صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۹۱

الجزیره: آمریکا می‌داند که نمی‌تواند پیامدهای جنگ با ایران را تحمل کند


کارشناس شبکه الجزیره گفت: آمریکا نمی‌تواند با ایران بجنگد و سرگرم عملیات روانی است.
هشام جابر، کارشناس مسائل نظامی و استراتژی گفت: پیام‌هایی که واشنگتن سعی می‌کند از طریق تحرکات دیپلماتیک و نظامی خود در منطقه خلیج فارس و عراق ارسال کند، چیزی فراتر از جنگ روانی نیست؛ آمریکا قصد دارد به این شکل تهران را وادار به تسلیم و محدود کردن نفوذ آن کند؛ بی‌آنکه شرایط ایران را بپذیرد.
جابر در ضمن صحبت‌های خود در برنامه «فراتر از خبر» گفت آمریکا وارد جنگ با ایران نمی‌شود؛ به این دلیل که نمی‌تواند پیامدهای چنین جنگی را تحمل کند. واشنگتن به دنبال قدرتنمایی است بی‌آنکه واقعاً قصد استفاده از آن را داشته باشد.
کارشناس الجزیره تأکید کرد جنگ منطقه‌ای، منافع آمریکا را به خطر می‌اندازد؛ چرا که افزایش تهدیدها و تحریم‌ها باعث می‌شود معارضان داخلی نظام نیز برای دفاع از کشور خود صف‌آرایی کنند.
جابر معتقد است ایران به صراحت از اینکه قصد جنگ با آمریکا را ندارد سخن گفته است، اما ممکن است با بستن تنگه هرمز دریانوردی بین‌المللی را دچار مشکل کند.
دیوید دی روش، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور خلیج فارس نیز با دیدگاه جابر در مورد عدم وقوع جنگ اتفاق نظر دارد، وی تصریح می‌کند که آمریکا تنها قصد نمایش دادن قدرت نظامی خود را دارد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات