صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۲۲

اخبار کوتاه دوشنبه 30 اردیبهشت

جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل مدیریت ناکارآمد و صدمه به کشور، محقق نشدن قول‌ها و آنچه در برنامه آمده است، از دست دادن بازار گاز منطقه و لطمه به منافع ملی کشور، از بین بردن زیرساخت‌های منابع انسانی وزارت نفت، رها کردن میادین مشترک برای کشور‌های رقیب، محقق نشدن افزایش تولید نفت طبق برنامه ارائه شده، موضوع توتال، کرسنت، قرارداد پاکستان، عمان، ترکمنستان و... خواستار استیضاح وزیر نفت شدند.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: در چارچوب ابلاغ طرح ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و براساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعات معاملاتی، مهلت فروش سهام همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته در بانک‌های قوامین، حمکت ایرانیان، انصار، مهراقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر به مدت 15 روز کاری تا روز چهارشنبه 22 خرداد ماه امسال تمدید شد.

«میت رامنی» سناتور جمهوریخواه آمریکایی و عضو کمیته روابط خارجی سنا که در جریان اطلاعات محرمانه مرتبط با تنش‌های اخیر در منطقه قرار گرفته، به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته است: «من حتی برای یک دقیقه هم باور نمی‌کنم که رئیس‌جمهور یا «جان بولتون» یا رک بگویم هرکسی در هر سمتی در کاخ سفید، به جنگ با ایران علاقه‌ای داشته باشد. جنگ با ایران هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»

محمد دهقان، نماینده مجلس و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با ارسال نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه نسبت به پیامدهای فسادخیز و مهلک «دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیر دولتی» هشدار داد.

«رن ژنگفی» مدیر شرکت هوآوی چین، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما مدت‌هاست که خود را برای اقدامات آمریکا آماده کرده‌ایم و محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا به ما آسیب جدی نخواهد زد. وی تأکید کرد: این شرکت با این فشارها تسلیم نخواهد شد و تمایلی به تغییر فعالیت‌های خود ندارد.

افغانستان از ۲۲ اردیبهشت ماه واردات فرآورده‌های نفتی از ایران را به صفر رسانده است. برخی از کارشناسان معتقدند توقف صادرات فرآورده‌های نفتی به افغانستان موجب افزایش قاچاق به این کشور خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات