صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۰۲

حرف روز/ چهره واقعی آمریکا

رفتار دولتمردان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، این کشور با راهبرد فشار حداکثری، درصدد دیکته کردن سیاست‌های تحقیرآمیز خود بر ملت ایران است[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

یادداشت: رفتار دولتمردان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، این کشور با راهبرد فشار حداکثری، درصدد دیکته کردن سیاست‌های تحقیرآمیز خود بر ملت ایران است. تروریست نامیدن سپاه پاسداران و تحریم نفتی ایالات متحده عمق کینه و دشمنی این کشور علیه انقلاب اسلامی را آشکار کرد. اما اقدامات آمریکا در عمل نتوانسته نتایج مد نظر آنها را به دست آورد؛ بنابراین کاخ سفید گزینه جنگ را به طرق مختلف مطرح می‌کند که لازم است نکاتی در این باره گفته شود؛
۱ـ سال‌هاست که آمریکا توان حمله به جمهوری اسلامی ایران را از دست داده است؛ به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس اشراف دقیقی که بر وضعیت آمریکا دارند، گزینه جنگ را کلاً رد کرده‌اند. سردار سلیمانی نیز با اعلام خبر دقیق برحذر داشتن دولتمردان کاخ سفید از جنگ با جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان سیا، گزینه جنگ را بر اساس تحلیل آمریکایی‌ها، گنده‌گویی آنها عنوان داشته‌ است. بنابراین افرادی همچون جان بولتون با شکست در صحنه عمل، سعی در ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان دارند؛ از این رو خبر اعزام ناو «یو‌اس‌اس لینکلن» به منطقه بر این اساس قابل تحلیل و ارزیابی است.
۲ـ در چنین شرایطی اصرار دولت تدبیر و امید در حمایت از برجام اقدامی عجیب به نظر می‌رسد. اینکه دولتمردان کشورمان در حمایت از سیاست برجامی، سایه دوباره جنگ را مطرح می‌کنند، در واقع بازی در زمین دشمن است و به نوعی جورچین دشمن در تأثیرگذاری بر روی روان مردم را تکمیل می‌کنند. البته برخی‌ها معتقدند، دولت به جهت فرار از پاسخگویی به مردم ایران در حوزه اقتصادی، به دنبال ایجاد این حاشیه‌سازی‌هاست.
۳ـ در زمینه مسائل دفاعی و نظامی باید فرماندهان نیروهای مسلح اظهار نظر کنند که از سخنان فرماندهان سپاه و ارتش چنین برداشت می‌شود آنها با دقت کامل در حال رصد تحرکات دشمن هستند و در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
۴ـ غرب و به ویژه آمریکا نشان داده‌اند، در مقابل آنها به هر میزان که عقب‌نشینی کنیم، آنها جسورتر خواهند شد؛ از این رو رفتار امروز آمریکا حاکی از سیاست برجامی دولت است که امیدواریم هر چه سریع‌تر دولت پاسخی مناسب در برجام به آمریکایی‌ها بدهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات