صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۳۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 31 اردیبهشت

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب توئیتری خود نوشت: «شلیک به سفارت آمریکا در عراق و دعوت سران عرب برای جلسه مشورتی درباره شرایط منطقه! هر دو بخشی از سیاست آشوب‌ساز عربستان در منطقه است. توقف روند حقیقت‌یابی کنگره آمریکا در موضوع 11 سپتامبر، خیانتی به ملت آمریکا بود که هنوز ادامه دارد.»
«یوشکا فیشر» وزیر خارجه اسبق آلمان به روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» گفت: «اقدام یک سال پیش آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بود... من از خودم می‌پرسم که این (روند) کجا پایان می‌یابد. من هیچ نشانه‌ای در دستگاه قدرت ایران نمی‌بینم که رژیم سقوط کند و اگر ایران هم از توافق هسته‌ای خارج شود در این صورت خطر جنگ افزایش خواهد یافت.»
«وندی شرمن» معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت: تکرار «هرگز تهدید نکنید» سال قبل. شاید فکر می‌کنی که «آتش و خشم» مربوط به رویکرد کره شمالی اینجا درباره ایران جواب می‌دهد که با تو ملاقات کنند. این‌گونه اتفاق نمی‌افتد و قمار کره شمالی هم چندان خوب از آب درنیامد، اینطور نیست؟
«برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» با انتقاد از مواضع دونالد ترامپ در قبال ایران و عربستان گفت: ما باید به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند.
«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره حذف سه صفر از پول ملی گفت: پیشنهاد بانک مرکزی در این مورد اعلام شده و در فرایند کارشناسی قرار دارد؛ این فرایند سیری دارد که باید در دولت طی شود.
«لو کانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین درباره تداوم خرید نفت خام از ایران با وجود مخالفت‌های مکرر آمریکا گفت: «موضع چین در این مورد بسیار روشن است. روابط عادی اقتصادی و تجاری بین چین و ایران مشروع و قانونی است و نباید کسی آن را متوقف کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات