صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۸۲۸

هدف از بزرگنمایی اعزام آبراهام لینکلن به همسایگی ایران

"ایلان گلدنبرگ" که به مدت سه سال در میز ایران پنتاگون خدمت کرده با انتشار رشته توییتی، تاکید کرده که آمریکا در خلیج فارس به دنبال راه انداختن یک جنگ روانی برای کشاندن ایران بر سر میز مذاکره است.

یک مقام سابق دولت آمریکا هدف ترامپ از راه اندازی جنگ روانی در مورد اعزام ناو به خلیج فارس و سامانه پاتریوت افشا کرد.

"ایلان گلدنبرگ"  که به مدت سه سال در میز ایران پنتاگون خدمت کرده با انتشار رشته توییتی، تاکید کرده که آمریکا در خلیج فارس به دنبال راه انداختن یک جنگ روانی برای کشاندن ایران بر سر میز مذاکره است.

عضو ارشد اندیشکده امنیت نوین آمریکا از برخی رسانه های آمریکایی همچون نیویورک تایمز که با تیترهای خود، درباره احتمال درگیری نظامی اغراق می کنند، انتقاد می کند.

در این رشته توییت می خوانیم: «رسانه ها باید درباره اعزام های نظامی آمریکا به خاورمیانه، مسئولانه گزارش تهیه کنند و اغراق درباره احتمال جنگ با ایران را کنار بگذارند که همان چیزی است که تندروها می خواهند.

من سه سال در میز ایران در پنتاگون خدمت کردم و به خوبی می دانم که چنین اعزامی برای ایجاد تغییر واقعی و بزرگ در زمین بازی نبوده و بیشتر یک جنگ روانی است.

ارسال یک سیستم ضدموشکی پاتریوت، استحقاق تبدیل شدن به خط خبری نیویورک تایمز را ندارد. به ویژه اینکه آمریکا همین چند ماه پیش 4 سیستم پاتریوت را از منطقه خارج ساخته است!

خبر اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج [فارس] که هفته پیش اعلام شد نیز نمونه ای از این بزرگنمایی ها بوده است چرا که قبلا هم انتظار حضور این ناو در منطقه می رفت و خبر جدیدی نبود.

بنابراین در واقع چه چیزی درحال رخ دادن است؟ یک نفر در دولت آمریکا تصمیم گرفته ژست رسانه ای درباره اعزام ناوهای آمریکایی را شدیدا ارتقاء بخشد تا موجب اعمال فشار روانی بر ایران شود.

علت این تصمیم هم این است که مقامات پنتاگون واقعا درباره اطلاعاتی که می گویند ایران احتمالا نظامیان آمریکایی را در منطقه تهدید خواهد کرد، نگرانند و میخواهند جلوی چنین تهدیداتی را بگیرند.

آن ها فقط می خواهند به ایران فشار بیاورند تا به میز مذاکرات بازگردد و به نظر میرسد خواسته ترامپ هم همین است. آن ها فقط می خواهند به شرایط بحرانی دامن بزنند و این همان چیزی است که بولتون می خواهد.

اما رسانه ها باید مسئولانه در این باره گزارش دهند و فقط به فکر ژست رسانه ای نباشند بلکه چیزی را منعکس کنند که واقعا در منطقه در جریان است.

شرایط کنونی منطقه فاصله بسیاری با چند سال پیش دارد که ما کمپین مبارزاتی با داعش را آغاز و نیروهای نظامی خود را به آسیا و اروپا اعزام کردیم.»

وی در پایان ضمن بیان اینکه "ایرانی ها هم به دنبال شروع یک جنگ مستقیم نیستند و ترجیح می دهند با نیروهای نیابتی خود در منطقه به افزایش قدرت و نفوذشان بپردازند" نوشته: «حرف آخر با خبرنگاران اینکه به واقعیت ها نگاه کنید نه اغراق ها و وسیله ای برای کوبیدن بر طبل جنگ نباشید.»

برخی از جریان های داخلی نیز به تبعیت از روش ترامپ برای کشاندن ایران به میز مذاکره دوگانه جنگ و صلح را مطرح کرده اند و در صدد بوده اند که نظام را به سمت مذاکره بکشانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات