صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۲۲

انسجام ملی در برابر آرايش جنگي

تفرقه‌افکنی و ایجاد دودستگی اولین سناریویی است که برای ایجاد شکاف و گسست در جامعه متحد ایران در دستور کار دشمن است و تمایل دارد با دوگانه‌سازی، «مردم را در برابر مردم» قرار دهد. این در حالی است که در طول ماه‌های اخیر و به ویژه پس از اقدام جديد آمریکایی‌ها در راستای «به صفر رساندن فروش نفت ایران»، نوعی اجماع و انسجام ملی برای ایستادگی در برابر آمریکا ایجاد شده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی

 

انسجام ملی در برابر آرايش جنگي

یادداشت: مواجهه جمهوري اسلامي ایران با دشمنان خود در عرصه بين‌المللي به نقطه عطف ديگري رسيده است. صبح امروز سفيران سه کشور اروپايي، روسيه و چين به وزارت امور خارجه دعوت شدند و نامه‌اي که حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران براي‌شان نوشته است، دريافت کردند. روحاني در اين نامه با اشاره به بدعهدي‌هاي آمريکا و اجرا نکردن تعهدات متقابل از شرايط جديد ايران براي همکاري با برجام گفت و اينکه به دلیل تعلل اروپايي‌ها در اجراي تعهدات‌شان به برجام در قبال بدعهدي‌هاي آمريکا، از جمله اجرا نکردن اينستکس، تهران اين را حق خود مي‌داند که بر اساس ماده ۳۶ برجام، بخشي از تعهدات خود را در قبال اين تعهد بين‌المللي به حالت تعليق در ‌آورد؛ خواسته‌ای که نص صريح توافق‌نامه برجام و حق روشن مردم ايران است.
بدون‌شک، این اقدام جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد ماند و آمریکایی‌ها که این روزها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «آرایش جنگی» در عرصه‌های غیرنظامی به خود گرفته‌اند، هجمه رسانه‌ای‌ـ تبلیغاتی خود را با به کارگیری شگردهای جنگ روانی آغاز خواهند کرد. در این میان دو ترفند بیش از همه مورد استفاده قرار خواهد گرفت:
الف‌ـ تفرقه‌افکنی و ایجاد دودستگی اولین سناریویی است که برای ایجاد شکاف و گسست در جامعه متحد ایران در دستور کار دشمن است و تمایل دارد با دوگانه‌سازی، «مردم را در برابر مردم» قرار دهد. این در حالی است که در طول ماه‌های اخیر و به ویژه پس از اقدام جديد آمریکایی‌ها در راستای «به صفر رساندن فروش نفت ایران»، نوعی اجماع و انسجام ملی برای ایستادگی در برابر آمریکا ایجاد شده است. امروز نیز دولتی پیشگام تدوین اولتیماتوم به اروپایی‌ها شده است که خود پیش از این، پیشگام تدوین برجام بوده است!
ب‌ـ ترفند دیگر بزرگنمایی سایه جنگ نظامی است که سناریوی آن مدتی است از سوی رسانه‌های بیگانه کلید خورده است و برخی از مرعوبین داخلی در روزهای اخیر در این مسیر قدم برداشته‌اند و از این به بعد نیز با شدت بیشتری دنبال خواهند کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها نه در شرایط مناسبی برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی هستند و نه از توان لازم برای این اقدام برخوردارند. فلسفه ناوهای نظامی آمریکا نیز تنها این است که توازن معادلات را به نفع این کشور سنگین کنند که با ایستادگی و هوشمندی ملت ایران و حمایت از مسئولان عبور از این گردنه نیز آسان خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات