار می دهد و آنها را بین مردم شکست خورده نمایش می دهد. دوم اینکه وی احساس می کند که به هر موضوعی که در توییتر می پردازد بلافاصله مورد توجه رسانه هاست بنابراین موضوعی که خود او می خواهد در رسانه های مختلف نمایش داده میشود و از موضوعات دیگر افکار عمومی را منحرف می کند. البته نگفته نماند از متن توییترهای مختلف ترامپ نیز برمی آید که این سیاست شخصی ترامپ نیست و وی فقط با سلیقه خود، سیاست های دولت فدرال آمریکا را پیاده می کند و همه مطالب توییتر شده راهبرد اصلی آمریکا در مواجهه با موضوعات مختلف را نشان می دهد.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات