صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۶۳

اینجا آشغال دانی نیست مرکز شهر لس آنجلس است

بسیاری، «لس آنجلس» بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا را به عنوان شهر ستارگان هالیوود یا قلب توریستی و صنعتی آمریکا می‌شناسند اما در لایه‌های زیرین این شهر خبرهای دیگری نیز هست که کمتر رسانه‌ای می‌شود. هزاران بی‌خانمان نه در حاشیه بلکه مرکز شهر لس آنجلس با کمترین امکانات و در وسط آشغال‌ها زندگی می‌کنند.

اینجا آشغال دانی نیست مرکز شهر لس آنجلس است




روزنامه انگلیسی «دیلی میل» که این روزها مثل بسیاری دیگر از رسانه‌های انگلیسی به خاطر مداخلات ترامپ و سفر او به لندن، علیه او گزارش می‌رود، دیروز تصاویر تکان دهنده‌ای از مرکز شهر لس آنجلس و از وضعیت این بی‌خانمان‌ها منتشر کرد که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
چند هزار بی‌خانمان در پیاده‌روهای مرکز شهر چادر زده‌اند و در میان زباله‌ها و کثافت، وضعیت بغرنجی روزگار سپری می‌کنند. انبوهی از زباله‌ها در اطراف این بی‌خانمان‌ها جمع شده که از این زباله‌ها به عنوان وسایل زندگی استفاده می‌شود. نگرانی‌ها از بیماری‌های واگیردار مثل تیفوس نیز در بین بی‌خانمان‌ها افزایش پیداکرده و طی روزهای گذشته چند نفر که مسئول جمع‌آوری زباله‌ها در این منطقه بودند به تیفوس مبتلا شده‌اند. «دیلی میل» که با استناد به گزارش اختصاصی روزنامه «لس آنجلس تایمز» گزارش خود را تهیه کرده وضعیت کنونی این شهر و رهاشدن بی‌خانمان‌ها و زباله‌ها در اطراف آن را «اسفبار» و آن را به «فروپاشی کامل یک شهر که از کنترل خارج شده» توصیف کرده و نوشته: «ما هزاران نفر را در خیابان‌ها رها کرده‌ایم که بسیاری از آنان با بیماری‌های جسمی و روحی دست و پنجه نرم می‌کنند.»
افزایش 75 درصدی بی‌خانمان‌ها در این شهر
بر اساس این گزارش، طبق تحقیقات انجام شده که نتایج آن سال گذشته منتشر شد، تعداد کسانی که در خیابان‌ها و پناهگاه‌های «لس آنجلس» زندگی می‌کنند، در 6 سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است. چندی پیش روزنامه «هافینگتون پست» نیز طی گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به گوشه‌ای از معضل بی‌خانمانی در شهرهای ثروتمند آمریکا پرداخته و نوشته بود: «با توجه به افزایش قیمت مسکن در شهرهای مترقی و ثروتمند آمریکا و در عین حال کاهش بودجه، پیش‌بینی می‌شود تعداد بی‌خانمان‌های این کشور افزایش یابد. دولت با معضل بی‌خانمانی در شهرهای ثروتمند دست و پنجه نرم می‌کند. بیش از نیم میلیون نفر در سراسر آمریکا بی‌خانمان هستند. این معضل در شهرهای بزرگ و مترقی رو به افزایش است. از جمله، رونق و پیشرفت بخش فناوری و رشد جمعیت در سالت لیک سیتی، مرکز ایالت یوتا، موجب افزایش هزینه‌های زندگی در این شهر شده است. تعداد افرادی که در این شهر در سرپناه‌ها می‌خوابند، به نحو چشمگیری افزایش یافته است. تعداد بی‌خانمان‌ها در شهر نیویورک، واقع در ایالت نیویورک هم به بالاترین سطح از زمان رکود بزرگ رسیده است؛ معضلی که به سبب ناتوانی (در پرداخت بهاي) مسکن تشدید شده است.»
فرماندار کالیفرنیا: از عهده خرجشان بر نمی‌آییم
«گاوین نیوسام» فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا اما در واکنش به این وضع گفته: «معضل بی‌خانمانی در لس آنجلس به قدری شیوع یافته است که هیچ یک از ما نباید شب‌ها راحت بتواند چشم روی هم بگذارد. تاکنون میلیون‌ها دلار صرف ارائه خدمات به افراد بی‌خانمان شده است. اما این شهر از عهده تامین مسکن برای همه 55 هزار بی‌خانمان خود بر نمي آيد».
گرانی مسکن و اجاره بها
در ادامه هافینگتون پست می‌خوانیم: «رشد جمعیت شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن موجب افزایش اجاره‌ها شده است. مبلغ 90 میلیون دلار در این شهر صرف تامین سرپناه و برنامه‌های کمک به پرداخت اجاره و مسکن‌های بیشتر برای افراد کم درآمد شده است. اما این شهر باید برای رسیدگی واقعی به این بحران، دو برابر هزینه کند. تعداد افراد بی‌خانمان در منطقه واشنگتن دی سی، سال 2014 نیز تقریباَ 13 درصد افزایش یافت. موریل بوزر شهردار واشنگتن دی سی طرح بلندپروازانه تامین مسکن ارزان را ارائه کرده است. اما افزایش هزینه‌های مصرفی و مخالفت همسایگان موجب کندی پیشرفت این طرح شده و در نتیجه باعث شده است این منطقه همچنان هفت هزار بي خانمان داشته باشد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات