صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۰۳

از ضعف اسرائیل تا غش در معامله

1ـ این حرف‌ها غش در معامله است

«ابراهیم امینی» نایب‌رئیس شورای شهر تهران درباره مباحث مطرح شده در زمینه اختیارات رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری در آستانه انتخابات برنامه‌ای را ارائه می‌کند و مردم هم بر اساس آن برنامه‌ها به او رأی می‌دهند. اولاً برنامه‌های ارائه شده باید واقع‌گرایانه باشد و جنبه شعاری نداشته باشد، چون انتخابات یک قرارداد اجتماعی بین انتخاب شده و انتخاب‌کنندگان است و مردم برای تحقق برنامه‌ها رأی می‌دهند. اگر این فرد و برنامه انتخاب شد،‌ هم باید نیروهایی را انتخاب کند که توان اجرا و تحقق برنامه‌ها را داشته باشند و هم باید برنامه‌هایی که ارائه می‌شود در حیطه اختیارات رئیس‌جمهوری و دولت باشد. اگر نیاز به هماهنگی با مراجع دیگری هم هست، او باید توان ایجاد این هماهنگی را داشته باشد. در غیر این صورت اینکه ما برنامه‌هایی را مطرح کنیم و بر اساس آنها رأی بگیریم و بعد پشت سر خودمان را هم نگاه نکنیم، نوعی غش در قرارداد است.

2ـ در رویارویی با حزب‌الله، ۱۰۰ هزار صهیونیست کشته می‌شوند

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای جنگی دیگر با جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان آماده می‌کند؛ کارشناسان این رژیم ضمن اشاره به تقویت حزب‌الله طی ۱۳ سال اخیر، از ضعف نیروی زمینی این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند. تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۱ روزه (سال ۲۰۰۶) در برابر تل‌آویو، تقویت زرادخانه موشکی و کسب تجربه جنگ‌های نامنظم در سوریه نوشت: آمادگی نیروی زمینی اسرائیل زیر سؤال است. ژنرال «یائیر گولان» معاون پیشین ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: «مشکل در درون ارتش اسرائیل است. غریزه تهاجمی آن مضمحل شده است.» پیشتر نیز «الون بن داود» تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود: «براساس برآوردهای ویژه جبهه داخلی، در صورت رویارویی با حزب‌الله، ۱۰۰ هزار اسرائیلی کشته می‌شوند.»

3ـ مقصر خاک خوردن 160 هزار خودروی ناقص

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان با اشاره به وجود 160 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه‌ها اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از قطعه‌سازان با وجود آنکه حجم زیادی از تسهیلات بانکی را در اختیار گرفته‌اند و حتی توانایی تولید قطعات را هم دارند، اما بنا به دلایلی حاضر به ارائه قطعه به شرکت‌های خودروسازی نیستند که همین امر صنعت قطعه‌سازی را زیر سؤال برده است. «فرهاد به‌نیا» با تأکید بر اینکه این تعداد قطعه‌ساز مشغول خرید شرکت‌های نیمه‌تعطیل قطعه‌سازی هستند، گفت: لازم است قوه قضائیه، مجلس و نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و دلایل این امر را بررسی کنند! وی با تأکید بر اینکه «امروز در صنعت قطعه‌سازی کشور انحصارگرایی در توزیع قطعه‌ها بیداد می‌کند»، افزود: انجمن قطعه‌سازان باید اعلام کند کدام شرکت‌‌های قطعه‌سازی ارز دریافت کرده، اما حاضر به ارائه قطعه به خودروساز نیستند.

4ـ در خلیج‌فارس همه به فارسی سخن می‌گویند

سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز کمترین تعداد ناو‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در خلیج‌فارس مستقر هستند، گفت: این در حالی است که در گذشته بیش از ۳۰۰ فروند ناو آمریکایی و ۵ فروند ناو هواپیمابر در خلیج‌فارس مستقر بودند. وی تأکید کرد: احاطه خوبی به خلیج‌فارس داریم، به نحوی که آنها برای حرکت در خلیج‌فارس و تنگه هرمز حتماً باید با نیرو‌های مستقر کشورمان در شمال تنگه هرمز مکالمه کرده و اجازه عبور بگیرند و توانایی نزدیک شدن به آب‌های ساحلی ما را ندارند. هر کسی که قصد عبور از آن را دارد، باید به زبان فارسی صحبت کند. اکنون تمام ناوهایی که در منطقه هستند به زبان فارسی صحبت می‌کنند و این به معنای اقتدار است؛ البته این مکالمات هم چندین بار در تلویزیون پخش شد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات