صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۹۳

اخبار کوتاه دوشنبه 16 اردیبهشت

جلیل سالاری، قائم‌مقام اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت:‌ «الآن اگر مصرف ۲۰ میلیون مترمکعبی سی‌ان‌جی را کنار بگذاریم، قطعاً در بنزین نیز وابسته بودیم و حتماً باید کار واردات بنزین را انجام می‌دادیم.» وی تأکید کرد: «ساختار سامانه هوشمند سوخت وجود دارد و دولت می‌تواند با احیای نظام سهمیه‌بندی، کار کنترل مصرف بنزین را به راحتی انجام دهد و اگر مصرف را رها کند، قطعاً باید هر دو سال یک بار یک پالایشگاه جدید راه بیندازیم یا بیت‌المال را صرف واردات بنزین کنیم.»

محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره افزایش قیمت شکر اظهار داشت: قبل از عید، دولت برای صنوف و قنادان سهمیه شکر در نظر گرفت، اما کارخانه‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و از سهمیه ۲۰۰ تنی بنکداران بیش از ۲۵ تن را نتوانست تحویل دهد و به تازگی تسویه کرده است. وی با بیان اینکه عرضه قطره‌چکانی مشکلی از بازار شکر برطرف نمی‌کند، گفت: برای ماه مبارک رمضان مقرر شد سهمیه اختصاص بدهند که هنوز خبری نشده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ای‌بی‌سی، ضمن طرح ادعاهایی بی‌اساس، با اشاره به لزوم خروج نیروهای ایرانی از ونزوئلا گفت: ما از ایرانی‌ها، روس‌ها و کوبایی‌ها می‌خواهیم خاک ونزوئلا را ترک کنند. پمپئو در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد، ایران، کره‌شمالی و روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا دخالت می‌کنند.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز از تدوین نامه نمایندگان به رئیس قوه‌قضائیه برای برخورد با تخلفات رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت: 100 نماینده طی تذکری به رئیس‌جمهور درخواست کرده‌اند هرچه سریع‌تر رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی را برکنار و فرد دیگری را جایگزین‌ وی کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی استانی شدن انتخابات مجلس در هیئت نظارت مجمع، گفت: این طرح بررسی شد و بیشتر اعضای هیئت عالی نظارت مخالف این طرح بودند.

فرمانده کل سپاه گفت: وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دو قدرت اطلاعاتی مکمل یکدیگر بوده و همراه با دیگر بخش‌های جامعه اطلاعاتی کشور به یک نقطه نگاه می‌کنند و یک تن و موجودیت واحد را تشکیل می‌دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات