سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۹۶

پويش ملي داخلي‌سازي قطعات خودرو

در شرايط تحریم و اوج گیری جنگ تمام عیار اقتصادی، خبري از جانب مديرعامل سايپا انتشار يافته که مي‌توان مصداق خبر خوب دانست و از آن استقبال کرد. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از راه‌اندازي پويش ملي داخلي‌سازي قطعات خودرو براي نخستين‌بار در صنعت خودرو خبر داد.

پويش ملي داخلي‌سازي قطعات خودرو

قرار گرفتن در وضعيت تحريم و مواجهه با دشمن در شرايط جنگ تمام عيار اقتصادي، شرايط نويني را پيش روي کشور قرار مي دهد که بايد همه توان يک ملت و سرزمين در نظمي جديد براي عبور از شرايط پيش آمده قرار گيرد. در اين حالت ديگر شرايط عادي جوابگوي نيازها نيست و آرايش جنگي ضرورتي است که هرچه زودتر بايد در همه عرصه هاي اقتصادي و سياسي کشور خودنمايي کند.
بنظر مي‌رسد مديريت عرصه دفاع در برابر آرايش جنگي دشمن، بدون تشکيل قرارگاهي واحد و قدرتمند ممکن نباشد. قرارگاهي که همه دستگاه‌ها و نهادها گوش بفرمان آن بوده تا بهترين تصميمات با هماهنگي همه جانبه مسئولين و قواي سه گانه در کمترين زمان اتخاذ گردد و هرگونه افتراق و تک روي مهار شود تا شاهد تکرار چنين حوادث تلخي در سطح جامعه نباشيم. تصميمات مدبرانه چنين قرارگاهي بدون شک با اعتماد عمومي و حمايت ملت همراه خواهد بود.
بي‌توجهي به اين مهم خود را در برخي عرصه هاي اقتصادي کاملا آشکار کرده است که يکي از نمادين ترين آنها بازار خودرو است. سردرگمي و فراز و نشيب سرسام آور و بدون حساب و کتاب افکار عمومي را کلافه کرده است و بايد براي سامان آن فکري جدي نمود.
در اين شرايط خبري از جانب مديرعامل سايپا انتشار يافته که مي‌توان مصداق خبر خوب دانست و از آن استقبال کرد. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از راه‌اندازي پويش ملي داخلي‌سازي قطعات خودرو براي نخستين‌بار در صنعت خودرو خبر داد.
سيدجواد سليماني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري در رابطه با استفاده از توان و ظرفيت داخلي براي رفع نيازهاي توليدي کشور، اظهار کرد: در اين طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهيان کشور با هدف توسعه داخلي‌سازي قطعات خودرو، ساخت محصولات جديد و همچنين کاهش ارزبري در صنعت خودرو استفاده شود.
وي تحقق شعار "رونق توليد" را تضمين‌کننده اقتدار کشور دانست و افزود: با هدف اجراي اقتصاد مقاومتي و رونق‌بخشي به توليد داخل، گروه سايپا براي نخستين بار در صنعت خودرو از تمامي شرکت‌هاي دانش‌بنيان و صنعتي دعوت کرده تا طرح‌ها و ايده‌هاي خود را به اين مجموعه ارائه کنند.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح کرد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعت‌گران ايراني در کنار وجود تحريم‌هاي خارجي و محدوديت‌ها در زمينه واردات قطعات پيشرفته خودرويي و عدم همکاري شرکاي خارجي که منجر به حذف برخي محصولات از خطوط خودروسازان و در نهايت، عدم امکان تحويل خودروهاي توليد مشترک شده؛ باعث شد اين شرکت تلاش کند شرکت‌هاي دانش‌بنيان و صنعتگران، به توليد قطعات پيشرفته خودرويي سوق پيدا کنند.
 
سليماني اظهار کرد: سايپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمي و مطالعاتي و يا ايده ناب قابل اجرا در زمينه طراحي، کاربري و ساخت قطعات با محور بومي‌سازي فناوري‌هاي پيشرفته خودرويي را مورد حمايت و بهره‌برداري قرار دهد.
به گفته وي، پژوهشگران، دانشگاهيان، صنعت‌گران و شرکت‌هاي دانش‌بنيان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر و دقيق‌تر با مرکز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و يا از نمايشگاه دائمي قطعات بومي‌نشده مورد نياز گروه خودروسازي سايپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کيلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازديد کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات