صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۲۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 25 اردیبهشت

در حالی که نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مدعی شده بود پنتاگون برای اعزام ۱۲۰ هزار نیرو به خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات احتمالی ایران برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است، دونالد ترامپ در واکنش به این خبر تصریح کرد: «من فکر می‌کنم این یک خبر جعلی است. فعلاً برنامه‌ای برای این کار نداریم و امیدواریم مجبور نشویم در آینده برایش برنامه‌ریزی کنیم.»
ژنرال «جان‌ابی‌زید» سفیر ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی گفت: «نه به نفع ما [آمریکایی‌ها] و نه به نفع ایران و نه به نفع عربستان سعودی است که تنش [در منطقه] تشدید شود.» وی البته به شدت از اقدامات ولی‌عهد سعودی تعریف کرد و گفت: «ایرانی‌ها به چشم‌اندازی مانند چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و ولی‌عهد این کشور نیاز دارند تا پیشرفت کنند.»
پایگاه خبری «بلومبرگ» به ‌نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ایران در تماس با مقامات اروپایی، صادرات 1/5 تا ۲ میلیون بشکه نفت در روز و دسترسی کامل به دلارهای نفتی خود را به ‌عنوان دو شرط باقی‌ ماندن در برجام تعیین کرده است. بلومبرگ مدعی شد: این رقم در دیدار اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با مقامات غرب اعلام شده؛ ولی مکتوب نشده است.
«محمد اکبرنیا» مدیر‌کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به آخرین آمار در سال گذشته فقط از طریق کاریابی‌ها ۳۶۰ هزار جوینده کار تقاضای اشتغال داشتند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. وی افزود: اکنون بیش از ۸۵۰ دفتر کاریابی و ۵۰ دفتر کاریابی الکترونیکی در کشور مشغول فعالیت هستند.
«سعدالدین عثمانی» نخست‌وزیر مراکش با انتقاد از مواضع شیخ‌نشینان عرب در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت: سرگرم بودن کشورهای عربی به منازعات خود و ضعف نهادهای اسلامی و عربی موجب شده است رژیم صهیونیستی اوضاع را برای تشدید تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین فراهم ببیند.
«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی اظهار داشت: کلیات طرح استانی شدن انتخابات قابل قبول است؛ اما شیوه‌های اجرای آن ابهاماتی دارد. وی همچنین تأکید کرد: در مواردی حقوق رأی‌دهندگان و نامزدها نادیده گرفته شده و ناقض عدالت انتخاباتی است.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه از حمایت مسکو از توافق هسته‌ای با ایران خبر داد و گفت: موضع «ولادیمیر پوتین» درباره برجام مشخص بوده و او بر این باور است که آمریکا با فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ایران نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات