سیاسی >>  مجلس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۹۸

شکست فراکسيون اميد / خداحافظ علي مطهري!

انتخاب عبدالرضا مصري به جاي علي مطهري نشان داد که کفه ترازوي رقايت هاي سياسي مجلس روز به روز به ضرر فراکسيون اميد در حال رقم خوردن است.

راي گيري براي هيات رئيسه مجلس مجلس برگزار شد و آقاي علي لاريجاني از ميان 274 راي اخذ شده، با 155 راي براي چهارمين بار به رياست مجلس برگزيده شد. رفيب اصلي وي آقاي محمدرضا عارف تنها به 105 راي قناعت کرد و آقاي ابطحي با 9 راي در جايگاه سوم ايستاد و آراء باطله  5 راي اعلام شد.
همچنين در جريان رأي‌گيري براي انتخاب نواب رئيس نيز از ميان 280 راي، مسعود پزشکيان با 148 راي به عنوان نايب رئيس اول و عبدالرضا مصري با 143 راي به عنوان نايب رئيس دوم برگزيده شدند و علي مطهري با 128 راي و محمدحسين  فرهنگي با 121 را از ورود به هيئت رئيسه بازماندند. 8 راي نيز به عنوان راي باطله شمارش گرديد.
در ادامه انتخابات هيات رئيسه مجلس، سه ناظر جديد هيات رييسه مجلس انتخاب شدند و کانديداهاي فراکسيون اميد رأي نياوردند. بهروز نعمتي با 165 راي، محمد آشوري با 144 راي و اسدالله عباسي با 134 راي از مجموع 279 راي ماخوذه، به عنوان ناظران هيات رئيسه مجلس براي اجلاسيه چهارم مجلس دهم انتخاب کردند.
لازم به ذکر است اسدالله عباسي، عبدالکريم حسين زاده، محمود صادقي، سيد مهدي مقدسي، بهروز نعمتي، محمد آشوري، سيد قاسم جاسمي، قاسم احمدي لاشکي و سيد علي ادياني راد کانديداي پست ناظري هيات رئيسه مجلس در اجلاسيه چهارم مجلس دهم بودند.
نتيجه انتخاب را بايد شکستي سنگين براي فراکسيون اميد دانست. توزيع آراء حکايت از آن داشت که فراکسيون اميد ناتوان از نقش آفريني موثر در مجلس بوده و نتوانسته نمايندگان مستقل مجلس را با خود همراه سازد. از سويي ديگر کميسيون نمايندگان ولايي را بايد به عنوان پيروزي رقابت انتخاب هيئت رئيسه در دور چهارم معرفي کرد. اين فراکسيون در ائتلاف با مستقلين مجلس توانست دست به معامله بزرگي زده و در حالي که شانسي براي کسب رياست مجلس نداشت در قبال حمايت از رياست علي لاريجاني (و عدم حضور آقاي حاجي بابايي در رقابت هيئت رئيسه)، کرسي نايب رئيسي مجلس را براي اولين بار کسب نمايد.
انتخاب عبدالرضا مصري به جاي علي مطهري نشان داد که کفه ترازوي رقايت هاي سياسي مجلس روز به روز به ضرر فراکسيون اميد در حال رقم خوردن است. فراموش نبايد کرد که راي به آقاي پزشکيان نيز همگي محصول عضويت وي در فراکسيون اميد نيست. وي از ويژگي‌هاي شخصيتي برخوردار است که 5 راي بيشتر وي از آقاي مصري را نيز بايد حاصل اين خصوصيت دانست.
سال پاياني مجلس در حالي به صبح انتخابات مجلس يازدهم در اسفندماه امسال ختم مي‌گردد که فراکسيون اميد در سراشيبي افول قرار گرفته است.
 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات