صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۳۶

از اخلال در تحلیل ملت تا استفاده ار مشاوران خارجی

1ـ آمریکا می‌خواهد در تحلیل ملت ایران اخلال ایجاد کند!
«سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون دشمن به دنبال ایجاد اخلال در تحلیل‌های ملت است تا باور غلط در جامعه ایجاد کند. آنها می‌گویند دنبال جنگ با ایران نیستیم و حتی حاضر به گفت‌وگو هستیم. آمریکا می‌گوید دنبال تحریم‌های فلج‌کننده هستیم و رسماً می‌گویند راهبرد ما فشار حداکثری است؛ آیا اینها جنگ علیه ملت ایران نیست؟ آمریکا باید بداند ملت ایران هر تحریم او را رفتار جنگی تلقی کرده و آن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. سعید جلیلی افزود: بسیار مهم است که آنچه می‌گذرد را دقیق تحلیل کرده و آن را به جامعه منتقل کنیم. آمریکا هرچه در توان داشته علیه کشورمان اعمال کرده است و هرچه در توان ندارد را می‌گوید انجام نمی‌دهم؛ بر همین اساس است که بیان می‌کند دنبال جنگ نیست تا این‌گونه از ایران امتیاز بگیرد. وی با تأکید بر اینکه ما دنبال تعامل سازنده هستیم نه تعامل بازنده، اظهار داشت: خواسته‌های آمریکا حد یقف ندارد و حرکت مردم ما در دفاع از حقوق، منافع و ارزش‌های خود تابعی از خواسته آمریکا نیست.


2ـ مشاوران خارجی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی!
«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که وزارت اقتصاد برای اصلاح ساختار بودجه، به جای استفاده از توان بومی از مشاوران صندوق بین‌المللی پول دعوت کرده تا با حضور در ایران در این زمینه به ما مشاوره بدهند، هشدار داد: ما تجربه بسیار ناگواری داریم که در ذهن تاریخی ما مانده است. ما پس از جنگ تحمیلی شاهد مشاوره‌های بین‌المللی از این طریق بوده‌ایم که همه آمدند داخل کشور و متأسفانه به بهانه‌ها و پوزیشن‌های بین‌المللی جز اینکه جاسوس بودند و تجویزهای‌شان مشکل‌گشایی برای کشور ما نبوده است، کاری نکردند. وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم تجربه بسیار تلخی بعد از برجام داریم که مکان‌های مهم ما تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور را به بهانه‌های سرمایه‌گذاری برای کار کارشناسی و تکنولوژی به روز دنیا بازدید و اطلاعات جمع‌آوری کرده و الآن در تحریم می‌دانند که نقاط قوت و ضعف ما چیست و از آن استفاده می‌کنند.


3ـ جزئیات بسته جدید ارزی تشریح شد
«صمد کریمی» مدیر اداره صادرات بانک مرکزی بسته جدید بانک مرکزی را تکمیل‌کننده سیاست‌های کلی سال گذشته این بانک دانست و اعلام کرد: از این پس هیچ‌گونه محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم نخواهیم داشت. معاملات اسکناسی که در بانک‌ها انجام می‌شود باید در سامانه نیما(بازار دوم) ثبت شود. وی افزود: صرافی‌ها نیز مجاز به معاملات اسکناسی ارز هستند که این معاملات در سامانه نظارت ارز(سنا) باید ثبت ‌شود. کریمی درباره بازار متشکل ارزی و کنترل نرخ ارز گفت: کارگزاران این بازار صرافی‌ها هستند. نگاه بانک مرکزی به بازار متشکل ارزی شبیه نگاه به یک بانک است که زیر نظر بانک مرکزی اقدام به تجارت و تعاملات اقتصادی می‌کند. وی افزود: قبل از شروع این بازار که قرار است در کل کشور عرضه شود باید نیازسنجی صورت گیرد.


4ـ دولت مستقیم برای 2030 بودجه گذاشت و آن را اجرا کرد!
«حسن رحیم‌پورازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند ۲۰۳۰ موضع‌گیری نکرد، گفت: سند ۲۰۳۰ اصلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد، دولت و آقای رئیس‌جمهور این سند را نه در شورا و نه در مجلس و نه در هیچ نهاد قانونی دیگری مطرح نکردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دولت این سند را مستقیم تصویب کرد و برای آن بودجه گذاشت و آن را اجرا کرد و حتی در مورد اجرای بخشی از آن هم گزارش داد، الآن هم برخی‌ها دارند بخش‌هایی از آن را اجرا می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات