صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۲۵

از سیاست جدید ایران تا پشت پرده فشار آمریکا

1ـ آقای رئیس‌جمهور، از شما پذیرفته نیست!
«مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم‌سالاری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم. به هر حال شما به عنوان رئیس شورای امنیت ملی و ریاست ده‌ها شورای جور و واجور اختیارات گسترده‌ای دارید و اگر هم در مواردی طبق قانون اساسی باید مسائل به تصویب و نظر رهبر معظم انقلاب برسد در عمل و در طول این چند سال مشخص شده است که ایشان با توجه به نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان تصمیم می‌گیرند و جای هیچ‌گونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌های‌تان وجود ندارد؛ به خصوص که برخلاف نظر ما مجلسیان شما شورای اقتصادی سران قوا را هم در اختیار دارید. نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: بنده برخلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره‌گیری دعوت می‌کنند، از شما می‌خواهم محکم بایستید و به وظایف و اختیارات خود با جدیت و هماهنگی کابینه و تیم اقتصادی دولت و با اولویت به رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عمل کنید.


2ـ پشت پرده تشدید فشار آمریکا بر ایران
پایگاه آمریکایی «کانتر پانچ» با انتشار گزارشی نوشت: تمام آنچه آمریکا علیه ایران در جامعه جهانی عنوان می‌کند، بهانه‌هایی پوچ است و علت اصلی این تنش‌زایی‌ها، تن ندادن ایران به خواسته‌های استعماری آمریکا است. در بخشی از این گزارش آمده است: «آمریکا برای مقابله با ایران، دو تاکتیک را در دستور کار قرار داده است: تاکتیک اول فشار آوردن بر ایران با هدف اجبار حکومت به تسلیم در مقابل خواسته‌های آمریکا و کنار گذاشتن طرح‌های ژئوپلیتیک خود در منطقه است. دومین تاکتیک نیز در صورت شکست طرح اول اجرا می‌شود و آن هم اعمال فشار سنگین بر مردم ایران و تحریک آنها به شورش و براندازی نظام از داخل است. در واقع از زمان انقلاب ایران و پایان حکومت محمدرضاشاه پهلوی که متحدی سازگار برای واشنگتن بود، آمریکا سیاست تغییر رژیم را با درجه‌های مختلف پیگیری کرده و به دلیل حمایت‌های مردمی تاکنون موفق نبوده است.


3ـ برگ برنده در دست ایران است
«کنراد شه تر» کارشناس آلمانی در گفت‌وگو با روزنامه «جنرال آنسایگر» با اشاره به تصمیم ایران در زمینه کاهش سطح تعهدات به توافق هسته‌ای اظهار داشت: در حال حاضر شرایط کمی پیچیده شده است. از سویی سیاست جدید ایران سبب تشدید مواضع ضد ایرانی آمریکا شده و از سوی دیگر اروپایی‌ها و سایر شرکای ایران نمی‌توانند به راحتی به مشارکت اقتصادی خود با ایران ادامه دهند. این کارشناس سیاست امنیت در دانشگاه «بن» آلمان در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم ایران یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های نفت از طریق خلیج‌فارس است و شماری از برگ‌های برنده در دست ایران است. وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد چین و روسیه بتوانند به ایفای نقش بهتری بپردازند. باید پرسید این دو کشور چه خواهند کرد؟ اروپا در حال حاضر تنها می‌تواند در مسیر دیپلماسی گام بردارد.


4ـ اعدام دانه‌درشت‌های مافیای صنعت خودرو!
«سیدجواد حسینی‌کیا» عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت سبب می‌شود پراید به قیمت ۲۰ میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود نظام با آنان شوخی ندارد. وی افزود: شاید گلایه مردم این باشد که اکنون که بازار خودروی کشور به دست دلالان خودرو افتاده و هر لحظه شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب است، مقامات قضایی و امنیتی کجا هستند و چرا به رسالت خود عمل نمی‌کنند؟ چرا اخلالگران بازار خودرو شناسایی، دستگیر و به مردم معرفی نمی‌شوند؟

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات