صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۳۸

تاکتیک دروغ بزرگ هم اثر نکرد

.اما اکنون خبرهای رسیده حاکی از آن است ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است و لذا ادعای آمریکا که ناوگان فرستاده دروغ است.

تاکتیک دروغ بزرگ هم اثر نکرد

یکی از تاکتیک های عملیات روانی ،تاکتیک دروغ بزرگ است؛ در این تاکتیک دشمن با این فرض که «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن براي توده‌هاي مردم راحت‌تر است.» از یک واقعیت های سخن به میان می آورد که وجود خارجی ندارد .

در روزهای گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس اعزام شده است و همچنین نوشتند که اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن پیامی روشن به رژیم ایران است.اما اکنون خبرهای رسیده حاکی از آن است ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است و لذا ادعای آمریکا که ناوگان فرستاده دروغ است.
یک مقام آگاه در نیروهای مسلح، درخصوص تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمن‌سازی واحدهای خود بوده و سایر مطالب عنوان شده از طرف آمریکا «عملیات روانی دشمن»‌ برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است.
وی گفت: براساس برآوردهای اطلاعاتی و نظامی، آنچه که این روزها در فضای رسانه‌ای دشمن و برخی دولت‌های وابسته به آمریکا درباره تحرکات نظامی آمریکا در منطقه دنبال می‌شود، اساساً ارزش عملیاتی ندارد و وضعیت واحدهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا گویای این واقعیت است که آنها در حالت تدافعی و حفظ نیروهای خود از خطرات احتمالی قرار دارند.

واکنش طنز آمیز مردم به حضور این ناو و بی تفاوتی آنان از جنگ روانی دشمن نشان داد که تاکتیک دروغ بزرگ که در بسیاری از مواقع، آمریکایی ها از آن برای براندازی استفاده می کنند در برابر مردم ایران جواب نمی دهد.

محمد حسین مصطفایی

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات